Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor hettys » 20 dec 2012 22:54

rai schreef:Misschien was mijn woordkeus niet helemaal goed, maar ik denk dat je de punt wel begrepen hebt. Dat jij vind dat wij buiten de werkelijkleven, is weer een teken dat je iemand niet serious neemt omdat jij denk, wat waar is, de juiste is.

hettys schreef:Jij niet dan??

Oh, maar ik zeg dat mijne een geloof is, terwijl jouw evotheorie bewezen moet worden. En tja, daarin schieten ze jammerlijk tekort
.
Uuuh dus daarom vindt jij mij heel dom?? Of ben je het gewoon niet met me eens? of vindt je mij niet dom, maar wel mijn gedachtengoed??

Even denken. Je begint met een slachtofferhouding: Ze vinden mij debiel... en dan ga je ineens, zonder aanleiding, roepen dat de evolutie-theorie niet bewezen is. Ik begrijp er niets meer van.

Ik vindt dat ik gelijk heb ja. en jij dus ook. Klaar. En hoe dom we zijn moeten we zelf ervaren..

hettys schreef:Voor zover ik weet hebben creationisten nog nooit iets aangetoond.
Het is nog sterker: creationisten hebben helemaal zelf ontdekt dat er overweldigend bewijs is dat de aarde meer dan 500.000 miljoen jaar oud is, (uitkomst van project RATE) (op RATE2 wachten we nog steeds)

Kirdneh heeft hier een mooie link geplaatst, zou je sieren als je daar op zou reageren.

Mij sieren??? integendeel. in heb met hem afgesproken dat ik niet meer reageer, ik heb daar heel duidelijke voorbeelden en redenen voor gegeven. Ik ben daar zelfs op teruggekomen. en toen wist ik weer waarom ik absoluut niet meer reageer op zijn postings. Ik heb zelfs een allerlaatse posting gestuurd. En die link bewijst weer de leugenachtigheid van het creationisme.

The key points of the book can be summarized as follows:
1. There is overwhelming evidence of more than 500 million years worth of radioactive decay.
2. Biblical interpretation and some scientific studies indicate a young earth.
3. Therefore, radioactive decay must have been accelerated by approximately a factor of one billion during the first three days of creation and during the Flood.
4. The concept of accelerated decay leads to two unresolved scientific problems, the heat problem and the radiation problem, though there is confidence that these will be solved in the future.
5. Therefore, the RATE project provides encouragement regarding the reliability of the Bible.

http://www.asa3.org/ASA/education/origins/rate-ri.htm

Geschreven door Randy Isaac.
http://www.issr.org.uk/meet-issr-member ... ber_id=119

Het liegt en bedriegt. En daar wil jij bijhoren.

hettys schreef:Doe toch normaal man. Ik laat zien dat een fossiel van een Australopithecus voldoende gedocumenteerd is en een mens noch een aap is.
Daar komt geen reactie op.

Voldoende gedocumeteerd, dat klopt, maar of het een mens nog aap is, haal ik er niet uit. Jij wel?

Natuurlijk wel.

Hersenvolume chimpansee: 337 -390 cc
Australopithecus : tot 530 cc
H. erectus: 750 tot 1200 cc
H. Sapiens: 1400 cc.
H. Neanderthalis 1600 cc.

Dat soort verschillen bewijzen dus de verschillen. rechtop lopen bewijzen verschillen. vrijwel elk detail.

hettys schreef:-En rai ziet alleen een fotootje. Dat is zijn enige argument. rai wil graag serieus genomen worden maar zegt alleen: "Het is maar een foto. "

Nou volgens mij laat je juist niks zien, ik zag wat botten, maar dat zegt helemaal niks. En die foto's zijn lachwekkend, door die foto's kan jij ook niet serieus worden genomen.

