Kate, inderdaad. Ik vond het heel ziek. Ik voelde me als 'naakt' als ik daar binnenkwam, zo werd je bekeken. Door de mannen gekeurd, door de vrouwen soms afgekeurd :S
Wat ik ook een vorm van jaloezie bij vrouwen onderling vind, is het de schone schijn ophouden. Wat sommige vrouwen bij mijn ouders in de kerk bijvoorbeeld vaak doen, is tegen elkaar opscheppen over hun slimme kinderen. En als er iemand bij zit met kinderen waar veel zorgen om zijn, zit die met een mond vol tanden. Het valt me op dat bij anderen het gras vaak zo groen is. Ik vind het knap als mensen ook eens kunnen vertellen tegen elkaar als het allemaal minder lekker loopt, of als er dingen gebeuren waar bepaald niet over te pochen valt... Pas kwam ik een oude vriendin van me tegen. Zij had een zoontje van een jaar. Die jankte dag en nacht, en ze zei dat ze m af en toe wel terug wilde stoppen

ze zei dat het moederschap erg tegenviel, en dat ze er om de problemen erg aan moest wennen. Dat vond ik ook heel knap, je hoort vaak van die halleluja verhalen. Daar is natuurlijk veel van waar

maar ook fijn als je het kunt delen als dingen tegenvallen.