Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor LauraC » 29 okt 2010 17:37

Mooie meid met een blond koppie :) Lief!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 okt 2010 18:07

Mooie foto's van Nieke, wat kijkt ze helder.
Jennine ging er maar eens voor staan en keek heel blij bij de eerste foto, heel grappig

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 okt 2010 18:33

stip, het is te zien hoor aan je meisje dat de borstvoeding loopt als een trein! :wink:
Hollands welvaren! Heerlijk!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 okt 2010 18:55

heel mooi stip!!
wel een langdradige bevalling indd. lijkt mij als je 1x in het z'huis bent dat je vind dat er ook wel wat mag gebeuren ja, maar als het dan nog 3 dg duurt... pff..
doe maar lekker rustig aan en goed aansterken!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 29 okt 2010 19:31

AikonGirl schreef:Is het bij jullie zo geweest, dat de tweede bevalling makkelijker ging dan de eerste?
Lijkt me wel wat... Al was de vorige keer helemaal niet zo erg, achteraf gezien.

Mijn beide bevallingen zijn makkelijk geweest voor zover een bevalling makkelijk kan zijn. De eerste begon met gebroken vliezen 's morgens om 7 uur. 's avonds om 10 uur begonnen de weeen en om half 5 was meneer er. Omdat hij klem lag achter mn schaambeen heb ik een uur moeten persen in allerlei houdingen. Bijkomend voordeel was wel dat ik geen persweeen heb hoeven wegzuchten. Dat dat best heftig is heb ik bij de 2e mogen ervaren :D Dit eigenwijze meneertje lag in stuit, dus mocht ik helaas in het ziekenhuis bevallen. Net na middernacht begonnen de weeen, om kwart voor 2 braken de vliezen, 10 over 2 was de verloskundige er en om 3 uur waren we in het ziekenhuis. Toen mocht ik 3 kwartier persdrang wegzuchten (bij een stuit krijg je eerder persdrang, maar zit je pas op een cm of 8 ontsluiting) Om 3.53 is hij achterstevoren geboren, zonder knip scheur of wat dan ook. Op verzoek van de gyn bij deze dus: Een stuit bevalling HOEFT niet dramatisch te zijn!!!!! Probeer er ontspannen mee om te gaan en geef je over aan de weeen en de mensen om je heen.
Het was wel wat onwerkelijk uiteindelijk. Ik was ingesteld op een wat moeilijke bevalling ivm die stuit. Maar om kwart over 4 lag hij aan de borst en was ik aan het landen..4,5 uur daarvoor zat ik nog een glaasje fris te drinken bij de buurvrouw...... :shock: Om 7 uur waren we weer thuis..
Zo doen we er nog wel 10 :D

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 29 okt 2010 19:32

Gefeliciteerd Stip!!! Geniet er lekker van en neem lekker de tijd om te herstellen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 okt 2010 19:47

Mooie foto´s, Stip! :)

Ben inmiddels 16w5d. De weken vliegen hier.
En gister voor 't eerst de baby gevoeld. :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2010 20:10

Bijzonder is dat altijd weer en ik vond het eigenlijk ook wel gezellig.

Mooie foto's weer, erg schattig!

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 29 okt 2010 20:34

[quote]="AikonGirl"]Is het bij jullie zo geweest, dat de tweede bevalling makkelijker ging dan de eerste?
Lijkt me wel wat... Al was de vorige keer helemaal niet zo erg, achteraf gezien.[/quote]

Geen bevalling is hetzelfde houd ik me altijd aan vast. Maar heb het nu drie keer mogen/moeten doen, maar blijf het eerlijk gezegd verschrikkelijk vinden. De eerste en de derde waren het ergst. De tweede was gewoon, als ik dat vergelijk met andere bevallingsverhalen. Maar ik weet nog goed dat ik na de eerste dacht van "waarom heeft mij nooit iemand vertelt hoe
verschrikkelijk dit is". Terugkijkend zie je ook wel waarom het zwaar was maar op dat moment.
Heb aan de ene kant zo iets van, dit wil ik nooit meer, heb dat na alle bevallingen volgens mij ook wel tegen manlief gezegt
goed, emotioneel ben je dan natuurlijk niet helemaal jezelf, maar als ik nu terugdenk, dan weet ik nog goed hoe ik me toen voelde, ze zeggen wel eens, ach dat ben je straks allemaal weer vergeten. Nu ik niet hoor.
Maar ja aan de andere kant hebben we een grote kinderwens, en willen we graag nog meer kinderen, als het ons gegeven wordt natuurlijk! Maar als ik alleen al aan bevallen denk, bbrrr, nee.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 okt 2010 21:14

zomaar schreef:
="AikonGirl"]Is het bij jullie zo geweest, dat de tweede bevalling makkelijker ging dan de eerste?
Lijkt me wel wat... Al was de vorige keer helemaal niet zo erg, achteraf gezien.