Nou. dank je wel.
Stel: ik maak foto's van alle grote kerken in Europa en ik vergelijk die met elkaar. Een kerk in Rome ziet er anders uit dan een kerk in Nederland (ik doe dat af en toe) en ik post die fotos, dan krijg ik geen ENKEL creationistisch commentaar. Niemand die me beticht dat ik daardoor niet serieus kan worden gevonden.
De een heeft een koepelvormige toren, anderen zijn weer spits.

Ik post nu fotos van mensachtigen en ik bewijs dat ik ongeloofwaardig ben ???... volgens rai....Waarmee je eigenlijk alleen jezelf diskwalificeert als serieuze opponent. Je zou nog kunnen zeggen wat er fout is aan die foto's?? Maar dat doe je ook niet...???

Botten? lachwekkend.
foto's? lachwekkend..
Er is vrijwel geen serieuze creationist die het met je eens is. die weten alleen niet welk fossiel een aap is of een mens.

Dus toch weer foto's:

Afbeelding
chimpansee

Afbeelding
Australopithecus en we weten heel erg zeker dat dit geen aap was, zoals wij die kennen. Het liep rechtop, dat is bewezen. Geen aap die er zo uitziet.

hettys schreef:En dan gaan de creationisten lekker ruzie maken over hoe lang een scheppingsdag duurde... haha.

Rai schreef:Nee hoor dat is 24 uur ;)

Haha. daar denken heel veel andere creationisten totaal anders over. dus dan moet je daarover in debat...

De enige oplossing voor creationisten is dat de tijd anders is geweest. en die komt. jawel, van Dr. Humphrey, waarin de link van Kirdneh mee vol staat.

http://christiananswers.net/dutch/q-cmi ... 5-dut.html

Jonge aarde creationisten dus!!!!!! Ik zou zeggen lees es voor één keer een creationistische link...
Ook gif is geschapen.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 21 dec 2012 03:41

kees61 schreef:Er komt een dag dat iedereen de evolutietheorie omarmt en niemand God meer gelooft.
Dan is de evolutiediscussie afgelopen.
hettys schreef:Okee. Maar dan wordt er dus niemand meer 'opgenomen'??
Ja daar heb je gelijk in, er zullen nog gelovigen op deze Aarde aanwezig zijn. Zodra de laatste uitverkorene tot geloof is gebracht, zal het einde der wereld zijn want dan heeft het voortbestaan van deze wereld geen zin meer. En misschien zal ook niet iedereen de evolutietheorie omarmen, want veel mensen zal het niet interesseren en veel anderen zullen een valse Christus navolgen enz. Maar hoe dan ook, als die laatste dag begonnen is dan zal er geen evolutie-aanhanger meer zijn. Er staat ergens geschreven dat de hemel wordt toegerold als een boek(rol). Ik weet niet of dat letterlijk zal gebeuren maar het zal me niet verbazen. Dan zal iedereen zien hoe snel alle sterren op een hoop geveegd worden, ook die van miljarden lichtjaren ver weg. Maar dat soort dingen zullen te zijner tijd wel bekend worden.

Kees61 schreef:Tot die tijd zal de tegenstander alles blijven aanwenden om de bijbel ongeloofwaardig te maken.
hettys schreef:Veroorzaakt die tegenstander dan de snelheid van het licht?? En we kunnen zien wat er gebeurt met objecten die meer dan honderduizend lichtjaren van ons zijn verwijderd, is het de 'tegenstander' die dat fenomeen veroorzaakt?
De tegenstander is geen schepper, maar de leugenaar uit Genesis 3 die toen de mensen al liet twijfelen aan Gods woord en daar nu op dit forum druk mee bezig is.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 dec 2012 07:59

Kees61 schreef: "Er staat ergens geschreven dat de hemel wordt toegerold als een boek(rol). Ik weet niet of dat letterlijk zal gebeuren maar het zal me niet verbazen"

Is het wel eens bij je opgekomen dat de mensen die de teksten schreven die weer door andere mensen zijn samengevoegd tot wat wij nu de bijbel noemen, de (hele kleine) wereld en alles daarin beschreven zoals zij die kenden. Boeken waren in die tijd rollen. Dus beschreven ze het als opgerold worden. Als het boeken waren zoals we die inmiddels alweer enige eeuwen kennen hadden ze geschreven dat het dichtgeklapt zou worden en had jij dat weer geloofd. Als het in de bijbel staat kunnen ze jou dus alles wijsmaken.

