Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Re: Homofilie 4

Berichtdoor Denkertje21 » 01 apr 2009 22:27

Voorgaande postings hebben me stevig geraakt. Wat bezielt me om hier keer op keer uit te leggen wat me bezielt?

Wil ik anderen overtuigen dat ik goed bezig ben en dat mijn visie op het Woord van God de juiste is? Is het item homoseksualiteit dan zo belangrijk, dat er ruzies over gemaakt moeten worden?

Enerzijds heb ik zoveel begrip voor het onbegrip van anderen. Ik begrijp dat je je wilt vastklampen aan het enige wat de bijbel zegt over homoseksuele handelingen. Ik begrijp de zorgen om de schijnbare afkalving van 'de oude waarheid'.

Maar ik hou zo van Jezus die alles voor mij gedaan heeft en ik geloof zo dat Hij het beste met mij voor heeft. Ik wil zo graag meer en meer op Hem lijken en ik bak er vaak zo weinig van en iedere dag weer heb ik Zijn genade nodig. Hij geeft het. Zelfs aan mij als homo. Zelfs aan mij als mens.

Ik zie om me heem de pijn die dit soort discussies veroorzaakt en veroorzaakt heeft. Het lijstje van overledenen kan ik aanvullen. Maar de lijst van mensen dei bij God vandaan zijn gerend omdat hen de toegang tot Hem werd versperd, is zo veel langer.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 apr 2009 22:33

Harm-J schreef:
Nu veilig in Jezus armen...

Ja dat hoop ik, of eigenlijk dat geloof ik.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 apr 2009 22:58

Persoonlijk vind ik dat Denkertje, Meboy en Zareb op beschaafde wijze de soms buitengewoon harde kritiek opvangen. Ik heb daar veel waardering voor. Men moge vinden van homofilie wat men wil - we zijn een land met vrijheid van meningsuiting - maar de wijze waarop deze drie mensen proberen hun standpunt proberen over te brengen, vind ik een voorbeeld van beschaafd spreken. Als een aantal tegenstanders van homofilie zich op deze wijze zouden uitdrukken, dan zou deze discussie niet een strijd, maar een gesprek zijn.

Nogmaals, een ieder moge (van mij althans, maar dat zegt niet zoveel) vinden van homofilie wat men vinden wil, maar moge de strijd eindelijk eens overgaan in een gesprek zonder lange tenen en stoten onder de gordel. Wellicht dat er dan geen concensus, maar wel enig wederzijds begrip zou kunnen ontstaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 apr 2009 23:14

Zareb schreef:
tante-tortel schreef:Nou mij schrikt het allebei.

Ik zat even na te denken over deze realiteit en tot mijn grote schrik kwam ik tot het onderstaande lijstje.

1982 † Rob 21 jaar / † Anita 26 jaar
1983 † Eric 26 jaar
1985 † Carla, 29 jaar / † Hans 26 jaar
1986 † Wim 19 jaar
1988 † Albert 32 jaar / † Ans 23 jaar
1991 † Eduardo, 20 jaar.
1995 † Justin 22 jaar, † Rob 18 jaar, † Els 21 jaar
1998 † Robbert, 23 jaar
2001 † Hans, 19 jaar / † Gerda, 24 jaar
2004 † Irma, 43 jaar / † Edwin, 25 jaar / † Joop, 48 jaar
2005 † Erik, 18 jaar
2007 † Marja, 19 jaar / † Gerald, 22 jaar / † Elise, 32 jaar / † Juan, 22 jaar
2008 † Cees, 22 jaar / † Astrid, 21 jaar / † Hans, 41 jaar / † Gert, 19 jaar
2009 † Johan, 33 jaar

En dat zijn dan alleen nog maar de mensen die ik kende. Wie weet hoeveel meer er zijn die het niet konden volhouden.

heftig

*is er stil van*
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 01 apr 2009 23:39

Boekenlezer schreef:Tja, seks met kinderen altijd in de hoek van misbruik douwen, daar hebben bepaalde lui van de PNVD het niet erg op. Zo zie je maar weer: als men graag een bepaalde kant op wil...

Hey het is heel simpel. Men neme een psycholoog en een homo die in de vrije natuur al 3 jaar een relatie heeft. Vervolgens nemen we een kind wat in de vrije natuur 3 jaar aangerand is. Vervolgens gaan we kijken naar hun psychische structuren en we verbieden dat gene wat schadelijk is... Oke?

Zal ik het voor je kort sluiten? De homo is gelukkig en het kind is verknipt. Dit zijn de feiten want mijn collegas spenderen een bijzondere hoeveelheid tijd aan de kinderen die misbruikt zijn.