Geen bevalling is hetzelfde houd ik me altijd aan vast. Maar heb het nu drie keer mogen/moeten doen, maar blijf het eerlijk gezegd verschrikkelijk vinden. De eerste en de derde waren het ergst. De tweede was gewoon, als ik dat vergelijk met andere bevallingsverhalen. Maar ik weet nog goed dat ik na de eerste dacht van "waarom heeft mij nooit iemand vertelt hoe
verschrikkelijk dit is". Terugkijkend zie je ook wel waarom het zwaar was maar op dat moment.
Heb aan de ene kant zo iets van, dit wil ik nooit meer, heb dat na alle bevallingen volgens mij ook wel tegen manlief gezegt
goed, emotioneel ben je dan natuurlijk niet helemaal jezelf, maar als ik nu terugdenk, dan weet ik nog goed hoe ik me toen voelde, ze zeggen wel eens, ach dat ben je straks allemaal weer vergeten. Nu ik niet hoor.
Maar ja aan de andere kant hebben we een grote kinderwens, en willen we graag nog meer kinderen, als het ons gegeven wordt natuurlijk! Maar als ik alleen al aan bevallen denk, bbrrr, nee.

Maar ik weet nog goed dat ik na de eerste dacht van "waarom heeft mij nooit iemand vertelt hoe
verschrikkelijk dit is".

Volgens mij staat er in de Bijbel met smart zult gij kinderen baren...
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 okt 2010 21:36

Wat een mooi rond koppie heeft Nieke!

Hier was de tweede bevalling beduidend makkelijker dan de eerste, hoewel die ook normaal verliep (12 uur, precies gemiddeld voor een eerste :wink: ) Toen ik bij Sylke dacht 'nu is het echt serieus' bleek ik al 9 cm te hebben :mrgreen: Totaal heeft die bevalling zo'n 4 uur geduurd, zonder het gerommel vooraf erbij gerekend.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 29 okt 2010 21:41

@ pannekoek,
Ja dat heb ik ook vaak genoeg gelezen en gehoord, maar dat het zoveel smart zou zijn had ik niet gedacht. Nu was de eerste er ook binnen drie uur, om23.45 dacht ik zou het nu beginnen, en om 02.40 was ze er al, dus ja voor een eerste behoorlijk vlot.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 okt 2010 21:56

@ Stip: what a beauty!!!
(spam nog maar meer foto's! Leuk!! begin maar in refowebkids;-))
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 okt 2010 22:58

Mooie foto's van jullie dochter, Stip!

Mijn bevallingen werden steeds korter; de eerste duurde 7 uur (was een ingeleide bevalling), de tweede 14,5 uur (dus de eerste normale bevalling), de derde (2 kids) duurde 5,5 uur, de vierde ruim en de vijfde krap 3 uur. Echt heftige bevallingen waren het niet. Wel had ik altijd (behalve de vierde keer) een paar hechtingen nodig, maar ik hoefde nooit uren te persen etc., dat lijkt me verschrikkelijk. Waar ik bijna een trauma aan overgehouden heb, is dat ik bij de laatste na 1,5 uur heel erg ging vloeien. Dat was echt verschrikkelijk beangstigend. Gelukkig was ik al in het ziekenhuis, want de gynaecoloog zei later (na een vraag van mij) dat het kantje boord zou geweest zijn als ik van thuis had moeten komen. Als het dus ooit weer zo ver zou zijn, is het geen vraag of ik thuis of in het ziekenhuis zal gaan bevallen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 okt 2010 08:04

Lief kindje, zeg!

Mijn broertje en schoonzusje zijn in verwachting van hun tweede kindje! Hun dochter is vorige week 1 jaar geworden en ze verwachten in juni hun tweede :mrgreen:

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”