babbeltje schreef:Waarom hard? het is toch MIJN mening en MIJN mening hoeft niet goed te zijn, maar zo is het hoe ik erover denk!!!!
Precies, keihard. Dat gaf ik aan. Is dat een aanval? Ja, op je harde mening. Dus? Dus is mijn mening dat ik jou veel te hard vind.
Tuurlijk mag dat, maar je word gelijk van alle kanten aangevallen dat het niet zo is en weet ik wat. Kom met argumenten aan.
Wanneer horen we jouw argumenten voor je veroordelende woorden dan? Ja, dat zijn ze. Probeer nou maar niet te draaien, wat je zegt is gewoon hard. Maak het dan waar met argumenten; de bewijslast ligt 'bij jou'. Ik heb al een hoop langs zien komen over waarom zelfmoord niet naar de hel zou leiden. Nu jij.
Zelf heb ik van dichtbij meegemaakt dat een mens ver kan gaan, maar dat God diegene toch bewaard heeft voor zelfmoord.
Is dat een argument? Dit is zo'n beetje het zwakste, en meest typische, waar je mee kunt aankomen. Er zijn ook mensen die niet 'door God bewaard zijn' voor zelfmoord. Of waren dat dan niet God's kinderen? Zie je het probleem niet? Je baseerd je argumenten op je eigen aannames. En ondertussen veroordeel je je medemens die het wel zo zwaar heeft, of nog krijgt.
Ik word wel verdrietig als ik je je eigen mening zo vreselijk fel zie verdedigen, is die dan echt belangrijker dan genuanceerd over dit onderwerp praten?