Meer mensen in opname???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pauline

Berichtdoor Pauline » 28 sep 2008 14:09

oh ja :mrgreen:

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Meer mensen in opname???

Berichtdoor sweap » 30 okt 2009 15:29

*haalt dit topic onder het stof vandaan*

Ik word zelf binnenkort opgenomen bij de Fontein. Het zit er nu vol, maar maandag hoor ik ws. meer, ben er al wel aangemeld.

Was nu benieuwd of er momenteel meer RWers in de opname zitten?
Vind het zelf erg spannend...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 okt 2009 16:19

He sweap, ben jij de sweap die ik ken van 'vroeger' van RW?
Wat dapper dat je je laat opnemen. Heb het nooit meegemaakt, maar lijkt me hele stap! Sterkte zeg!!

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 30 okt 2009 18:58

Acire schreef:He sweap, ben jij de sweap die ik ken van 'vroeger' van RW?
Wat dapper dat je je laat opnemen. Heb het nooit meegemaakt, maar lijkt me hele stap! Sterkte zeg!!

Jaaa, het is bijna nostalgie ;)
Ben idd sweap van vroeger.
Wij hebben toch samen in het RD gestaan?
*offtopic:* hoe gaat ie met jou nu?

en thnx :)

nathalie6
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nathalie6 » 30 okt 2009 21:10

ik ben momenteel ook opgenomen al 5 maanden op een gesloten afdeling. het is best heftig maar ik wil je niet ontmoedigen...de fontein is 10 keer minder erg dan dit vond ik zelf persoonlijk.

sterkte in ieder geval!

groetjes
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 01 nov 2009 11:42

nathalie6 schreef:ik ben momenteel ook opgenomen al 5 maanden op een gesloten afdeling. het is best heftig maar ik wil je niet ontmoedigen...de fontein is 10 keer minder erg dan dit vond ik zelf persoonlijk.

sterkte in ieder geval!

groetjes

Hey!
Thnx :)
Jij ook heel veel sterkte zeg! Heb je zelf ook in de fontein gezeten?
Gaat het inmiddels wat beter met je? merk je vooruitgang?
STerkte!

nathalie6
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nathalie6 » 01 nov 2009 18:39

heej ja ik heb ook in de fontein gezeten al weer een hele poos terug maar daar is de sfeer veel huiselijker en gemoedelijker dan hier.

weet jij al of der maandag plek is?

en of het mij beter gaat heeeeeeel langzaam aan wel ja maar je kent de uitdrukking mischien wel 3 stappen vooruit 5 terug. ik heb ook een rechtelijke machtiging en die krijg je vrijwel nooit in de fontein. dus voorlopig zit ik hier nog wel want hij loopt pas eind januari af en dan kunnen ze hem nog verlengen. je mag ook met een RM eerder naar huis maar dat doen ze niet zomaar hieroh. verder sta ik ook op de wachtlijst voor een opname elders in het land dat duurd een jaar of ander half jaar. maar daar mag je niet met een RM dus zou ik me eerst beter moeten gaan voelen zodat ik die therapie aan kan. lang verhaal dus!

jij sterkte maandag! nog nooit opgenomen geweest?

groetjes

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 nov 2009 10:44

Uit interesse: weet je ook waarom je in De Fontein vrijwel nooit een RM krijgt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

nathalie6
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nathalie6 » 02 nov 2009 14:36

LeChat schreef:Uit interesse: weet je ook waarom je in De Fontein vrijwel nooit een RM krijgt?

sja das een goeie dat weet ik eigenlijk niet. ik heb daar tijdens mijn 5 maanden opname nog nooit iemand meegemaakt met een RM echt geen idee waarom.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 nov 2009 18:32

Wat is een RM ?
Of vraag ik nu wat doms ? :oops:

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 18:57

Rechterlijke machtiging denk ik zomaar..
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esthervanbuuren » 02 nov 2009 21:40

nou k ben nog nooit opgenomen geweest maar wel een paar terapieen gehad, vind ik eigenlijk al zwaar genoeg.
Ik hoop dat het beter gaat met jullie.

groetjes esther.

*Annette*
Majoor
Majoor

Meer mensen in opname???

Berichtdoor *Annette* » 02 nov 2009 22:00

Ik wist het ook niet hoor Petra85, voelde me al dom :oops:. Heb nog even gegoogled en
inderdaad is het een Rechterlijke Machtiging. Als ik het goed begrijp ben je dus gedwongen
opgenomen Nathalie6? (je ben niet verplicht te antwoorden hoor!) Veel sterkte meid! 't Zal
niet altijd gemakkelijk wezen, het leven gaat soms langs zulke moeiijk en zware wegen!

Gelukkig ben ik nog nooit opgenomen geweest, en hoop ook niet dat het zal gebeuren.
Al heb ik wel momenten gehad dat ik dacht, laat ze me dan ook maar opvegen en daar
opnemen. Maar gelukkig is het nooit echt nodig geweest :). Volg nog wel therapie, maar
toch was ik wel blij dat ik hierin ook zelf de keus kreeg, dagde(e)l(en) of volledig.

@ Sweap; logisch dat je het spannend vind! Maar het zijn ook hele moeilijke stappen. Is er
al meer bekend? Is het voor een kortere of langere tijd opname? Veel sterkte!

Heb de kracht om te accepteren wat je niet kan veranderen,
De moed om te veranderen wat je wel kan veranderen,
En de wijsheid om het onderscheid daarin te zien.
Wat de toekomst brengen moge........

nathalie6
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nathalie6 » 02 nov 2009 22:08

*Annette* schreef:Ik wist het ook niet hoor Petra85, voelde me al dom :oops:. Heb nog even gegoogled en
inderdaad is het een Rechterlijke Machtiging. Als ik het goed begrijp ben je dus gedwongen
opgenomen Nathalie6? (je ben niet verplicht te antwoorden hoor!) Veel sterkte meid! 't Zal
niet altijd gemakkelijk wezen, het leven gaat soms langs zulke moeiijk en zware wegen!

Gelukkig ben ik nog nooit opgenomen geweest, en hoop ook niet dat het zal gebeuren.
Al heb ik wel momenten gehad dat ik dacht, laat ze me dan ook maar opvegen en daar
opnemen. Maar gelukkig is het nooit echt nodig geweest :). Volg nog wel therapie, maar
toch was ik wel blij dat ik hierin ook zelf de keus kreeg, dagde(e)l(en) of volledig.

@ Sweap; logisch dat je het spannend vind! Maar het zijn ook hele moeilijke stappen. Is er
al meer bekend? Is het voor een kortere of langere tijd opname? Veel sterkte!

Heb de kracht om te accepteren wat je niet kan veranderen,
De moed om te veranderen wat je wel kan veranderen,
En de wijsheid om het onderscheid daarin te zien.

nee als je niet in dat wereldtje zit snap ik dat je er nog nooit van gehoord hebt! maar ik ben dus idd gedwongen opgenomen eerst krijg je drie weken een ibs een in bewaring stelling als je dan nog voor jezelf of voor anderen een gevaar bent komt er een rechter en een advocaat dan krijg je een RM een heel gedoe die word meestal voor een half jaar geschreven maar als je binnen je RM je toch naar huis kan mag je naart huis maar dan heb je toch je RM waardoor ze je sneller bij gevaar weer op kunnen nemen zonder een rechtzaak. die rechtzaak is trouwens gewoon op de afdeling zelf

ik denk trouwens dat ze dat op de fontein niet doen omdat daar eigenlijk de norm geld van maximaal 3 maanden

sja Gods wegen zijn soms moeilijk te begrijpen :-k

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 03 nov 2009 20:13

nathalie6 schreef:heej ja ik heb ook in de fontein gezeten al weer een hele poos terug maar daar is de sfeer veel huiselijker en gemoedelijker dan hier.

weet jij al of der maandag plek is?

en of het mij beter gaat heeeeeeel langzaam aan wel ja maar je kent de uitdrukking mischien wel 3 stappen vooruit 5 terug. ik heb ook een rechtelijke machtiging en die krijg je vrijwel nooit in de fontein. dus voorlopig zit ik hier nog wel want hij loopt pas eind januari af en dan kunnen ze hem nog verlengen. je mag ook met een RM eerder naar huis maar dat doen ze niet zomaar hieroh. verder sta ik ook op de wachtlijst voor een opname elders in het land dat duurd een jaar of ander half jaar. maar daar mag je niet met een RM dus zou ik me eerst beter moeten gaan voelen zodat ik die therapie aan kan. lang verhaal dus!

jij sterkte maandag! nog nooit opgenomen geweest?

groetjes

Hey, pff, heftig zeg, van jou! Heel veel sterkte :) Zal aan je denken :)

In de fontein is nog geen plek :( Duurt waarschijnlijk 2 weken, dus das behoorlijk irritant. Nu ik weet dat het gaat gebeuren heb ik het liefst dat het zo snel mogelijk gebeurt. Maar ja, vol is vol...

Ik ben nog nooit opgenomen geweest, dus dat maakt het misschien extra spannend? Ik heb o.a. enorme angst en paniek om elders te overnachten, dus dat gaat wat worden... :x ](*,)

Terug naar “Archief”