En zo is het eigenlijk ook met religie. Jij bent hier in Nederland opgegroeid, mogelijk in de bible belt van het land, en krijgt de christelijke religie mee. Was jij in India geboren dan was de kans groot dat jij een hindoe zou zijn en dan zou je van tijd tot tijd naar de tempel gaan om voor Vishnu te bidden.
En was jij in het oude Egypte geboren dan acht ik de kans groot dat jij regelmatig een offer aan Ra bracht. Het is dus allemaal heel betrekkelijk.

Kees61 schreef: "De tegenstander is geen schepper, maar de leugenaar uit Genesis 3 die toen de mensen al liet twijfelen aan Gods woord en daar nu op dit forum druk mee bezig is."

Dus iedereen die jouw rigide interpretatie van het christelijk geloof niet aanhangt is een werktuig van "de tegenstander"? Jouw waarheid is dus DE WAARHEID? Schreef jij niet al eerder dat degenen die het niet met jou eens waren werktuigen van de duivel waren? In de tijd van de inquisitie redeneerden ze net als jij: "neem jij de bijbel niet letterlijk? Dan ben je een werktuig van de duivel. Zeg jij nou dat de zon niet om de aarde draait zoals in de bijbel staat maar de aarde om de zon? Een werktuig van de duivel ben je. Hup, op de brandstapel met jou!"

Stomme uitdrukking trouwens "de tegenstander". Noem het beestje :) gewoon bij zijn naam.
Laatst gewijzigd door FrankB op 21 dec 2012 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

tcb
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tcb » 21 dec 2012 08:12

FrankB schreef:En zo is het eigenlijk ook met religie. Jij bent hier in Nederland opgegroeid, mogelijk in de bible belt van het land, en krijgt de christelijke religie mee. Was jij in India geboren dan was de kans groot dat jij een hindoe zou zijn en dan zou je van tijd tot tijd naar de tempel gaan om voor Vishnu te bidden.
En was jij in het oude Egypte geboren dan acht ik de kans groot dat jij regelmatig een offer aan Ra bracht. Het is dus allemaal heel betrekkelijk.

Genetic fallacy.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 dec 2012 08:52

Kees61 schreef: "De tegenstander is geen schepper, maar de leugenaar uit Genesis 3 die toen de mensen al liet twijfelen aan Gods woord en daar nu op dit forum druk mee bezig is."----CITAAT.

Daarom komt de evolutiesprookjes gelovige ook nooit met bewijzen om dat die er niet zijn.En scheppingsbewijzen zijner ten over ook wetenschappelijk gezien dus hebben we dan te maken met echte wetenschap over het ontstaan van de aarde de schepping dus :yahoooo: ;/ :yahoooo: zon10 ;/
VERITAS VOS LIBERABIT.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 dec 2012 09:13

Lichtzwaard schreef:Kees61 schreef: "De tegenstander is geen schepper, maar de leugenaar uit Genesis 3 die toen de mensen al liet twijfelen aan Gods woord en daar nu op dit forum druk mee bezig is."----CITAAT.

Daarom komt de evolutiesprookjes gelovige ook nooit met bewijzen om dat die er niet zijn.En scheppingsbewijzen zijner ten over ook wetenschappelijk gezien dus hebben we dan te maken met echte wetenschap over het ontstaan van de aarde de schepping dus :yahoooo: ;/ :yahoooo: zon10 ;/

troll alert. Don't feed the troll!
mvg, Frank

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 dec 2012 11:17

kees61 schreef:
De tegenstander is geen schepper, maar de leugenaar uit Genesis 3 die toen de mensen al liet twijfelen aan Gods woord en daar nu op dit forum druk mee bezig is.

