games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 07 dec 2011 13:10

Het doel heiligt de middelen inderdaad! Wie oren heeft die hore (het geluid van het klikje van de claymore, ook wel het laatste wat je hoort).

Maar rush is wel mijn favoriete modus, lekker intens, iedereen komt op hetzelfde punt buurten met elkaar, en daar kan je heerlijk met claymores werken. Daarnaast kan je heerlijk snel punten scoren door op dat soort drukke punten even lekker munitie zakjes of health neer te gooien. Om de haverklap (of moet ik zeggen, claymore klap) zie je dan die Ribbons voorbij komen voor het ondersteunende werk. (had van de week +10.000 voor zoveel keer resupply-en).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 dec 2011 16:16

Muhahaha, zojuist mortier vrijgespeeld. Dat is leuk knaken schieten op een map als Seine Crossing (overigens doet die claymore het ook goed in een flatgebouw om de tegenstander even tegen te houden). :mrgreen:

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 08 dec 2011 18:23

al die gewelddadige spelletjes zeg...

dat vind ik civiliazation spelletjes, waar het vechten verder van je afstaat toch leuker.

(je "besluit" alleen dat troepenmacht a naar positie b gaat, en verliezen zijn nadelig voor je financiele budget (kweken van nieuwe soldaten is duur en slecht voor je economie waar je dan weer arbeidskrachten vandaan moet halen)

Ben nu in europa universalis bezig met het veroveren van de wereld als de friezen, en het (al dan niet door wat zuiverigen versterkt) verspreiden van het reformatisme.

het is 1254, friesland bezit aaneengesloten al het land van noorwegen tot spanje, en de gehele noordkust van afrika.. de zuidelijke grens ligt ter hoogte van ivoorkust en doorkruist afrika..
de noordelijke grens ligt ter hoogte van iran.. , al is er nog wel een groot pruisisch rijk dat mijn bondgenoot is (als een van de weinige andere gereformeerde overheden samen vechtend tegen andere geloven)

aan mijn andere grens ligt het gereformeerde schotland.. dat ik op het door mij gecontroleerde eiland als een klein vazalstaatje koester.

ik ben ondertussen keizer van het heilige roomse rijk -> de leider daarvan word gekozen uit alle landen met christendom als staatsgodsdienst, ongeacht of dat protestant, gereformeerd, katholiek of orthodox is, en een paar resterende roomse staatjes in afrika en het orthodoxe rusland zijn nog de enige serieze tegenstand..

een aangezien ik rome bezit, bestaat er geen paus meer, die heb ik in 1170 uit zijn paleis gesmeten, een fraaie beeldenstorm was dat.

de islam is ook grotendeels gepassificeerd... aangezien ik mekka bezit.. alsmede het ottomaanse rijk verslagen en geannexeerd heb. er zijn nog wel enkele islamitische landen in het verdere oosten, maar die komen ook nog wel.

binnen de grenzen van mijn rijk, bestaande uit 43% van de wereldwijde bevolking op dit moment : 700 miljoen zielen, is 62% ondertussen gereformeerd.
(het veroveren van een land is een ding, hun bevolking overhalen hun dwalingen los te laten een andere.. en soms heb je tijdelijk je productiekracht te hard nodig om wat zuiverigen door te voeren... maar door het slopen van alle moskeeen en katholieke kerken en het bouwen en sponseren van gereformeerde universiteiten voor het onderwijs van de bevolking.. alsmede vele staatsgesponserde zendelingen, daalt het percentage afwijkenden sterk. het zijn dan ook vooral de gebieden in italie en het voormalige oostenrijkse rijk waar nog veel katholieken leven.. en in afrika waar nog veel moslims verblijven...

de economie staat wel licht onder druk, natuurlijk ik bezit 62% van het wereldwijde BBP, maar ik heb nog weinig toegang tot de rijke koloniale goederen, en ik heb een enorm grondgebied te beheren dat om investeringen in transport, productie, onderwijs, en al wat niet meer vraagt, alsmede een massief leger om dit grondgebied te behouden en uit te breiden...

dit is dan ook de reden dat ik nog geen kolonieen bezit... ik bezit het geld niet om genoeg leger te onderhouden om een NOG groter rijk stabiel te behouden... daarom doe ik ook veel aan het uitroeien van de heidenen... en het bekeren van de overlevenden.. hun verzet tegen ons beheer is namelijk een stuk lager wanneer ze eenmaal tot onze kudde zijn geroepen.

wel heb ik een goede toegang tot de handelsroutes.. zoals het een fries betaamd heb ik ook een acceptabele vloot, die echter vrijwel bestaan uit handelsschepen.. beschemd met enkele ships of the line.. die twee eeuwen voorliggen op de schepen van mijn vijanden en daarom met slecht enkele schepen hele vloten van hun primitievere platbodems op afstand houden.