Ga jij straks christus maar uitleggen hoe volgens jou homosexualiteit en pedo sexualiteit hetzelfde zijn.

Sorry hoor, maar ik ken homo's en ik ken mensen die als kind misbruikt zijn. Wil je hier werkelijk beweren dat er geen verschil is in de ogen van christus?

Het feit dat David als een blok viel voor de schoonheid van Bathseba zegt m.i. wel genoeg. Hij moest er nogal moeite voor doen en manipuleren om zijn begeerte vervuld te krijgen!
Maar dat verzwijg je weer.

Je hebt gelijk. David zou inderdaad de eerste zijn die zowel op een man als op een vrouw verliefd is geworden. :^o

Die omgang tussen David en Jonathan zie ik vooral als iets normaals van een andere cultuur. Ik vind het uitermate flauw om daar met hedendaagse verseksualiseerde ogen naar te kijken.

Om te beginnen was men in die tijd ook uiteraard met de sexualiteit bezig. Onderdrukking van iets verbergt het niet. Ik vind het ook een beetje flauw dat we wel met een eeuwen oud boek moderne mensen te veroordelen om iets wat dat boek misschien helemaal niet eens zegt.

Er is ruimte voor interpretatie op het gebied van homosexualiteit. Er is (dunkt me) geen ruimte voor interpretatie op de punten waar we vriendelijk gewaarschuwd zijn om onze naaste vooral niet te veroordelen.

Harm-J schreef:Nu veilig in Jezus armen...
Ja dat hoop ik, of eigenlijk dat geloof ik.
Als we Jezus zijn woorden en daden bestuderen... Hoe zou het dan anders kunnen zijn? Hij heeft alle egoisme en huichelarij veroordeeld en alle naastenliefde en handen uitsteken naar elkaar over grenzen van normen en cultuur heen bezongen. Jezus is liefde, zou hij zijn rug toekeren aan mensen die door de wereld de rug toegekeerd zijn omdat ze 'anders' zijn?

Leef, leef en heb je naaste lief wie hij of zij ook is. Ze zijn op aarde gezet om ons vermogen tot liefhebben te testen niet ons vermogen om te veroordelen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 apr 2009 11:57

Optimatus schreef:Persoonlijk vind ik dat Denkertje, Meboy en Zareb op beschaafde wijze de soms buitengewoon harde kritiek opvangen.

Als ik voor mezelf spreek, ervaar ik het niet zozeer als kritiek. Ik merk een gevoel van ongemak bij velen als men er toe wordt aangezet om vraagtekens te zetten bij dingen die men altijd voor waar had gehouden. Dat kan een deel van je wereld op z'n kop zetten en dan is het het allermakkelijkst om gewoon terug te grijpen op wat je altijd is geleerd.

Deze houding brengt ook te weeg dat er geen echte argumenten meer worden aangedragen. De kreet "omdat het in de Bijbel staat" is soms niet genoeg. Kijk naar het anatal verschillende kerkgenootscahppen dat er is en kijk binnen elk kerkgenootschap naar de verschillende schriftvisies... Zou dat voor homoseksualiteit slechts één visie de ware zijn?

Ik vind het wel eens jammer dat de kritiek soms ook heel persoonlijk is. En soms ook wel hard. Ik denk dat het voor een buitenstaander ook nauwelijks te begrijpen hoe iets wat ogenschijnlijk heel klein is, zoals homoseksualiteit, voor de persoon in kwestie vaak levensbepalend is. Het komt steeds terug: in je vriendenkring, in de kerk, in een onmogelijk huwelijk, in het ontbreken van kinderen, in het inschatten van je toekomst als je ouder wordt zonder (klein)kinderen en ga zo maar door...

Ik merk wel dat er bij velen iets verandert, als ze ook echt homo's leren kennen. Want dan leren ze eerst de persoon kennen, zonder dat ze weten dat hij/zij homo is. De rest wordt dan 'slechts' en deel daarvan. Wie van dichtbij met christelijke homo's praat en hen soms hoort vertellen over de God die ze liefhebben, wordt veel milder en stopt met oordelen...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 02 apr 2009 12:24

Denkertje21 schreef:Ik zie om me heem de pijn die dit soort discussies veroorzaakt en veroorzaakt heeft. Het lijstje van overledenen kan ik aanvullen. Maar de lijst van mensen dei bij God vandaan zijn gerend omdat hen de toegang tot Hem werd versperd, is zo veel langer.

