Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Re: Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

Berichtdoor bmwijnand » 18 nov 2009 19:54

Waarom zou je een week ziek willen zijn en zo resistent worden als het ook gewoon door een simpel spuitje kan?
Ik snap dat echt niet!
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 nov 2009 21:38

Omdat dat gezonder is? Beter voor het lichaam is?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 nov 2009 01:16

bmwijnand schreef:Waarom zou je een week ziek willen zijn en zo resistent worden als het ook gewoon door een simpel spuitje kan?
Ik snap dat echt niet!

Ook door een 'spuitje' te halen hoef je niet volledig resistent te worden.
Meerdere collega's die de eerste vaccinatie voor de mexicaanse griep hebben gehaald
zijn nu ook ziek. En hebben waarschijnlijk toch de mexicaanse griep.

Ook al heb je de tweede inenting gehad ook dan kan niemand jou 100% garantie geven
dat je volledig resitent bent.

Behoor je zelf tot een risico groep of ben je een risicofactor? Zo ja heb jij je al ingeent?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 nov 2009 10:09

Zucht....nog een keer

Ook met een vaccinatie kan je de mexicaanse griep krijgen. Je hebt alleen een veel kleinere kans op mogelijke complicaties, omdat je al afweer in je lichaam tegen deze griep hebt opgebouwd.

@ mw...een ziekte doormaken is niet per definitie 'gezonder' dan het halen van een vaccinatie. Het is in feite hetzelfde. Door de vaccinatie maakt je lichaam antistoffen aan en hetzelfde gebeurt ook bij het doormaken van een ziekte. Het scheelt alleen dat je er niet ziek van bent.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 nov 2009 11:05

Mijn verloskundige zei vanochtend dat ze niet begreep waarom iedereen dagelijks voedsel eet waaraan E-nummers (door de EU goedgekeurde hulpstoffen) aan toegevoegd zijn. Er is bijna niemand die zo'n etiket bekijkt of in de gaten houdt, maar ook daarvan weten we niet wat die E-nummers op langere termijn doen. Maar nu is er een vaccin tegen de Mexicaanse griep en, ik geef toe dat de overheid laks is geweest is het tijdig en goed reageren op de commotie die is ontstaan, wordt de veiligheid in twijfel getrokken etc. Dit was ook al het geval met het HPV-vaccin.

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of hij/zij wel of niet ingeent wil worden. Wij kunnen voor een ander niet bepalen wat voor risico je loopt. Ik heb het zelf wel gedaan, omdat ik zwanger ben en begrepen heb dat de complicaties die kunnen ontstaan bij de Mexicaanse griep, voor mij en de baby erger zijn (zo niet dodelijk voor de baby) dan de inenting zelf.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 nov 2009 12:35

Nou en of ik op het E-nummer let.
Heb ook een boekje waar in staat of en hoe bepaalde e-nummers schadelijk kunnen zijn.

Bepaalde dingen eten we dus niet meer,
en we bakken elke dag zelf brood, om zo weinig mogelijk e-nummers binnen te krijgen. :yum:

Maar goed, de vergelijking met het vaccin....
Het is vrij lastig om helemaal geen e-nummers binnen te krijgen,
het is daarentegen erg makkelijk om een vaccin te weigeren. Dus dat laatste gebeurd hier dus ook.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 nov 2009 12:37

Ik sprak iemand die nu in NL woont, maar eigenlijk uit IJsland komt. Die wist niet wat 'ie zag!
Of we gek waren ofzo dat we al die E-nummers naar binnen werken... Daar is dat helemaal niet normaal.
pobody's nerfect

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 nov 2009 13:01

Ik vind de nieuwsvoorziening van de overheid aangaande de mexicaanse griep erg transparant.
Mijn man is biotechnoloog en heeft de gebruiksaanwijzing van de vaccins even gelezen en gekeken wat er nou precies in zit.
Hij heeft dat even opgezocht en de adjuvanten waren prima en niet gevaarlijk. Hij schrok wel toen hij zag dat er een vorm van kwik in zit.
Wat blijkt: Dat staat ook netjes vermeld op de sites van de overheid met de uitleg erbij. Erg transparant dus. Ik zie dan ook geen enkele reden
om de overheid te wantrouwen.
Zelf kom ik niet in aanmerking voor het vaccin en heb er daarom ook geen behoefte aan. Als ik wel tot de risicogroep zou behoren of in de
zorg zou werken, zou ik het vaccin zeker nemen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 nov 2009 13:32