ironisch genoeg, terwijl islam en andere christenlijke stromingen hard aan het verdwijnen zijn, hebben de landen in amerika en azie zich vrijgevochten van hun koloniale overheersers.. die ik verslagen heb en zijn massaal teruggekeerd tot hun primitieve vormen van animalisme, shamanisme, en al wat niet meer.
daarintegen zijn ze wel erg blij met mij omdat ik hun "bevrijd" heb... haha de dwazen.. maar laat ze voor nu maar in de waan.. dat stelt mij des te beter in staat die gebieden later te veroveren.

azie is nog steeds redelijk ontwikkeld... en ik heb overwogen om met mijn schepen om afrika te varen en te landen in india.. of japan.. maar aangezien ik zuidelijk afrika nog niet beheer en het barbarenland is.. is de zee daar verradelijk en vol piraten... en de koers lang.. de verliezen zouden te hoog zijn... gewoon het front vanuit iran steeds verder westelijk duwen is een betere optie.

in amerika zijn er wat indianenstammen die mij wel mogen... en mij cuba hebben aangeboden.. voor nu heb ik het als vazalstaat en sta hun grotendeels autonomie toe.. maar tegen de tijd dat ik naar amerika zou willen, heb ik dus al een basis om de schepen en troepen uit amerika eerst weer op te lappen... en te verzamelen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2011 22:44

Ik heb wel een van de Europa Universalis-spellen, maar de tutorials en de interface zijn zo onduidelijk dat ik er vrij snel de brui aan heb gegeven.

Wel leuk: Iron Brigade (Trenched) van Double Fine voor de Xbox. Tower defense, maar dan anders. Je loopt rond met een soort Mech en moet doelen verdedigen, waarbij je turrets kun neerzetten om je daarbij de helpen.

Helaas is mijn Xbox Live verbinding behoorlijk labiel. Na een half uur scheidt 'ie er elke keer mee uit. Toch eens oplossen zodat ik ook met de Iksdoos online kan spelen. Vanmiddag geprobeer de juiste poorten van mijn router te fixen, maar daar liep ik weer tegen nieuwe problemen aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 dec 2011 17:43

Die spanning heb ik ook met bv panzer general , soort turn by turn achtige actie !

wie van old good strategy games houdt : http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=45039 draait onder windows 7 en is freeware !

Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2011 16:16

Vandaag toch een maf BF3 filmpje gezien... (kan er helaas niet naar linken).

Enfin: speler zit in een van de straaljagers en blijkbaar zit er een vijandig vliegtuig achter hem aan. Hij trekt sterk op tot hij recht omhoog vliegt. Hij stapt uit, maar door de snelheid blijft hij omhoog gaan. Hij schiet het vijandige vliegtuig neer met een RPG terwijl de zwaartekracht in de gaten krijgt wat er aan de hand is. Als hij langs zijn vliegtuig valt, stapt hij weer in en vliegt vrolijk verder...

Baas!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 dec 2011 17:06

typisch geval van een glitch / bug of nep .. maar wel humor :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2011 20:13

Spons schreef:typisch geval van een glitch / bug of nep .. maar wel humor :)

Hmm, het kan natuurlijk, en zo te zien was het de pc-versie, daar weet je nooit met welke serverinstellingen ze spelen, al vermoed ik dat het eerder een engine-exploit is. Altijd leuk om te zien hoe ver je de physics van zo'n engine kunt krijgen.

Sowieso vind ik het wel een machtig idee hoe ze zo'n engine werkend krijgen: de ballistiek van alle kogels uitrekenen die 32 tot 64 spelers allemaal uitbraken. Goed spul!

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 25 dec 2011 21:40

Spons schreef:Die spanning heb ik ook met bv panzer general , soort turn by turn achtige actie !

wie van old good strategy games houdt : http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=45039 draait onder windows 7 en is freeware !

Afbeelding

heeft wel wat weg van memoir44 alleen veel groter zo te zien :?:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 dec 2011 14:53

als je van strategie houdt is dit een heel leuk spel !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 dec 2011 18:19

Omdat het toch oudjaar is, tijd voor een lijstje. Wat waren jouw topspellen uit 2011 en eventueel waarom? Wat heb je stukgespeeld, wat heb je snel weer weggelegd?