Inderdaad en niet alleen op dit forum maar in de hele wereld.
Na het lezen van dit "lange" stuk ben ik verbaasd dat mensen zo te indoctrineren zijn zodat ze de leugen geloven. Maar goed, dat is al voorzegd in de Bijbel.

http://www.franklinterhorst.nl/New%20Age%20beweging.htm
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 21 dec 2012 11:46

FrankB schreef:Boeken waren in die tijd rollen. Dus beschreven ze het als opgerold worden.
Zoals een barograaf dat doet?
De openbaring aan Johannes is maar 1 keer gegeven en hij schreef op wat hij zag. En het doet er niet toe of we tegenwoordig boeken op een usb-stick hebben staan of op een cd of op een rol. Iedereen weet wat een boekrol is en kan begrijpen wat er dan bedoeld wordt.

FrankB schreef:Was jij in India geboren dan... En was jij in het oude Egypte geboren dan...
Ja zeg zo kan je wel een hele bilbliotheek vol schrijven van wat er gebeurd had kunnen zijn maar niet gebeurd is.

FrankB schreef:Jouw waarheid is dus DE WAARHEID?
Nee, Gods Woord is de waarheid en wat daar niet mee overeenstemt is niet de waarheid.
FrankB schreef: Schreef jij niet al eerder dat degenen die het niet met jou eens waren werktuigen van de duivel waren?
Nee, dat schreef ik niet al eerder. Er waren mensen die die conclusie trokken uit iets wat ik schreef.

FrankB schreef: In de tijd van de inquisitie redeneerden ze net als jij: "neem jij de bijbel niet letterlijk? Dan ben je een werktuig van de duivel.
In de tijd van de inquisitie werden mensen verbrand, onthoofd, uitgehongerd, opgehangen, gemarteld, in een zak genaaid en verdronken enz enz omdat ze de bijbel lazen en het evangelie verkondigden en niet wilden meedoen aan de roomse afgodendienst. Het waren de roomse dagondienders die de bijbel verdraaiden. Je moet de dingen nu niet omkeren. Lees maar eens een paar geschiedenissen uit het boek der martelaren. Meestal zijn het korte verhalen.

FrankB schreef:Zeg jij nou dat de zon niet om de aarde draait zoals in de bijbel staat maar de aarde om de zon? Een werktuig van de duivel ben je. Hup, op de brandstapel met jou!"
Lezen moet je ook nog leren. Ik schreef al eerder dat het KNMI nu nog over zonsopgang en zonsondergang spreekt. Het zijn beschrijvingen vanuit het oog van de waarnemer. Waar in de bijbel staat dat de zon om de Aarde draait?

FrankB schreef:Stomme uitdrukking trouwens "de tegenstander". Noem het beestje gewoon bij zijn naam.
Dat doe ik ook. Satan betekent gewoon wederpartij.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 dec 2012 12:51

"Lees maar eens een paar geschiedenissen uit het boek der martelaren. Meestal zijn het korte verhalen."

Staan de martelaren van Gorcum daar ook in? Die werden immers door protestanten afgeslacht.

Je schreef "Nee, Gods Woord is de waarheid en wat daar niet mee overeenstemt is niet de waarheid."

en daar hebben we de essentie van het probleem. Van welke god is diens woord de waarheid? Jij hebt een interpretatie van jouw godheid maar er zijn talloze christenen die in dezelfde godheid geloven maar er een hele andere (lees: minder rigide) interpretatie aan geven. En waarom is het woord van jouw God waarheid en niet dat van Allah, of dat van Vishnu, of dat van Brahma? Een strengelovige moslim of hindoe zal immers hetzelfde zeggen over hun godheid als jij over de jouwe.

