Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Galateia » 11 jan 2011 19:21

Haha, mijn kind heeft nog nooit in zijn eigen kamertje geslapen. Ik denk dat ik juist niet meer zou kunnen slapen, als hij daar zou liggen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2011 19:55

het is maar net waar je je kind aan laat wennen natuurlijk. Jurian slaapt heel slecht bij ons op de kamer. Sowieso in ons bed is helemaal niks, maar toen hij een keer over had gegeven en ik nachtdienst had, hadden we zijn campingbedje op onze kamer gezet, zodat mijn man het zou horen als het weer misging, maar Jurian en zijn papa sliepen lekker slecht, terwijl hij niet meer had overgegeven. als je een kind aanleert om bij je op de kamer te slapen, logisch dat hij niet op een eigen kamer slaapt. En andersom ook.
Met kamperen hebben we zelfs het tussendoek ertussen gehangen omdat het veel te veel feest werd voor hem :D Hij stond midden in de nacht te springen in zijn bed:' papa! Mama! hallo! Uit!' En daar hadden we geen zin in om 4 uur 's nachts ;)

Mijn man heeft net de 'nieuwe' kinderwagen a 30 euro opgehaald :D De wagenbak en buggygedeelte zijn netter dan die we al hadden. Terwijl we hem eigenlijk voor het onderstel kochten. En dit onderstel is minder netjes, en ik krijg hem niet eens opgezet. Hij klapt vanzelf weer in. Ik doe vast iets fout. Hij is ook niet precies hetzelfde als onze oude. Ik moet dus even kijken of het meerijdplankje wel erop kan, en de maxi cosi adapters, al vermoed ik dat dat gewoon wel kan, omdat het wel hetzelfde merk is, maar ik denk uit een ander jaar. Ik hoop echt dattie werkt, hebben wij weer een lekker goedkope wagen erbij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 11 jan 2011 20:19

De eerste heeft bij ons ook gewoon vanaf dag 1 op haar eigen kamertje gelegen, ondanks de adviezen mbt de borstvoeding. Kamers liggen naast elkaar, dus je hoorde haar toch wel. We hadden trouwens toen direct een ledikantje en dat past absoluut niet bij ons op de kamer. Nu hebben we een wiegje geleend en gaan we proberen om de baby op onze kamer te laten slapen, maar als het niet bevalt ligt ie heel snel een kamertje verder :D..

Onze kinderwagen is nog prima, zijn alleen hard op zoek naar een 2e hands tweelingzit :), gelukkig staan er super veel op marktplaats.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 jan 2011 20:55

Anna Sofie heeft 2 weken bij ons gelegen (wilde ik veel langer) maar mevrouw vond het te gezellig. (ik weet het, nu zijn er mensen die zeggen dat het niet kan bij zo'n klein kindje)
Als de lamp aan was of als wij praatten lag mevrouw genoeglijk te kijken. Lamp uit, of stilte: huilen. En dat was de tweede week geregeld. Toen hebben we er voor gekozen om haar op haar eigen kamer te doen. Na 1 nacht was het over. :-oo (heel zielig zo'n kleintje :( )
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2011 21:07

Wow, de wagen is echt fijn. Ben er onwijs blij mee. Hij is heel donkergrijs met lichtgrijze binnenbekleding. Hij is een stuk mooier nog dan de oude (die was trouwens bruin). en het onderstel lijkt van een eerder jaar, maar het is helemaal zwenkbaar, en dat rijdt toch fijn.
Nu nog bedenken wat we gaan doen met de andere wagens. Want de silver cross zou ik zo graag willen gebruiken, en op zich kan die wel in de gang, al hebben we een enorm onpraktische gang. Maar daar hebben we geen meerijdplankje voor. Er bestaan wel zitjes voor op de wagen maar die zullen wel een vermogen kosten. Nu is de wagen ook wel zo sterk dat Jurian er waarschijnlijk gewoon bovenop kan zitten zolang het kindje nog klein is en helemaal bovenin ligt. Maar op de lange termijn is dat niks. Voordeel is wel dat hij dan zit, en niet weg kan lopen.
Voordeel van de mutsy is dat we een meerijdplankje hebben. Jurian kan goed zelf lopen, maar te goed weglopen, dus of dat plankje dan voldoende is...De mutsy gebruiken we sowieso voor als we met de auto ergens heen gaan, de silver cross is veel te zwaar om mee te nemen. Even dubben dus hoe we dat moeten doen. Want 1 wagen in de garage zetten vind ik ook zo wat, die is niet geisoleerd ofzo.
Iemand ervaring met meerijdplankjes enzo, en kindjes van 2,5 die ook mee moeten wandelen of rijden?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 jan 2011 22:05

ik vind een meerijdplankje ideaal! Zelfs voor meisjes van 5! Maar dan alleen als ik een beetje haast heb! Nadeel is wel dat je niet recht achter je wagen kunt lopen, maar of wijdbeens of er naast.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 jan 2011 23:04

@ Miss F: Ervaring met een meerijdplankje heb ik niet. Wel heb ik toen nr. 2 kwam (de oudste was toen 1 jaar en 9 maanden) een tijd een zitje op onze Koelstra gehad. Dat was niet de charmantste oplossing (een donkerblauw zitje op een licht grijs met creme wagen, maar wel een heel praktische. Pas zag ik er nog zo'n zelfde zitje staan bij een tweedehands winkeltje hier in de buurt. Stuur maar een PB als je wilt dat ik even ga kijken of hij nog te koop staat (maar ik woon niet in jouw buurt, dus er komen evt. verzendkosten bij).

Zolang onze kinderen in de wieg pasten, sliepen ze bij ons op de slaapkamer. De oudste was 6 maanden, de tweede 5 toen het niet meer paste. De tweeling heeft niet bij ons geslapen, omdat zij samen in het ledikantje sliepen en daar was geen ruimte voor bij ons. De vijfde heeft bij ons geslapen tot de zesde kwam, ze was toen ruim 2,5 jaar. En de jongste slaapt met haar jaar en 3 weken ook nog bij ons! Als straks haar slaapkamertje af is (donderdag ga ik er behangen, vrijdag komt de vloerbedekking), verhuist ze daar heen, maar ik zal haar best missen ....

Als de jongste uit haar ledikantje is, ga ik proberen om haar bij zuslief op de kamer te laten slapen; samen in een twijfelaar, dat lijkt me zó leuk! Als het niet lukt, gaat ze gewoon weer alleen slapen, maar ik hoop dat het wél goed gaat!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 jan 2011 23:23

Eventueel shopalarm voor Nijntje-liefhebbers!

Ik zag in het foldertje van V&D dat de hele Nijntje-badset in de aanbieding is voor de helft van de prijs :D

Het zag er schattig uit. Maar ja, wij hebben er niks aan en m'n schoonzussie heeft alles al klaar staan.
Die is deze week uitgerekend trouwens, dus ik ben weer versmolten met mijn mobiel tot hét telefoontje is geweest! :mrgreen:
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jan 2011 00:24

@MissF: mijn ervaring met een meerijdplankje is niet zo positief. Timon wilde er niet op blijven staan, dus wandelen met hem was echt feest :mrgreen: Maar goed, Timon was nog geen 2 toen we dat probeerden, misschien dat het bij een ouder kindje beter werkt. Wij kregen toen van iemand een tandemwagen, en dat was echt ideaal. Het was een vreselijk oud geval, maar hij reed prima. Na bijna een jaar gebruiken stond ie echt op instorten. We hebben toen via mp een Quinny Freestyle Tandem gekocht, en dat is echt een superwagen. We gebruiken nu de twee buggyzitjes erop, maar mocht er nog een derde komen kunnen we ipv het ene zitje ook de kinderwagenbak of de maxicosi icm de buggyzit gebruiken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2011 08:53

Jo'tje schreef:Eventueel shopalarm voor Nijntje-liefhebbers!

Ik zag in het foldertje van V&D dat de hele Nijntje-badset in de aanbieding is voor de helft van de prijs :D

Het zag er schattig uit. Maar ja, wij hebben er niks aan en m'n schoonzussie heeft alles al klaar staan.
Die is deze week uitgerekend trouwens, dus ik ben weer versmolten met mijn mobiel tot hét telefoontje is geweest! :mrgreen:

bedankt voor de tip, ik ga vanmiddag gelijk even kijken.

Mijn schoonzus is ook uitgerekend. Sprak haar gisteren nog.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2011 09:13

hier sliepen milan en matteo de eerste 9 maand ofzo (zolang ze in de kinderwagenbak pasten) op onze kamer... Nu slapen ze bij elkaar op de kamer en hebben we nog een waskamer! Manoël ligt vanaf dag 1 bij ons in bed! en ik vind dat heerlijk slapen zo! voeden is enorm makkelijk.. ik hoef er niet meer uit 's nachts en ben nu echt een stuk uitgeruster dan ik was bij die andere 2!! ik vind het echt ideaal zo!! ik wilde dat ik dat bij die andere 2 ook gedaan had!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2011 11:21

ben je dan niet bang dat je over hem heen rolt ofzo? Of dat ie klem gaat liggen? Weet ik neit...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2011 11:49

http://www.natuurlijkouderschap.org/ric ... s-mckenna/ nee ik ben daar niet bang voor! ons bed staat tegen de muur en Manoël ligt tussen de muur en mij, omdat Tobias niet kan slapen met de baby naast zich.. Ik ben mij zeer bewust van zijn aanwezigheid en we slapen volgens de richtlijnen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2011 12:46

ieks, dat lijkt me echt heel eng...

Een wiegje bij ons op de kamer lijkt me wel lekker, maar bij in bed...?

Wel mooi dat dat voor jullie goed werkt! Waarom hebben jullie daar voor gekozen?

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 12 jan 2011 13:40

meerijplankje: wij hadden er een die op een trapje leek, twee tredes. De oudste ging meestal op het bovenste treetje zitten, voetjes op de onderste. Ze hield vast aan de stangen van de kinderwagen. Ik vond het idealer dan zo'n enkele, omdat ze zo meer konden ontspannen. Maar echt ideaal vind ik zoiets gewoon niet....

Terug naar “Archief”