Jonge moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Jonge moeder

Berichtdoor pannenkoek » 01 jul 2010 21:49

MissF schreef:Mijn broertje en zusje kwamen na onze verhuizing op een school een dorp verder terecht. Tien minuutjes fietsen ongeveer van huis. Maar omdat zij de enigen van de hele school waren die niet uit het dorp zelf kwamen, heeft mijn moeder vooral mijn zusje altijd gehaald en gebracht, en vaak vriendinnetjes ook ophalen en weer thuisbrengen.
Dat probleem gaan wij ook krijgen als we Jurian niet naar de gewone christelijke school hier in de stad doen. En dat staat me best tegen eigenlijk. Maar om hem om die reden nu op een bijna onchristelijke school te doen...lastig!

Ik denk dat het onderwijs belangrijker is dan de vriendjes. Hier is dat ook zo, maar de buren accepteren het. Wordt nooit over ge sproken. de school ligt wel in het verllengde van je opvoeding. En je hebt het ( wij althans, zo staat het in het doopformulier) beloofd bij de doop.
Onze kinderen moeten 24 km met de taxi. ANders komen ze op een gereformeerde school wat wij niet wilden. Ligt niet in het verlengde van onze opvoelding.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jul 2010 05:41

Wij gingen vroeger iets van 40 km, als het niet meer was, met de bus naar school. Nooit iets van gekregen. Alle kinderen bij ons uit de gemeente zaten in die bus. De kinderen van mijn broer gaan nu ook weer.

Wij woonden daarbij ook nog es in de middle of nowhere en met vriendinnen spelen zat er niet in. Veel te ver weg. Mijn ouders waren niet zo heen-en weer rijderig en de moeders van die 'vriendinnen' vonden dat wij veel te ver weg woonden. Alhoewel, vriendinnen had ik eigenlijk niet. Vermaakte mezelf wel of niet. :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2010 07:12

Tjonge, met een taxi of een busje ofzo zou ik toch niet zo heel snel doen, als het kind naar een gewone basisschool gaat. Maargoed, we wonen hier niet in de middle of nowhere, dus er is dan altijd wel ergens dichterbij een school die toch ook wel aardig goed is.
Nu maakt het kerkverband waarvanuit de school is mij totaal niks uit hoor, al is het gereformeerd, prima. Maar de school hier is heel officieel hervormd denk ik, maar ze lezen 1 x per week een bijbelverhaal voor, en mijn kind zal het enige zijn die naar de kerk gaat. Dat vind ik weer de totaal andere kant. En strenger vind ik ook niet zo'n heel groot probleem, maar we hebben nu de keus tussen het ene dorp een reformatorische, en het andere dorp een hervormde. Dan kies ik toch liever voor de laatste, omdat dat reformatorische van mij niet zo hoeft, liever iets breder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 02 jul 2010 07:41

*Annet* schreef:Wij gingen vroeger iets van 40 km, als het niet meer was, met de bus naar school. Nooit iets van gekregen. Alle kinderen bij ons uit de gemeente zaten in die bus. De kinderen van mijn broer gaan nu ook weer.

Wij woonden daarbij ook nog es in de middle of nowhere en met vriendinnen spelen zat er niet in. Veel te ver weg. Mijn ouders waren niet zo heen-en weer rijderig en de moeders van die 'vriendinnen' vonden dat wij veel te ver weg woonden. Alhoewel, vriendinnen had ik eigenlijk niet. Vermaakte mezelf wel of niet. :mrgreen:

Maar vond je dat echt niet erg dan? Vrijwel nooit met iemand spelen?
Ikzelf had altijd wel iemand om mee te spelen omdat we in een kinderrijke buurt woonden,
maar onze oudste vind het echt erg verdrietig als niemand vraagt om te spelen,
evenzo met feestjes...daar komt ook vrijwel nooit een uitnodiging voor :(
vind het moeilijk hoe hiermee om te gaan :?:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jul 2010 10:10

Als je niet beter weet vind je het niet zo erg. Ik heb denk ik een miljoen boeken gelezen in mijn jonge jaren, vandaar dat ik nu nooit meer lees. :mrgreen:

Maar ik vind dat we te veel off-topic gaan eigenlijk. Het onderwerp is 'jonge moeder'. Dat ben ik nu onderhand ook al niet meer dus wat zoek ik hier eigenlijk :lol:
ja, dat is mijn mening dan he.....

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 jul 2010 15:16

*Annet* schreef:Als je niet beter weet vind je het niet zo erg. Ik heb denk ik een miljoen boeken gelezen in mijn jonge jaren, vandaar dat ik nu nooit meer lees. :mrgreen:

Maar ik vind dat we te veel off-topic gaan eigenlijk. Het onderwerp is 'jonge moeder'. Dat ben ik nu onderhand ook al niet meer dus wat zoek ik hier eigenlijk :lol:

Bedankt nog voor je antwoord!
We zien wel hoe het loopt!

Dusse...ik zie je niet meer in dit topic :lol: :?:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 jul 2010 16:24

J.A. schreef:
*Annet* schreef:Wij gingen vroeger iets van 40 km, als het niet meer was, met de bus naar school. Nooit iets van gekregen. Alle kinderen bij ons uit de gemeente zaten in die bus. De kinderen van mijn broer gaan nu ook weer.

Maar vond je dat echt niet erg dan? Vrijwel nooit met iemand spelen?
Ikzelf had altijd wel iemand om mee te spelen omdat we in een kinderrijke buurt woonden,
maar onze oudste vind het echt erg verdrietig als niemand vraagt om te spelen,
evenzo met feestjes...daar komt ook vrijwel nooit een uitnodiging voor :(
vind het moeilijk hoe hiermee om te gaan :?:

Hier ook niet dagelijk vriendjes over de vloer. éens per 3/4 wk of zo. op woensdag middag. we moeten ze wel weer terug brengen.
idd je went eraan. Hier zijn verder veel gereformeerde scholen, of niks dus ze gaan naar een reformatorische basisschool. Mijn man ging 30 jr geleden naar een vrijgemaakte school. Maar hoe het toen en nu was is een heel verschil. dus vandaar verder rijden voor een reformatoresche school. Het voortgezet onderwijs is wel een vrijgemaakte. we gaan geen 2,5/3 uur reizen als ze 12 jr zijn. Dat is een heeeeel beeejte overdreven.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 25 okt 2010 12:47

Ik ben (net) 26 en heb 2 kids. Bij de oudste was ik 23, die is nu 2. Bij de jongste 25, die is nu 2 maanden.
Maar mn moeder was nog jonger, die is nu 43 en oma :D Die had op haar 26e al 3 kinderen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2010 14:25

Toen ik 21 was wilde ik ook heel graag moeder zijn maar daar hebben wij niks over te zeggen (gelukkig maar)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 okt 2010 15:46

Ik had juist een "oude" moeder, zij was 43 toen ik werd geboren.
Ik had vriendinnetjes met een moeder die half zo oud was.
Het gekke is dat vrijwel al mijn schoolvriendinnetjes hun moeder eerder kwijt waren dan ik !
Mijn moeder mocht 92 jaar worden, dus ik heb haar best lang gehad.
Ik ben zelf ook niet jong moeder geworden, ik was 27.
Blij toe, want de zorgen werden meteen immens !
Ik had dat nooit kunnen hendelen als ik 20 was geweest.
Hoe ouder je wordt, hoe stabieler en zelfverzekerder, tenminste, ik wel.
De laatste kwam toen ik 40 was, het gevolg is dat veel vriendinnen van mij al reeds oma zijn en wij nog met eigen kroost in de pretparken lopen :lol:
Ach, het houdt je jong :wink:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 27 okt 2010 16:06

jong is ook een relatief begrip. Ik vind op je 27e moeder worden best jong eigenlijk (in ieder geval aan de jonge kant van 'normaal').

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 okt 2010 16:14

ik ben net 27 en heb er nu 3 ! heerlijk vind ik het zo! als de jongste naar school gaat ben ik 31 en ga dan weer lekker aan het werk!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 okt 2010 18:01

Toen ik 15,5 jr geleden in het ziekenhuis lag van onze eerste was ik 21. De andere 3 waren alle3 boven de 30, en bij hun was het ook de eerste.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 27 okt 2010 19:32

Dat had ik met de zwangerschapsgym. Er waren er van de 10 vrouwen, 7 boven de 30. Mijn man voelde zich erg een broekie bij de partneravond, want sommige mannen waren zeker al dik in de 40. Van die 7 was er 1 voor de 4e keer zwanger, 2 van de 2e en de rest voor de 1e.
Toch is het wel grappig... de leeftijd wordt steeds hoger. En andere mensen wennen eraan. Zo kwam het gesprek met een oudere patient een keer op trouwen en kinderen krijgen enzovoort. Toen zei ze "ohw maar daar ben jij vast nog niet mee bezig, want de jeugd van tegenwoordig krijgt steeds later kinderen en trouwt ook niet meer". Kon ik haar blij maken met de mededeling dat ik inmiddels al (toen) bijna 4 jaar getrouwd ben en net zwanger van de 2e...en dat allemaal op mn 25e :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 okt 2010 19:39

esli schreef:jong is ook een relatief begrip. Ik vind op je 27e moeder worden best jong eigenlijk (in ieder geval aan de jonge kant van 'normaal').

Ik destijds ook, maar ik was de oudste van het groepje op zwangerschapsgym (1e kind dus) :?

Terug naar “Archief”