Faramir schreef:De rechter aan de hand van de wetten.
Dus een rechter bepaalt wat een god is of niet? Gelukkig werkt het niet zo, de wet moet dan precies beschrijven wat een god is, en wat niet. Dat moet van te voren worden bepaalt.
Moderator: Moderafo's
Faramir schreef:De rechter aan de hand van de wetten.
Mango schreef:Als in Godslastering hier in Nederland....heb het idee dat daar al genoeg tegen gedaan wordt! Ik vind het verraderlijk om de vrijheid van meningsuiting in te perken. Als je één goede uitzondering hebt (Godslastering) dan zet je de deur open naar méér goede uitzonderingen en voor je het weet blijft er niets meer van over.
schelpje3 schreef:Christenen worden altijd verdacht van gekwetst zijn, alsof ze allemaal lange tenen zouden hebben. Dat is niet waar, het gaat niet om ons persoonlijk gevoel, maar omdat de naam van de Heere aangetast en bezoedeld wordt.
Lock&Stock schreef:Dus een rechter bepaalt wat een god is of niet? Gelukkig werkt het niet zo, de wet moet dan precies beschrijven wat een god is, en wat niet. Dat moet van te voren worden bepaalt.
Faramir schreef:Als wetten zo precies beschreven waren dan was er geen rechtbank nodig.
Lock&Stock schreef:Jawel, de rechter bepaalt of uitingen godslasterig zijn, echter de voorwaarden voor godslastering zouden bij wet geregeld moeten zijn.
Hoe zou een rechter moeten bepalen wanneer iets een god is of niet? Kijken naar de religieuze historie van het land? Dus in ons geval toch de joods-christelijke god? Of de huidige inwoners? Dus naast de joods-christelijke god ook allah, de hindoe goden, etc?
Flight schreef:
Hmmm...volgens mij heb ik met mijn reactie een erg gevoelige snaar bij je geraakt en dat niet eens met de bedoeling dat te doen. Frappant vind ik wel dat ik daarmee - zei het op een indirecte manier - een prima voorbeeld van je heb gekregen op mijn schrijven dat m.i. elk gevoel per definitie persoonlijk is.
Met respectvolle groet,
Flight
Katlheen schreef:Ik vraag me af waarom wij een wereldse rechter nodig hebben, om godslastering te bestraffen? Je kunt zeggen: ik voel me gekwetst. Als dat zo is, waarom dan een verbod op godslastering? Het gaat je om het kwetsen. Ik voel me persoonlijk ook gekwetst als ik bepaalde dames met een hoog BMI in legging door de stad zie schuiven. Dan maar een verbod op leggings bij vrouwen die boven een bepaald bmi uitkomen?
En dan de, als het goed is, objectieve rechterlijke macht. Wie bepaalt wat een god is? En wanneer is het lasteren?
@schelpje: op een hondenforum mag je best kritische vragen stellen lijkt mij. Ok, als je begint met te zeggen dat honden niets anders zijn dan schurftachtige schijtbeesten, ok, dan denk ik dat je geen vrienden maakt. Maar dat zie ik onze medeforummers hier niet zeggen over god/God.
schelpje3 schreef:Niet zo badinerend Flight.
Natuurlijk raak je een gevoelige snaar. Je komt aan wat mij het dierbaarste is, mijn geloof in God!
Als ik iemand hoor spotten, word ik innerlijk bewogen.
Hoe harder men schreeuwt en ontkent dat God bestaat, hoe minder ik van zijn atheïsme geloof. Want dan laat het je siberisch.
Jij doet heel erg je best ons te overtuigen dat God niet bestaat.
Als DAT je intentie is, hoop ik dat je snel vertrekt.
Wil je leren hier, prima, fijn dat je dan blijft.
Aan jou de keuze!
schelpje3 schreef:Hoe harder men schreeuwt en ontkent dat God bestaat, hoe minder ik van zijn atheïsme geloof. Want dan laat het je siberisch.
schelpje3 schreef:Alleen al het feit dat iemand geen hoofdletter WIL gebruiken, zegt mij al genoeg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten