Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 27 mei 2012 10:59

Hier slapen ze ook altijd vroeg en eigenlijk hebben ze het ook nodig. Onze jongste heeft alleen niet zoveel slaap nodig. Op een nacht ook maar een uurtje of 10, maar ik leg hem er gewoon vroeg in. Ik krijg dan altijd van die visioenen van kinderen die op hun 4e tot 21 uur of later opblijven, omdat ze niet meer slaap nodig hebben. Dan gaan ze maar lezen ofzo in bed of zingen. Rond 19 uur is het hier bedtijd en eigenlijk slapen ze dan ook wel. 's Morgens is het hier wel altijd vroeg.

En het eten, op parttimedagen eet ik gewoon zonder manlief rond 17 uur en op werkdagen eet ik ook al voordat manlief thuis is. Hij komt meestal na 6 uur, maar dan zijn wij al bijna aan het toetje toe. Tegen de tijd dat wij het toetje ophebben, heeft hij het eten ook wel op. Ik merkte dat als ik rond 6 uur aan tafel ging dat het lampje hier echt uitging en ik met huilende kinderen aan tafel zat. Op werkdagen is het wel haasten en de avond voordat ik werk ook, want dan maak ik het eten al klaar. Als ik thuis kom van mijn werk zitten wij meestal in 20 minuten aan tafel.

Op het strand was het niet zo'n succes met een baby. Wij waren er voor ons doen laat, rond 9 uur. C had nl onderweg de hele auto onder gespuugd :-& , ws wagenziek, maar daar had ze nog nooit eerder last van gehad. De oudste 2 hebben zich prima vermaakt. Alleen vond ik het wel zielig voor J. Hij kon geen kant op en was compleet een zandbaby geworden. Hij huilde niet hoor, maar ik zag aan hem dat hij het niet prettig vond. Wij waren rond 14 weer thuis, om 16 uur aan tafel en gisteren lagen ze er om 18 uur in.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 mei 2012 02:32

Hier liggn ze ook op bed om 19u.
Man is rond 15.30 al thuis dus kunnen ook vroeg eten.

Jammer dat t strand niet zon succes was voor J.
Hier in t Amsterdamse Bos is een groot kinderbad
Dat was echt genieten voor beide dames.

Maar ook t badje in de tuin is al geweldig. :D
Femke gaat gewoon met koppie onder water :o
Vindt ze prachtig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 mei 2012 08:14

Heerlijk dit weer. S.imon slaapt als een os 's nachts. Hij gaat zo rond 8 uur naar bed en slaapt tot half 8.
Hier het zwembad opgezet en S.imon vindt het helemaal prachtig.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 mei 2012 13:50

Vraag:
Onze jongste roept ons 's nachts heel vaak. Voor ons gevoel heeft hij geen idee of hij er dan wel of niet uit mag. Verder luistert hij dan goed.
Hij is net 2jaar geweest en nu willen wij een lampje naast zn bed die 's morgens aangaat op een ingestelde tijd. Dat wij hem leren dat hij alleen mag roepen als het lampje aan is.
Wat is dan een handige manier? En betaalbaar?
Het stopcontact zit alleen helemaal links achterin en moeilijk om dat goed zichtbaar te maken vanauit zn bed.

TIPS?

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 29 mei 2012 14:00

Een lampje met tijdschakelaar. Dat kost niet veel, maakt dan niet uit waar het stopcontact zit, als het snoer van het lampje er maar kan komen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mei 2012 14:02

Volgens mij heb ik het vaker gezegd, maar heel simpel: een tijdschakelaar met een schemerlamp.
Tijdschakelaar heeft me een paar euro gekost, schemerlamp had ik wel ergens staan, maar als ik naar de Ikea ga een keer, neem ik zo'n vierkante witte lamp mee, die dingen kosten volgens mij ook een paar euro. Staat wat leuker dan een ouderwets schemerlampje ;)
Elke ochtend om 7 uur springtie aan, en om half 9 weer uit. Hij ligt er echt op te wachten, want hij is bijna altijd klokslag 7 bij mij. Vanmorgen was het kwart over 7 en werd Frederiek wakker, dus ging ik even bij hem kijken, bleek dat het lampje uit was, het knippertje zeg maar was uit, dus ja, dan gaattie niet aan, maar hij lag heel lief te wachten en zei ook:' Het lampje gaat denk ik bijna aan he?'
Het werkt hier dus echt super, heel goedkoop en simpel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 mei 2012 15:15

Dankje voor reacties!