5: Dead Nation, een verrassend leuke dual stick zombie shooter op PSN. Ook erg leuk in co-op.
4: Skyrim. Reikhalzend naar uitgekeken en maakt bijna alle hype waar. Geweldige RPG.
3: Battlefield 3 multiplayer.
2: Dark Souls, man man man wat een vreselijk intens, monsterlijk goed spel. Voor het eerst in lange tijd sta je er als speler weer eens helemaal alleen voor en wordt je niet aan je handje vastgehouden. Dit leidt soms dan wel weer tot frustratie.

en op 1... het spel waar ik waarschijnlijk de meeste tijd in heb gestoken, een spel dat letterlijk met minimale middelen het meeste uit zichzelf haalt... Een super-origineel puzzelspel met een zeer aangename 'leercurve' - zeer makkelijk in het begin, gruwelijk moeilijk aan het eind - terwijl er toch nauwelijks nieuwe elementen worden geintroduceerd...

SPACECHEM. Spel van het jaar 2011 wat mij betreft.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 13:06

Gisteren nog wat Modern Warfare 3 multiplayer gespeeld, maar daar was de lol snel af zeg. Waar ik in Battlefield 3 een K/D-ratio haal van tussen de 0.7 en 1 (soms), werd ik in MW3 helemaal afgemaakt. In 1 potje zelfs een K/D van 0.05 - 2 kills, 36 deaths. En dat ligt niet alleen aan het gebrek aan oefening.

het moge duidelijk zijn dat de plaag van de autoAim-hacks ook MW3 naar de gallemiezen heeft geholpen. Voor de leken onder ons: dat zijn programmaatjes die ervoor zorgen dat je altijd raak schiet, zelf mikken hoeft niet meer. Ik begrijp niet waarom je het spel dan nog zou willen spelen, want als je het schieten uit een shooter haalt, wat heb je dan nog over?

Dan is het of voor mensen die het hoogste level willen halen met zo weinig mogelijk moeite, of mensen die er plezier aan hebben de lol voor anderen te vergallen. Triest. Op internet zijn de programmaatjes en stap voor stap installatiehandleidingen uiteraard gewoon te downloaden.

Gelukkig is de single player campaign ook erg goed. De multiplayer raak ik niet meer aan en ik denk dat ik bij de volgende in de reeks heel goed nadenk of ik er wel aan begin. De developer mag mij eerst overtuigen dat ze dit soort ongein kunnen en zullen aanpakken.

Gelukkig ook lijkt BF3 er een stuk minder last van te hebben.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 jan 2012 13:46

Ik ben ze anders al wel tegengekomen hoor, die hacks in BF3. Gelukkig zien dan met mij 62 andere spelers ook die ene cheater, en die krijgt uiteraard de huid volgescholden. (laatst nog een duitser even subtiel gevraagd of hij deze cheat gebruikte omdat hij nog niet verwerkt had dat zijn nazi-opa zoveel joodse kinderen heeft vermoord....Dat ligt daar nog steeds erg gevoelig, dan zouten ze meestal wel snel op).

Maar waarom zou je cheaten? Sta je 50 euro uit te geven aan een leuk spel, sta je het gelijk te verknallen met een cheat? Nou ja, dat is hun eigen probleem, maar dat ze de lol van een ander verzieken, daar kan ik niet goed tegen. Direct bannen en het hele spel laten bannen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 14:54

Katlheen schreef:Ik ben ze anders al wel tegengekomen hoor, die hacks in BF3. Gelukkig zien dan met mij 62 andere spelers ook die ene cheater, en die krijgt uiteraard de huid volgescholden. (laatst nog een duitser even subtiel gevraagd of hij deze cheat gebruikte omdat hij nog niet verwerkt had dat zijn nazi-opa zoveel joodse kinderen heeft vermoord....Dat ligt daar nog steeds erg gevoelig, dan zouten ze meestal wel snel op).

Maar waarom zou je cheaten? Sta je 50 euro uit te geven aan een leuk spel, sta je het gelijk te verknallen met een cheat? Nou ja, dat is hun eigen probleem, maar dat ze de lol van een ander verzieken, daar kan ik niet goed tegen. Direct bannen en het hele spel laten bannen.

Ja, maar aangezien ik op de console speel, is dat allemaal net even wat lastiger. Het wordt dan ook een beetje als de tour de france - als er een paar renners doping gebruiken, moet de rest het ook omdat die anders geen kans meer maken en voor je het weet zit het merendeel aan de EPO.

Daarbij is de belangrijkste functie in elke vorm van multiplayer de 'Mute All' knop. Als je een beetje een leuk team hebt, is het wel leuk, maar er zit altijd één zo'n 14-jarig amerikaans ADHD-schreeuwertje tussen (en bij MW blijft het niet bij 1, helaas).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 16:11

Op youtube zijn talloze filmpjes van dit soort hacks, niet alleen auto-aim, maar ook je tegenstanders door muren heen kunnen zien. Belachelijk.

Terug naar “Archief”