vreemdgaan..en christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: vreemdgaan..en christen zijn

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2009 08:53

tante-tortel schreef:Ik moet denken aan wat de Bijbel zegt over zonde. Als iets je tot zonde verleid doe het weg.
En dat is wat je dan ook zou moeten doen in dit geval.
Die andere vrouw heeft je man tot zonde verleid. Doe haar weg uit jou en zeker uit zijn leven.

In het verleden is dat een keer het geval geweest. Dat wil nog niet zeggen dat het dus nog steeds zo is. je kan deze Woorden van Jezus ook omdraaien. Als iets je niet tot zonde verleidt hoef je het niet weg te doen. De vraag is dus niet: Heeft zij hem tot zonde verleid? Maar in tegenwoordige tijd.

Het is allemaal wat te simpel. Een tijd elkaar niet zien kan goed zijn, maar dat gaat lastig aangezien het collega's zijn. Maar hoe waren de gevoelens, hoe zijn ze nu? Is er dan een reeele kans op herhaling? Uiteindelijk is de ideale situatie dat de vriendschap niet hoeft te stoppen maar ze geen andere gevoelens meer voor elkaar hebben. Er moet gewoon eerst eens goed gepraat worden. Verliefd worden op iemand die je niet kan krijgen, het komt vaak genoeg voor. Ik ken genoeg mensen die een relatie hadden die uitging en vervolgens vrienden zijn geworden zonder elkaar ooit nog in verleiding te brengen. Of waarvan iemand verliefd was op de ander en het niet wederzijds was, hij/zij dat na verloop van tijd accepteerde en ermee leerde leven. En er vriendschap overbleef. Het zou kunnen dat dat hier ook kan, en het is jammer als een vriendschap daardoor kapot moet gaan. Maar goed, dan moet er wel van alle kanten openheid en eerlijkheid en duidelijkheid komen, er goed gepraat worden. Elkaar nog wel willen zien maar ondertussen niet transparant en open zijn is niet goed, daar ben ik het helemaal mee eens.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 29 apr 2009 10:24

Marnix schreef
Of waarvan iemand verliefd was op de ander en het niet wederzijds was, hij/zij dat na verloop van tijd accepteerde en ermee leerde leven. En er vriendschap overbleef. Het zou kunnen dat dat hier ook kan, en het is jammer als een vriendschap daardoor kapot moet gaan. Maar goed, dan moet er wel van alle kanten openheid en eerlijkheid en duidelijkheid komen, er goed gepraat worden. Elkaar nog wel willen zien maar ondertussen niet transparant en open zijn is niet goed, daar ben ik het helemaal mee eens.

het zou zo wel kunnen werken als niet een van beiden een ander toebehoord, het gaat hiet duidelijk om overspel en jeanie heeft ook nog gezonde jaloersheid. Ik denk niet dat et mogelijk is dat er vriendschap overblijft in dit geval.
gr Samanthi

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 apr 2009 10:58

Mij lijkt die vriendschap inderdaad ook niet zo'n best plan. Vooral omdat je aangeeft dat zij echt gevoelens voor je man heeft (gehad). Uitkijken geblazen dus. En blijf vooral hard knokken voor elkaar!
Veel succes :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2009 11:57

Hm van die gevoelens moet ze inderdaad af. Dat kan. Moet er wel goed gepraat worden. Ik zeg alleen dat het mogelijk is dat de vriendschap blijft. Er hangen echter wel voorwaarden aan.

Uiteindelijk moet hij gewoon op een normale manier met andere vrouwen om kunnen gaan. De basis daarvoor is een goed huwelijk. Daar moet aan gewerkt worden... een goed huwelijk van beide kanten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de fout die hij maakte, hoe fout het ook is, het gevolg was van problemen in het huwelijk. Daarmee is niets goedgepraat, maar uiteindelijk moet je niet aan symptoombestrijding doen maar de wortel van het probleem. Dan kan hij ook dat vertrouwen terugwinnen en hoef je niet elke keer als hij contact heeft met een andere vrouw bang te zijn dat het weer mis gaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 29 apr 2009 12:52

verwerken. bah.
Als er iemand wat te verwerken hebt, dan ben JIJ dat, meer dan je man en zijn collega bij elkaar.
Je man hoort 100% voor jou te kiezen.
en dat mag je van hem eisen ook.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2009 14:45

Mee eens, maar dat is wederzijds. En ik lees in de openingspost dat beiden zich schuldig weten. Ik krijg een beetje het idee dat de schuld van de een wordt uitvergroot en van de ander weggewuifd (niet door jou Jeanie, maar door de rest).

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 29 apr 2009 20:32

Marnix schreef:Mee eens, maar dat is wederzijds. En ik lees in de openingspost dat beiden zich schuldig weten. Ik krijg een beetje het idee dat de schuld van de een wordt uitvergroot en van de ander weggewuifd (niet door jou Jeanie, maar door de rest).

Ik heb iig niet bedoeld om de schuld weg te wuiven, die man en zijn collega hebben beiden schuld!
ben ik volkomen met Marnix eens! Je hebt twee zwangerschappen achter de rug en ben van de derde zwanger, alleen dat doet al veel met je, hij moet je steunen! istie nou helemaal!
gr Roosje

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 mei 2009 10:19

Samanthi schreef:
Marnix schreef:Mee eens, maar dat is wederzijds. En ik lees in de openingspost dat beiden zich schuldig weten. Ik krijg een beetje het idee dat de schuld van de een wordt uitvergroot en van de ander weggewuifd (niet door jou Jeanie, maar door de rest).

Ik heb iig niet bedoeld om de schuld weg te wuiven, die man en zijn collega hebben beiden schuld!
ben ik volkomen met Marnix eens! Je hebt twee zwangerschappen achter de rug en ben van de derde zwanger, alleen dat doet al veel met je, hij moet je steunen! istie nou helemaal!
gr Roosje

Nou begrijp je Marnix een beetje verkeerd denk ik. Hij bedoelt volgens mij dat ook zij zélf schuld heeft, omdat ze aangeeft dat ze niet open stond voor haar man. Hij doelt in deze quote dus niet op de vrouw met wie hij vreemdging.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2009 10:21

Uiteraard. Maar Jeanie zei: Ik heb er ook schuld aan. Naast haar man en de andere vrouw dus. Daar ging het me even over. Natuurlijk valt het niet goed te praten wat hij heeft gedaan. Dat is niet mijn bedoeling. Hij moest haar steunen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2009 10:35

Eens.

Daarbij meen ik in vele postings te lezen: 'de bijbel zegt', niet dat daar wat mis mee is, maar het lijkt wel of men vergeet, naar de mens achter het gebeuren te kijken.
Het is simpel om te schrijven: 'de bijbel zegt', daarmee bedoelend dat men lijkt te vergeten naar de mens(en) achter een verhaal of door ander mans ogen heen te kijken.

Wat jij ook een wat Verbaasd, is hoe snel mensen een oordeel/advies weten te geven van hoe de mensen achter het verhaal met elkaar of niet verder moeten gaan. Men zou denken dat er hier allemaal relatie deskundigen aan het woord zijn.

Rest my case met de woorden: 'Ik hoop dat de mensen achter het verhaal een/hun weg mogen vinden met elkaar en God'.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 01 mei 2009 12:54

Oké ik had het idd anders opgevat!

Maar ik blijf bij mijn woorden
gr Samanthi

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2009 16:16

Prima. Maar het doel van dit topic is niet om aan te geven hoe slecht hij geweest is... maar om mee te helpen met het zoeken naar oplossingen. Dat mis ik nog een beetje in je reacties ;)

jeanie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jeanie » 03 mei 2009 09:21

Marnix schreef:Prima. Maar het doel van dit topic is niet om aan te geven hoe slecht hij geweest is... maar om mee te helpen met het zoeken naar oplossingen. Dat mis ik nog een beetje in je reacties ;)

Ik ben het wel een beetje met je eens marnix..door sommigen wordt het wel omschreven alsof mijn man alle schuld heeft maar dat is niet zo.
Wij zijn er samen schuldig aan, je kan het zelfs zo bekijken: als ik gewoon had geluisterd i.p.v. mij te verschuilen dan was dit allemaal waarschijnlijk niet eens gebeurt..is geen goedprater hoor maar we moeten er beiden aan werken.

We hebben het er vrijdag nog eens over gehad en hij is ook tot de conclusie gekomen dat het meer rust geeft als een van hun gaat solliciteren.
Zij is (gelukkig) zelfs al zover dat ze 2 sollicitaties heeft lopen en ik merk inderdaad dat mij dat ook een stuk rust geeft, helemaal omdat mijn man het ook inziet en er alles aan wil doen om mij gelukkig te zien en dat is mij heel veel waard!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 03 mei 2009 10:42

Super fijn Jeanie
En ik ben idd met de schuldvraag aan de gang gegaan, sorry. :oops:
gr samanthi

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mei 2009 10:36

jeanie schreef:
Marnix schreef:Prima. Maar het doel van dit topic is niet om aan te geven hoe slecht hij geweest is... maar om mee te helpen met het zoeken naar oplossingen. Dat mis ik nog een beetje in je reacties ;)

Ik ben het wel een beetje met je eens marnix..door sommigen wordt het wel omschreven alsof mijn man alle schuld heeft maar dat is niet zo.
Wij zijn er samen schuldig aan, je kan het zelfs zo bekijken: als ik gewoon had geluisterd i.p.v. mij te verschuilen dan was dit allemaal waarschijnlijk niet eens gebeurt..is geen goedprater hoor maar we moeten er beiden aan werken.

We hebben het er vrijdag nog eens over gehad en hij is ook tot de conclusie gekomen dat het meer rust geeft als een van hun gaat solliciteren.
Zij is (gelukkig) zelfs al zover dat ze 2 sollicitaties heeft lopen en ik merk inderdaad dat mij dat ook een stuk rust geeft, helemaal omdat mijn man het ook inziet en er alles aan wil doen om mij gelukkig te zien en dat is mij heel veel waard!

Oke, dat is inderdaad mooi. Ik wens jullie een geweldig "nieuw begin" toe en Gods zegen! Zoek samen naar zijn wil en weg!

Terug naar “Archief”