Die vorm van kwik schijnt in elke vaccinatie te zitten en wordt al sinds 1930 gebruikt. Als je gewoon de sites van de overheid/RIVM etc bekijkt, wordt al veel duidelijk. In de vragenrubriek wordt ook een vraag gesteld over de mex. griep en de arts verwijst ook naar deze sites.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 nov 2009 13:33

esli schreef:Ik vind de nieuwsvoorziening van de overheid aangaande de mexicaanse griep erg transparant.
Mijn man is biotechnoloog en heeft de gebruiksaanwijzing van de vaccins even gelezen en gekeken wat er nou precies in zit.
Hij heeft dat even opgezocht en de adjuvanten waren prima en niet gevaarlijk. Hij schrok wel toen hij zag dat er een vorm van kwik in zit.
Wat blijkt: Dat staat ook netjes vermeld op de sites van de overheid met de uitleg erbij. Erg transparant dus. Ik zie dan ook geen enkele reden
om de overheid te wantrouwen.
Zelf kom ik niet in aanmerking voor het vaccin en heb er daarom ook geen behoefte aan. Als ik wel tot de risicogroep zou behoren of in de
zorg zou werken, zou ik het vaccin zeker nemen.

Esli, ik vind ook dat er aan de informatievoorziening van de overheid niets mankeert. Wat wel beter had gekund door de overheid is het inspelen op allerlei sites die momenteel in de lucht zijn, waar allerlei complottheorieën de ronde doen en waar angst en paniek gezaaid wordt over het vaccin.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 nov 2009 15:04

ajl schreef:Die vorm van kwik schijnt in elke vaccinatie te zitten en wordt al sinds 1930 gebruikt. Als je gewoon de sites van de overheid/RIVM etc bekijkt, wordt al veel duidelijk. In de vragenrubriek wordt ook een vraag gesteld over de mex. griep en de arts verwijst ook naar deze sites.

Wat ik begreep, zit die vorm van kwik alleen in ´multiflacons´, dus als het vaccin voor een persoon geleverd wordt zit het er niet in. Ik begreep juist dat het bij andere soorten vaccins uit was, maar dat het nu wel nodig is omdat er veel en snel gevaccineerd moet worden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 nov 2009 19:40

Bumba schreef:Wat wel beter had gekund door de overheid is het inspelen op allerlei sites die momenteel in de lucht zijn, waar allerlei complottheorieën de ronde doen en waar angst en paniek gezaaid wordt over het vaccin.

Ik verbaas me er heel erg over dat mensen zomaar alles geloven wat op internet staat, maar dat het RIVM wordt wantrouwd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 nov 2009 22:12

Ik denk zeker dat de overheid meer bekentheid had moeten geven over allerlei zaken aangaande de griepprik. Daardoor waren ze denk ik heel wat spookverhalen voor geweest. Die zullen er altijd zijn, maar door direct open en duidelijk alles neer te leggen (des noods in elke krant en pagina vol met de voor en nadelen en eventuele bijwerkingen en noem het maar op) voorkom je ook veel.
Nu roepen ze eigenlijk alleen maar: kijk maar bij het RIVM.
Beetje passief komt dat wel open.

Bij de inentingen op mijn werk moest iedereen 10 minuten blijven. je kreeg koffie of thee, maar er kan in uitzonderlijke gevallen een shock ontstaan. Daarom hadden ze een brancard en de spullen om direct toe te dienen ook klaar liggen voor eht geval dat die ene op een halve miljoen nu net hier zou zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 nov 2009 15:47

Afbeelding
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 22 nov 2009 21:12

Lalage schreef:Ik verbaas me er heel erg over dat mensen zomaar alles geloven wat op internet staat, maar dat het RIVM wordt wantrouwd.

Ik begrijp niet dat mensen de overheid nog durven te vertrouwen ? :-k
Van bijna alles wat de politiek belooft gebeurt het tegenovergestelde, naar mijn idee is onze overheid voor geen milimeter te vertrouwen, het enige dat de overheid doet is de burgers in hoekjes stoppen en kaalplukken.
De personen van de overheid die alles goedpraten hebben zelf aandelen in de farma-industrie, dus die zijn niet echt onafhankelijk en betrouwbaar lijkt mij als ze zelf mega belangen hebben bij deze zaken.
Doe mij de internet sites maar. Liefst tien verschillende uit verschillende landen, dan trek ik mijn eigen conclusies wel.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Terug naar “Archief”