Of dat van Wodan, Zeus of Ra? Omdat er niemand meer in hen gelooft geldt hun waarheid niet meer? Ooit gold voor degenen die in hen geloofden hetzelfde als wat jij schrijft over jouw godheid.
Laatst gewijzigd door FrankB op 21 dec 2012 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg, Frank

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 21 dec 2012 13:43

FrankB schreef:"Of dat van Wodan, Zeus of Ra? Omdat er niemand meer in hen gelooft geldt hun waarheid niet meer? Ooit gold voor degenen die in hen geloofden hetzelfde als wat jij schrijft over jouw godheid.

Er zijn nog steeds mensen die in Wodan geloven, kijk en luister maar:
http://www.youtube.com/watch?v=VEmdvChpkLM
"Een libelle zweeft over het water..."

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 21 dec 2012 16:33

FrankB schreef:Staan der martelaren van Gorcum daar ook in? Die werden immers door protestanten afgeslacht.
Als je wat geschiedenissen hebt gelezen uit het martelarenboek, dan begrijp je wellicht hoe het komt dat die martelaren in Gorkum zijn omgebracht. Het was geen christelijke daad.

FrankB schreef:Je schreef "Nee, Gods Woord is de waarheid en wat daar niet mee overeenstemt is niet de waarheid."
en daar hebben we de essentie van het probleem. Van welke god is diens woord de waarheid?
Je hebt weer een aantal berichten niet gelezen he.
Welke God kan zoveel over de toekomst vertellen dan de enige ware God? De bijbel staat vol met profetiën die precies zo zijn uitgekomen als voorspeld. Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.

FrankB schreef: Jij hebt een interpretatie van jouw godheid maar er zijn talloze christenen die in dezelfde godheid geloven maar er een hele andere (lees: minder rigide) interpretatie aan geven.
Uiteindelijk moet de bijbel dan de maatstaf zijn. Maar nu je het toch ter sprake brengt, welke interpretatie geven die andere christenen er dan aan?

FrankB schreef: En waarom is het woord van jouw God waarheid en niet dat van Allah,
Ach allah is pas in het jaar 700 ontstaan, dus dat kan nooit een echte god zijn. Die is gewoon in het leven geroepen door Rome. Ze gebruiken dezelfde symbolen, daar zijn ook alleen mannen aan de macht en lopen vrouwen er bij als pinguins, wordt maria vereerd, zijn er bedevaarten e.d. en zie de roverhoofdman eens de koran kussen. Een en dezelfde bende is het.

FrankB schreef: of dat van Vishnu, of dat van Brahma? Een strengelovige moslim of hindoe zal immers hetzelfde zeggen over hun godheid als jij over de jouwe.
Bij al die andere godsdiensten moet je zelf het nirwana verdienen en dat is per definitie onmogelijk.
Mensen zijn geschapen met een doel: ter ere van God leven en de zondige mens kan niet meer aan dat doel beantwoorden. Al zou iemand een perfect leven leiden, dan doet hij nog steeds niet meer dan waarvoor hij geschapen is. Hij kan er niets méér mee verdienen. En allah is alleen manvriendelijk, door zoveel maagden in het hiernamaals te geven. Wat moet een vrouw wel van allah vinden? Hoewel ik ook niet zoveel schoonmoeders zou willen hebben. Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Kees vraagt zich af waar allah zoveel maagden vandaan tovert.

FrankB schreef:Of dat van Wodan, Zeus of Ra? Omdat er niemand meer in hen gelooft geldt hun waarheid niet meer? Ooit gold voor degenen die in hen geloofden hetzelfde als wat jij schrijft over jouw godheid.
Ik vrees dat de Egyptenaren niet veel aan hun god hadden. Hij kon hun niet beschermen tegen de tien plagen. Maar die goden interesseren me verder niet. Op dit forum gaat het over de God van de bijbel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2012 16:47

kees61 schreef:Als je wat geschiedenissen hebt gelezen uit het martelarenboek, dan begrijp je wellicht hoe het komt dat die martelaren in Gorkum zijn omgebracht. Het was geen christelijke daad.

