Evelien schreef:Kom op mensen.. zo gaan we niet met elkaar om.
Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:Kom op mensen.. zo gaan we niet met elkaar om.
Uiteraard staat praten en nog eens praten op nr. 1. Maar soms heeft dat geen zin en is een simpele tik gewoon de beste oplossing. Dit heeft niets, maar dan ook niets met mishandeling te maken.MissF schreef:ten eerste zullen kinderen elkaar zeker wel eens slaan, maar ik hoop toch echt wel dat je als vader of moeder je kind daar zeer streng op aanspreekt en zegt dat dat absoluut niet mag. Ik zou echt niet willen dat mijn kind iemand slaat, en of dat nou een kind of volwassene is, dat maakt me niks uit.
Het alternatief voor een tik is niet alleen praten, er zijn veel meer maatregelen die zich heel ver houden van elke vorm van schrik of pijn, maar die niets met praten te maken hebben. Gelukkig maar
Zie http://www.trouw.nl/krantenarchief/2002 ... _tijd.htmlMissF schreef:En ik weet ook niet waar je die 'feiten' uit onderzoeken vandaan haalt, want ik werk met een bepaalde doelgroep waar soms wel duidelijk wordt welke jongere wel een tik kreeg en welke niet, waarbij het wel een tik gekregen hebben negatief is.
tante-tortel schreef:Ik verwacht dat jij je daar dan ook gewoon voor verontschuldigt.
Je denkt gewoon alles te mogen zeggen.
Filosoof schreef:tante-tortel schreef:Ik verwacht dat jij je daar dan ook gewoon voor verontschuldigt.
Je denkt gewoon alles te mogen zeggen.
Ik verontschuldig me helemaal nergens voor.
Jij bent degene die zich hier ongenuanceerd over de 'pedagogische tik' uitlaat, en dat brengt herinneringen in me naar boven die niet makkelijk te slikken zijn. De manier waarop jij erover praat is zeer stuitend voor mensen die de 'pedagogische tik' zelf (te) vaak hebben gevoeld.
Evelien schreef:Jammer dat de media de waarheid weer eens niet verteld!
Dat was met het gezin uit Kampen net zo...
alles wordt verdraaid door de media.
Erg jammer.
„Het moment van de roede is een moment van liefde, rust, ontspanning. Daar komt helemaal geen boosheid bij kijken.” Wie de roede niet gebruikt heeft, moet zijn oudere kinderen om vergeving vragen, vindt de voorganger.
jakobmarin schreef:Nope, gewoon met mijn blote handenMortlach schreef:jakobmarin schreef: En volg ik om die reden de wijste man op aarde, geïnspireerd door de Alwijze God, die zegt om de roede niet te sparen (spr 23) en ik daarom mijn kinderen, indien nodig, wel eens een tik geef in alle liefde.
Gebruik je daar ook een stok voor?
Samanthi schreef:jakobmarin schreef:Nope, gewoon met mijn blote handenMortlach schreef:Gebruik je daar ook een stok voor?
Dat is niet bijbels; je moet een roede gebruiken.
Samanthi schreef:Evelien schreef:Jammer dat de media de waarheid weer eens niet verteld!
Dat was met het gezin uit Kampen net zo...
alles wordt verdraaid door de media.
Erg jammer.
wat is verdraaid?
vertel eens
gr samanthi
Evelien schreef:Alles wordt opgeblazen......zo is de media nou eenmaal.
Riska schreef:Evelien schreef:Alles wordt opgeblazen......zo is de media nou eenmaal.
Evelien, het is bijna een letterlijke tekst die hij zelf gezegd heeft bij Een Vandaag. Dus ik weet niet wat er opgeblazen aan is?
Nu heb jij een draai om je oren verdientMortlach schreef:Inderdaad; "roede" betekent niet "hand". Als je het dan toch Bijbels wilt doen, doe het dan goed. Met een stok dus (eventueel een zweep). En als je zoon daarna nog niet luistert moet je ermee naar de autoriteiten (B&W?) om hem bij de gemeentegrenzen te laten stenigen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten