tante-tortel schreef:Volgens mij zijn er hier andere voor om in excessen te denken....kan er zo een paar opnoemen.
Trouwens die strandfeesten waar het bij mis ging was door de houligans, en zijn dat niet zgn supperters van voetbal?
Ik weet haast niet beter of er zijn al jaren en jaren probleme met zulk soort mensen.
Diverse studies wijzen uit dat dat inderdaad geen voetbalsupporters zijn. Bindend voor deze lieden is dat ze allemaal "in naam van" een club ten strijde trekken en hun spoor van vernieling en ellende door de stad trekken. Voor voetbal interesseren deze lieden zich nauwelijks. De clubs zelf zijn ook ten einde raad. Ik denk dan ook niet dat je hooligans en supporters met elkaar moet verwarren.
Mijn zoon ging zo een 12 jaar terug eens naar een wedstrijd in Rotterdam, eens en nooit meer.
Hij kwam midden in een opstand terecht waarbij politie en m.e. te hulp was geroepen en kon ternauwernood onsnappen aan die relschoppers.
Nooit meer naar voetbal geweest en gelijk genezen van zijn voetbal lust.
Maar inderdaad als ik zie wat daarin voor een geld wordt weggegooid is buiten proportie en lijkt meer om mensverering dan dat het nog enige noodzaak heeft.
Genezen doe je van iets slecht toch? Dan zou je uit jouw zinsnede kunnen afleiden dat het voetbal op zich al iets slechts is waar je zoon "gelukkig" niet meer mee bezig is. Ik weet niet of je dat daadwerkelijk zo bedoelde, maar voetbal op zich is toch niet zo'n slecht iets?