Ja, dat lijstje is inderdaad langer. Maar goed, uiteindelijk is dat wel een keus die mensen zelf maken. Ik vraag me wel eens af of dat wegrennen misschien ook wel de makkelijkste weg is.
Als ik kijk naar de mensen binnen CHJC, ContrariO, of het forum van RefoAnders, het Regenboogforum . Dan zie je toch mensen die ondanks alles God niet willen loslaten.

Of kijk gewoon naar jezelf, jouw bijdragen hier (al hoewel soms van een jonge hond gehalte) zijn een teken dat je niet weg gerend bent. De bijdragen van Meboy, van studentje, van Tammerlan.
Ik sla er vast een paar over. Getuigen toch ook dat er een andere weg is.
De gayschene induiken met het excuus dat de toegang tot Hem is versperd vind ik steeds meer onzin. Als het geloof zo belangrijk is dan zijn er mogelijkheden genoeg.

Mijn lijstje laat mensen zien die het niet meer konden volhouden. En ik weet ook wel dat dit niet volledig is. Ik denk dat jij of anderen dat zeker kunnen aanvullen. Het heeft niet zoveel gescheeld of ik had er zelf tussen gestaan. Wat ik heel erg vind is dat wij, of beter dat ik, niet in staat ben geweest om deze mensen hoop op de toekomst te bieden.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 02 apr 2009 13:31

Zareb schreef:Mijn lijstje laat mensen zien die het niet meer konden volhouden. En ik weet ook wel dat dit niet volledig is. Ik denk dat jij of anderen dat zeker kunnen aanvullen. Het heeft niet zoveel gescheeld of ik had er zelf tussen gestaan. Wat ik heel erg vind is dat wij, of beter dat ik, niet in staat ben geweest om deze mensen hoop op de toekomst te bieden.

Ik zou ook willen dat jij een super held was.. Die alle problemen kon oplossen. Maar als gewoon mens ben je ook mooi hoor. Wat ik bedoel te zeggen is dat je hier heel veel van jezelf eist. Ik ken je verder nauwlijks. Maar ik ben blij dat je er bent. En ik vind het verwonderlijk dat jullie nog steeds geen dikke laag eelt op je hart hebben. En het is heel bijzonder dat je ondanks alles het christendom niet veroordeeld hebt. En het spreekt zoals optimatus ook al zei van een hele sterke persoonlijke kracht dat jullie er op deze manier mee omgaan.

al hoewel soms van een jonge hond gehalte

"Laat de kinderen tot mij komen"? ;)

meboy

Berichtdoor meboy » 02 apr 2009 16:45

Gesprekken hier geven ook niet een heel goed beeld van wat je kunt verwachten als homo in de refocultuur. Zodra je een gezicht krijgt, en een naam dan kom je dit soort discussies die hier gevoerd worden zelden tegen. Althans de discussies waarin je met hel en verdoemenis het riool in wordt gespoeld. Mijn ervaring is dat het contact met vrienden, kennissen en familie vooral warm is. Dat de menselijkheid op de eerste plaats komt en daarna pas het al of niet eens zijn.

Voor de homo-emancipatie in christelijk nederland is het niet ongunstig hoor, dat er discussiepartners zijn die de fatsoensnormen lastig in acht kunnen nemen. Zonder het misschien te beseffen doen ze de zeggenskracht van hun standpunten geen goed. Liefde laat zich lastig vertegenwoordigen door harde liefdeloosheid.

Het laat ook wel zien wat er onder die deken van menselijkheid woelt bij sommige mensen. Mijn ervaring is dat het interlectuele en morele debat met vooraanstaande mensen binnen de refowereld best te voeren is met wederzijds respect. Op kerkelijk/gemeente niveau ben je echter echt afhankelijk van de wil van je gesprekspartners om kwetsbaarheid een kans te geven. Met andere woorden; als je meeleest en je bent homo, laat het je er niet van weerhouden om eerlijk te worden over jezelf tegenover anderen.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 02 apr 2009 21:57

Als ik deze discussie lees dan lijkt het erop dat Boekenlezer de Bijbelse boodschap zo aan het oprekken is dat oordelen over anderen toch kan.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 apr 2009 22:20

Boekenlezer, ik krijg, jouw bijdragen lezende, steeds meer het idee dat jij homofilie gelijkstelt met seksualiteit alleen.
Juist jij, als kenner van het Grieks, zou moeten weten dat filie te maken heeft met liefde. Zo zijn er mensen die van Frankrijk houden (Francofielen), zelf ben ik verzot op Oostenrijk (Austrofilie) en zo zijn mensen die gek zijn op boeken bibliofiel.

Ik proef uit jouw bijdragen steeds weer een immense afkeer van het feit dat twee mannen elkaar kunnen liefhebben en met elkaar door het leven willen gaan. Wie ben jij om deze mensen te dwarsbomen? En waar komt de perfide onzin vandaan dat homofilie en pedofilie gelijk te schakelen zijn? Het verkrachten van een peuter is totaal iets anders dan de in den vleze geconsumeerde liefde tussen twee volwassen mensen van gelijk geslacht.

Je schrijft: "Ik zie geen redenen waarom ik mijn hermeneutische principes zou veranderen."
Juist deze halsstarrige, soms haatdragende houding kan andere mensen zoveel moed ontnemen dat zij geen uitweg zien dan een eenzame, soms pijnlijke, trage en droevige dood.

Wellicht dat je je eigen onderschrift nog eens moet lezen: maar wordt hervormd!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 03 apr 2009 07:32

Homofilie is de overgang van de vrouw naar het man zijn en lesbisch zijn is de overgang van de man naar het vrouw zijn.

In het geval van homofilie gaat het gevoelsleven van het vrouwelijke leven over in een mannelijk lichaam, waardoor het vaderschap weer optimaal beleefd kan gaan worden. In het geval van lesbisch zijn gaat het gevoelsleven van het mannelijke leven over in een vrouwelijk lichaam, waardoor uiteindelijk het moederschap weer ten volle beleefd kan gaan worden.

Sexualiteit is de Godswil waardoor de man/vrouw in staat gesteld wordt zichzelf voort te planten waarmede tevens de eigen toekomstige reïncarnatie mogelijk gemaakt wordt. Reïncarnatie is het steeds opnieuw ‘in het vlees’ komen van de ziel bij de conceptie van een nieuw lichaam, waarbij de ziel alle opgedane ervaringen uit de voorbij gegane levens keer op keer meeneemt. Deze ervaringen zijn in het nieuwe leven in het onderbewustzijn opgeslagen.

Sexualiteit is tevens een lichamelijke uitdrukking van de liefde naar elkaar toe. Bij de homofiele man blijft vooralsnog echter de aanwezige sexuele aantrekkingskracht naar het mannelijke geslacht bestaan; bij de lesbische vrouw blijft vooralsnog de aanwezige sexuele aantrekkingskracht naar het vrouwelijke geslacht bestaan. Het is goed te bedenken dat de zowel de heterosexuele man zowel als vrouw, ooit ook eens in respectievelijk het vrouwelijke dan wel mannelijke lichaam zullen leven.
Dat maakt het tevens eenvoudig om van homofiele/lesbische mensen te houden.

De eigen vrije wil is een onvervreemdbaar recht van de mens, op basis waarvan de eigen keuze’s gemaakt worden. Het is echter noodzakelijk om ten allen tijde, namelijk daar waar de vrijheid van de ene mens de onvrijheid van de andere mens inhoudt, in staat te zijn de uitingen van sexualiteit van zowel heterosexuele als homofiele/lesbische aard aan banden te kunnen leggen. Het is dan ook goed om, in de kern, zonder sexualiteit te kunnen leven.

Alle kinderen moeten elk moment beschermd worden tegen de vrijheiden die volwassenen zich op sexueel gebied naar hen denken te kunnen permitteren.
Kinderen dienen hun eigen weg ten aanzien van sexualiteit te vinden, daarin goed begeleid door hun ouders/verzorgers. Het is dan ook zaak dat volwassenen hier zelf op een goede/gezonde wijze mee om gaan.
Wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Waarom zou dat niet voor een overheid gelden?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 apr 2009 09:12

Yours schreef:Homofilie is de overgang van de vrouw naar het man zijn en lesbisch zijn is de overgang van de man naar het vrouw zijn.

Gelukkig, we hebben eindelijk de oplossing gevonden :mrgreen:

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 03 apr 2009 09:36

Yours schreef:Homofilie is de overgang van de vrouw naar het man zijn en lesbisch zijn is de overgang van de man naar het vrouw zijn.
Dit wetende is het voor een ieder de sleutel om goed met homofilie/lesbisch zijn om te kunnen gaan.
Wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Waarom zou dat niet voor een overheid gelden?

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 03 apr 2009 10:01

Maar Yours... Wat is dan transsexualiteit, hetzelfde als homosexualiteit?

Volgens mij verwar je gender identiteit en sexuele orientatie een beetje. Of ik begrijp je niet goed ;) Welkom op het forum overigens!

Terug naar “Archief”