gebedsgenezingdiensten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petra777
Luitenant
Luitenant

Re: gebedsgenezingdiensten

Berichtdoor Petra777 » 31 mei 2011 13:18

1a2b3c schreef:
Petra777 schreef:
Verder was er op een dag ook iemand die in tongen sprak, maar tot afschuw van aanwezige gasten in hun taal God vervloekte in plaats van aanbad...Hier is uiteraard bevrijding nodig geweest. Hoe weet je nu of de 'tong' die jij ontvangen hebt van God is?/Petra

Zoiets had ik ook wel eens gehoord en daarom dacht ik altijd: daar blijf ik een eind van uit de buurt omdat het voor mij niet te controleren is wanneer iets van de duivel is of van de Geest, want ik ken die taal niet.
Maar nu ik over deze dingen een tijdje door zit te denken lijkt me dit toch geen goed standpunt omdat je dan het kind met het badwater weggooit.

Verder is het ook zo dat er een verkeerde geest achter goede woorden kan zitten, en dan hebben we lang zo'n last niet van onderbuik gevoelens omdat we gewend zijn aan verstaanbare taal.
De Farizeërs baden om van de mensen gezien te worden en ze zullen best mooie woorden gebruikt hebben maar daar zat de Heilige Geest niet achter.
En dan zeggen we ook niet: ik bid maar niet meer of ik luister niet naar gebeden van anderen, want ik ben er niet zeker van of de duivel niet ook een woordje meespreekt.

Dat ben ik met je eens, maar ik denk dus wel dat je er erg voorzichtig mee moet zijn. En je dus niet door iedereen de handen op moet laten leggen. Niemand in die gemeente had door dat zij in werkelijkheid bezeten waren. Zij zelf wisten zeker dat ze vervuld waren van de Heilige Geest en het tegendeel was waar. Onderscheid van geesten is hier heel belangrijk, of dus een goede tolk ;).
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 12 okt 2011 19:25

vandaag kreeg ik door de bus een flyer waarop stond dat er binnenkort een gebedsgenezingsdienst komt. Ik heb het hele topic doorgelezen, het meeste gaat over tongentaal, dus leg toch even mijn vragen en gedachten voor, in de hoop dat iemand me misschien iets verder kan helpen.

Toen Jezus nog op aarde was, genas hij zieken, maar toen Hij ten Hemel voer, konden de dicipelen in Zijn naam mensen genezen. Kunnen wij die mensen zien als dicipelen? Ik weet er kunnen valse profeten zijn, maar die waren er toen toch ook?

Zijn er mensen naar zulk soort diensten geweest, en wat vonden jullie ervan.

Ik heb ook gelezen van mislukte gebedsgenezingsdiensten, maar om nu gelijk te zeggen dat je dan te weinig gelooft? Dat vind ik ook wel ver gaan, het kan toch ook Gods wil zijn, dat het misschien nu niet, maar wel een andere keer, ja of misschien nooit....maar om dat nu gelijk door te trekken naar je geloof...

nu ja ik ben benieuwd hoe jullie erover denken..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 okt 2011 19:54

Ik weet een heel gelovige, jonge vrouw die ook naar genezingsdiensten ging. Meerdere keren maar ze werd niet genezen. Ze geloofde niet genoeg volgens JZ. Ik persoonlijk vond dit zo triest want ze leefde juist vol vertrouwen in haar Heer.

Er zijn de afgelopen jaren veel artikelen aan gewijd, ook in diverse tijdschriften van Eva tot Terdege met deskundigen verhalen erbij over het wel of niet "slagen" van diensten. Wat mij wel opvalt is dat het vaak bij niet echt tastbare ziektes is dat mensen genezen worden verklaard.
ja, dat is mijn mening dan he.....

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 12 okt 2011 20:25

ik vind het ook altijd heel lastig die genezingsdiensten. Geloof ik niet dat er nog wonderen gebeuren? Absoluut wel, maar betekent het dat een ieder altijd verhoring krijgt..........dat niet, althans niet op de manier dat zij hopen.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 13 okt 2011 10:39

ook ik heb wat moeite met genezingsdiensten. Niet omdat er niet genezen wordt, maar om de massaliteit en de verwachting die er gewekt wordt.
verwachting is niet gelijk aan geloof.
Zelf bid ik graag voor genezing :) en als er dan in de dagen daarop genezing komt, dan prijs ik God daarvoor.
degenen die genezing ontvangen die ervaren Gods zegen, maar 'derden' komen er nauwelijks door tot geloof.

tongentaal saat los van genezing. het is een speciale taal voor God. en soms ook voor de gemeente als daar vertaling voor is en het in de gemeente hardop uitgesproken wordt.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

pipgirl
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor pipgirl » 13 okt 2011 15:08

Ook ik ben ooit bij zo'n avond geweest,heel bijzondere ervaring.En ja, ook ik ben naar voren gegaan maar ook niet genezen,ik dacht toen nog,mijn geloof is niet sterk genoeg.
Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken.Wat wel apart is dat sommige mensen eerst wel genezen waren,maar toch weer klachten kregen.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 okt 2011 15:15

pipgirl schreef:Ook ik ben ooit bij zo'n avond geweest,heel bijzondere ervaring.En ja, ook ik ben naar voren gegaan maar ook niet genezen,ik dacht toen nog,mijn geloof is niet sterk genoeg.
Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken.Wat wel apart is dat sommige mensen eerst wel genezen waren,maar toch weer klachten kregen.

Dus zijn ze niet genezen, alleen zijn ze zo boven zich uitgetild dat ze de klachten een tijdje niet voelden.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 okt 2011 16:25

Lees Handelingen 19:12-16 er eens op na hoe het de rondtrekkende Joodse geestenbezweerders afging toen ze in de naam van Jezus probeerden boze geesten uit te drijven. Volgens mij hadden enkel Jezus en de apostelen het vermogen tot helen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 okt 2011 17:21

quote="JHM"Lees Handelingen 19:12-16 er eens op na hoe het de rondtrekkende Joodse geestenbezweerders afging toen ze in de naam van Jezus probeerden boze geesten uit te drijven. Volgens mij hadden enkel Jezus en de apostelen het vermogen tot helen.

Ach JHM, nou doe jij de Here God tekort, want als je leest over de gaven die de Heilige Geest
geeft aan de gemeente kom je toch op iets anders uit. En nergens is een vermelding dat het alleen zou gelden voor de eerste gemeente. God is altijd dezelfde net als de Heilige Geest altijd dezelfde is en werkt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook huiverig ben om genezingsdiensten af te gaan, om de dood eenvoudige reden dat God deze gave aan de gemeente geeft, en als die er niet zijn dan heeft dat een reden. denk ik.
Groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 28 okt 2011 17:58

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 okt 2011 19:21

schaapje schreef:Ach JHM, nou doe jij de Here God tekort, want als je leest over de gaven die de Heilige Geest
geeft aan de gemeente kom je toch op iets anders uit. En nergens is een vermelding dat het alleen zou gelden voor de eerste gemeente. God is altijd dezelfde net als de Heilige Geest altijd dezelfde is en werkt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook huiverig ben om genezingsdiensten af te gaan, om de dood eenvoudige reden dat God deze gave aan de gemeente geeft, en als die er niet zijn dan heeft dat een reden. denk ik.
Groetjes

Dat ben ik met je eens. Ik zou een gebedsgenezing met eigen ogen moeten zien. Maar wat je zegt niet de gebedsgenezer maar God die het wonder verricht. Volgens mij wordt bij een gebedsgenezing gevraagd om genezing en Here Jezus en de apostelen die volmacht hadden vroegen niet om genezing maar genazen omdat zij de gave hiertoe hadden. Daar zit hem denk ik het verschil.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 28 okt 2011 21:38

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 28 okt 2011 21:44

Zolang in iedere advertentie of op ieder aanplakbiljet, Jan Zijlstra eerder genoemd wordt dan Christus ben ik er van overtuigd dat het onzin is...

Ik ben er 100% van overtuigd dat er wonderlijke genezingen op het gebed nog steeds gebeuren, maar dan komt niet de dominee of de ouderling die die gave heeft op de eerste plaats, enkel God in Christus die de genezing EN de gave geschonken heeft!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 okt 2011 21:48

Chienn schreef:Dus JHM je gelooft niet dat mensen die gaven kunnen hebben? Dat als mensen, andere mensen de handen opleggen dat ze gewoon ook echt genezen zullen zijn? Ik geloof wel dat het kan, maar of het nu nog echt gebeurd? 'T is dan inderdaad vaker het 'vragen' om genezing geworden.

Ik geloof niet dat er op deze wereld op dit moment mensen leven met de volmacht tot genezing nee. En dan heb ik het dus over de volmacht om naar een verlamde te lopen, de hand op te leggen en te zeggen ''sta op en loop''. Of iemand moet het tegendeel bewijzen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 okt 2011 09:37

quote="JHM"

Ik geloof niet dat er op deze wereld op dit moment mensen leven met de volmacht tot genezing nee. En dan heb ik het dus over de volmacht om naar een verlamde te lopen, de hand op te leggen en te zeggen ''sta op en loop''. Of iemand moet het tegendeel bewijzen.

Eigenlijk zeg je JHM dat je eerst wil zien en dan zal ik geloven.
Maar denk je dan niet te klein van het werk van de Heilige Geest, kijk dat er bedriegers zijn, hoeft niet uit te sluiten dat de Heilige Geest nog precies zo werkt als 2000 jaar geleden.
Overigens zijn in onze gemeente ook niet alle gaven tot ontwikkeling gekomen, maar er zijn wel verschillende gaven (zie Kor.12) die er wel moeten zijn anders kan de gemeente niet functioneren,
en Christus is het Hoofd van de gemeente.
Over de gaven staat in Kor.14 staat duidelijk beschreven hoe die zijn en het zijn genadegaven.

Kor.12:11
Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt .....gelijk HIJ WIL
En als God iets terug houdt zou dat wel eens een reden kunnen hebben.
Groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”