Maar... worden ze niet wakker als het lampje aan gaat? Als hij 's nachts heel veel gespookt heeft slaapt hij ook wel eens wat langer 's morgens... En ik wil dat lampje wel op een tijd zetten dat het voor hem reeel is en niet te moeilijk (heel lang moeten wachten). Dacht zelf aan half7, het gaat hier voornamelijk om de nacht en niet om de morgens.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mei 2012 15:36

Jurian slaapt er gewoon doorheen, die enkele keer dat hij wel langer slaapt. Maar die slaapt sowieso erg goed, ik kan 's avonds laat alle lampen aandoen op zijn kamer, hij draait zich eens om en slaapt verder. terwijl als ik bij Frederiek ga kijken voor ik naar bed ga, en het overloop licht brand, wordt ze al een beetje wakker.
Ligt er dus net aan hoe je kind is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 mei 2012 15:50

Ik denk dat ik een donker schemerlampje ga proberen met een weinig Watt lampje erin...?

Een nachtlampje met tijdschakelaar lijkt mij iets fijner maar dat is niet te zien vanuit zijn bed dus dat lukt niet.
Willen dan met een stickersysteem beginnen. Dat hij een grote sticker krijgt als hij niet heeft geroepen voor het lampje aangaat en dan bij 5 stickers een beloning.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 mei 2012 10:28

Tot welke leeftijd zaten jullie kinderen in de box? Door het mooie weer is Nina hele dagen buiten aan het spelen en zit ze niet in de box... En als je ze er nu in zet is het huilen echt niet normaal na een half uur was ze nog steeds aan het huilen. Vind het lastig iedereen zegt altijd hou ze er zo lang mogelijk in enz.
Maar dit vind ik echt niet leuk dan jank ik net zo lief een potje mee :oops:
Misschien toch maar tijd om de box op te ruimen?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 mei 2012 11:07

liefie schreef:Tot welke leeftijd zaten jullie kinderen in de box? Door het mooie weer is Nina hele dagen buiten aan het spelen en zit ze niet in de box... En als je ze er nu in zet is het huilen echt niet normaal na een half uur was ze nog steeds aan het huilen. Vind het lastig iedereen zegt altijd hou ze er zo lang mogelijk in enz.
Maar dit vind ik echt niet leuk dan jank ik net zo lief een potje mee :oops:
Misschien toch maar tijd om de box op te ruimen?

zal ik je eens wat zeggen , ik heb voor a bel nooit een box gehad, bij de anderen gebruikte ik hem alleen voor nood en speelgoedbak :D

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 30 mei 2012 11:10

Hier heb ik de box meestal wel lang staan. Maar F speelt ook rustig nog een uur/anderhalf uur achterelkaar in de box. Helpt af en toe nieuw/ander speelgoed ook niet?

Als je graag wilt dat ze weer went aan het in de box spelen, dan zou je de box ook buiten kunnen zetten. Misschien vindt ze dat wel leuk?

Ik vind het heel makkelijk, een kind dat lekker in de box speelt. Aan de andere kant is een kamer zonder box ook heerlijk toch?

En verder moet je niet luisteren naar wat iedereen zegt, maar vooral doen wat je zelf makkelijk/fijn/belangrijk vindt. In heel veel landen kennen ze het fenomeen box niet, en in Zweden las ik pas vinden ze dat een box valt onder kindermishandeling: je zet je kind toch niet gevangen??!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mei 2012 11:13

M heeft nooit in de box gezeten. Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij als baby een stuk rustiger was dan nu, dus misschien kan ik jouw box overnemen liefie ;-)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mei 2012 11:27

Dan moet je em wel op z'n kop neerzetten denk ik Laura ;)

Hier zaten ze met een jaar ook nauwelijks meer in de box. Bij Timon heb ik hem nog wel laten staan om het speelgoed makkelijk in op te kunnen ruimen (en omdat we geen ruimte hadden om hem op te bergen), bij Sylke is ie weggegaan toen we ons huis te koop zetten.

Is er eigenlijk al een datum bekend voor een meeting? Als het juli wordt, kan ik nu nog net vrijvragen denk ik, volgende week lukt dat niet meer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mei 2012 11:54

Ik heb ze vrij lang in de box. Eigenlijk totdat ze kunnen lopen en dat is bij mij ruim 18 mnd :mrgreen: . Ik vind het wel makkelijk en zette ze elke dag dezelfde tijd in de box. Dan weten ze ook niet beter, Natuurlijk brulden ze wel, maar ik vertrok gewoon naar boven om daar te rommelen en bedden op te maken enzo. Dan gingen ze na een tijdje huilen gewoon spelen.

Terug naar “Archief”