Hoi, hoi, de No true scotsman fallacy! Ja, nee, dat waren geen échte christenen die die gruweldaden hebben begaan, want dat kan als christen helemaal niet. Alles maar om niet te hoeven toegeven dat er ook donkere plekjes aan je geloofssysteem zitten...

Ach allah is pas in het jaar 700 ontstaan, dus dat kan nooit een echte god zijn. Die is gewoon in het leven geroepen door Rome.

Wauw, en ik maar denken dat het wat te maken had met ene Mohammed... waren het al die tijd de katholieken die erachter zaten...

Bij al die andere godsdiensten moet je zelf het nirwana verdienen en dat is per definitie onmogelijk.

Dan heb je bar weinig van de godsdiensten begrepen, met name van het concept van 'zelf' en hoe ze daar in die geloven tegenaan kijken,

En allah is alleen manvriendelijk, door zoveel maagden in het hiernamaals te geven. Wat moet een vrouw wel van allah vinden? Hoewel ik ook niet zoveel schoonmoeders zou willen hebben. Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Kees vraagt zich af waar allah zoveel maagden vandaan tovert.

Een rechtmatig bezwaar. Ik ga meteen mijn vrouwelijk SGP-Tweedekamerlid aanschrijven om die zaak aanhangig te maken....

Ik vrees dat de Egyptenaren niet veel aan hun god hadden. Hij kon hun niet beschermen tegen de tien plagen. Maar die goden interesseren me verder niet. Op dit forum gaat het over de God van de bijbel.

Ach, het Egyptische rijk heeft bijna 3 millenia bestaan, zo ver zijn wij met onze maatschappij nog lang niet. En als je de Egyptische geschiedenis bekijkt, is er verdacht weinig terug te vinden van al die plagen. - Voornamelijk die ene waarbij elke eerstgeboren zoon het loodje legt, je zou verwachten dat daar op zijn minst IETS over was opgeschreven. Het gebrek aan bewijs is zo opvallend, dat je bijna zou gaan denken dat ze nooit zijn gebeurd...

De Nederlandse wiki-pagina over de plagen mag trouwens ook wel eens worden herschreven...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 21 dec 2012 20:00

kees61 schreef:En waarom is het woord van jouw God waarheid en niet dat van Allah,
Ach allah is pas in het jaar 700 ontstaan, dus dat kan nooit een echte god zijn. Die is gewoon in het leven geroepen door Rome. Ze gebruiken dezelfde symbolen, daar zijn ook alleen mannen aan de macht en lopen vrouwen er bij als pinguins, wordt maria vereerd, zijn er bedevaarten e.d. en zie de roverhoofdman eens de koran kussen. Een en dezelfde bende is het.

Of alle christenen zich altijd zo moreel gedragen.

http://nos.nl/artikel/147965-levenslang ... sarts.html
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 21 dec 2012 21:50

hettys schreef:Okee. Maar dan wordt er dus niemand meer 'opgenomen'??

Kees61 schreef:Ja daar heb je gelijk in, er zullen nog gelovigen op deze Aarde aanwezig zijn. Zodra de laatste uitverkorene tot geloof is gebracht, zal het einde der wereld zijn want dan heeft het voortbestaan van deze wereld geen zin meer.

Dat kan dan nog wel even duren. Ik geloof dat er op de wereld elke seconde 2 kinderen worden geboren. Dus op een dag moeten daar geen uitverkorenen meer bijzitten, of mensen moeten stoppen met kinderen krijgen.

Kees61 schreef: En misschien zal ook niet iedereen de evolutietheorie omarmen, want veel mensen zal het niet interesseren en veel anderen zullen een valse Christus navolgen enz. Maar hoe dan ook, als die laatste dag begonnen is dan zal er geen evolutie-aanhanger meer zijn. Er staat ergens geschreven dat de hemel wordt toegerold als een boek(rol). Ik weet niet of dat letterlijk zal gebeuren maar het zal me niet verbazen. Dan zal iedereen zien hoe snel alle sterren op een hoop geveegd worden, ook die van miljarden lichtjaren ver weg. Maar dat soort dingen zullen te zijner tijd wel bekend worden.

Die laatste dag heeft volgens de bijbel 2000 jaar geleden al plaatsgevonden, bijvoorbeeld tijdens de allereerste christelijke pinksterdag.

16 Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël:
17 “Aan het einde der tijden, zegt God,
zal ik over alle mensen mijn geest uitgieten.
Dan zullen jullie zonen en dochters profeteren,
jongeren zullen visioenen zien en oude mensen droomgezichten.
18 Ja, over al mijn dienaren en dienaressen
zal ik in die tijd mijn geest uitgieten,
zodat ze zullen profeteren.
19 Ik zal wonderen doen verschijnen aan de hemel boven
en tekenen geven op de aarde beneden, bloed en vuur en rook.
20 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed
voordat de grote, stralende dag van de Heer komt.
21 Dan zal ieder die de naam van de Heer aanroept worden gered.”

Kees61 schreef:Tot die tijd zal de tegenstander alles blijven aanwenden om de bijbel ongeloofwaardig te maken.

Dat kan niet. De bijbel is geloofwaardig of niet.
mensen kiezen ervoor om een bepaalde interpretatie te accepteren. Ik zag dat je het had over 'uitverkorenen', ja dat is wel bijbels. Maar de meeste christenen geloven toch dat je door het geloof wordt behouden,als eigen keuze, en niet door uitverkiezing. Zo heeft elke gelovige zijn eigen interpretatie. En als blijkt dat de evolutietheorie de beste papieren heeft, kiezen mensen ook weer voor een bepaalde interpretatie, bijvoorbeeld door Gen. 1 te lezen als een lied.

Kees61 schreef:De tegenstander is geen schepper, maar de leugenaar uit Genesis 3 die toen de mensen al liet twijfelen aan Gods woord en daar nu op dit forum druk mee bezig is.

Okee. Dan houdt God ons voor de gek door ons objecten en gebeurtenissen in de ruimte te laten zien die miljoenen jaren geleden hebben plaatsgevonden. Een test?? Fossielen in de grond gestopt om te testen of mensen wel blijven geloven??

Kees61 schreef:Op dit forum gaat het over de God van de bijbel

En dat is een bijzonder wraakzuchtige god die een 'fout' van één mens laat neerkomen op talloze onschuldige slachtoffers. Als God, (of Satan) David aanzet tot een volkstelling te houden (1 kron. 21 en 2 Samuel 24) sterven er maar liefst 70.000 mensen, en worden weet ik hoeveel andere mensen wees, weduwe of weduwnaar. Alleen David zelf overkomt niets.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl ... +Samuel+24
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+ ... =nl&set=10
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 dec 2012 13:45

16 Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël:
17 “Aan het einde der tijden, zegt God,
zal ik over alle mensen mijn geest uitgieten.
Dan zullen jullie zonen en dochters profeteren,
jongeren zullen visioenen zien en oude mensen droomgezichten.
18 Ja, over al mijn dienaren en dienaressen
zal ik in die tijd mijn geest uitgieten,
zodat ze zullen profeteren.
19 Ik zal wonderen doen verschijnen aan de hemel boven
en tekenen geven op de aarde beneden, bloed en vuur en rook.
20 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed
voordat de grote, stralende dag van de Heer komt.
21 Dan zal ieder die de naam van de Heer aanroept worden gered.”

Het is goed mogelijk dat met 17 “Aan het einde der tijden,, bedoelt wordt het afsluiten van een periode
Na de dood van Jezus gebeurden deze dingen
Stefanus OA. zag visioenen en profeteerde, ook de geest kwam over de eerste christenen

De profetie van Joël. kan ook overgaan tot het heden christenen verwachtten de grote dag

Terug naar “Archief”