De vervulling van Gods beloften! De wederkomst en de zaligheid van jezelf en anderenadriano313 schreef:En als je de Heilige Geest in je hebt wat verwacht je met advent dan?
Ja, als je gelooft lig je onder het zegel der verkiezing. Van Gods zijde is dat zeker, maar wij kampen in dit leven nog veel met twijfels. Niet om dat goed te praten, want ongeloof is zonde maar het is vaak wel de realiteitadriano313 schreef:Dan is Hij toch al verzegeld aan je
Als Gods ons niet getrokken heeft uit de zonde en ons niet blijft trekken met zijn liefde dan keren we terug naar de wereldadriano313 schreef:Dan hoef God je toch niet meer te trekken...
Ja de inwendige vernieuwing van het hart, we hebben zolang we in leven zijn echter nog wel steeds te strijden tegen het 'oude vlees' denk aan zondige begeertes e.d.adriano313 schreef:Als je wedergeboren ben dan ben je helemaal opnieuw geboren toch. Helemaal nieuw!
Amen!schaapje schreef:Het is zo dat we door het werk van Gods Geest moeten zien dat we voor God zondaar zijn
(dat bedoelde ik met zondaar gemaakt worden voor God, het werk van de H. Geest)
om nog even verder op adriano in te gaan:
Een zeer mooi verhaal en ik ben er ook blij om voor jou. Een paar persoonlijke noten: de tale Kanaäns is mij lief en dierbaar en heeft een zeer rijke inhoud mits het verstaan wordt en niet als 'one-liners' gaat functioneren hetgeen jammer genoeg vaak het geval is. We krijgen ook geen paulusbekering dat beweer ik ook niet, alleen laat ik een paar kenmerken noemen van deze bekering van paulus: 1. Er wordt een Goddelijk halt toegeroepen in ons zondige leven. 2 We gaan vragen aan God: Wat wilt Gij dat ik doen zal? Gods wil willen en hem aanroepen dus. 3. We worden verblind door zijn almacht en hoogheid. 4. We hebben een periode schellen op de ogen we kunnen dus niet voor en achteruitgaan het loopt muurvast in ons leven. 5. We zien het Licht.