Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 dec 2008 13:15

Gefeliciteerd, Dine! (het kwam niet echt meer als een verrassing, of wel? :wink: )
Misschien nog een interessante vraag voor het topic: plannen jullie de verloving samen of hoort de man de vrouw (of andersom natuurlijk :wink: ) als verrassing te vragen? Ik ben benieuwd! :lol:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 dec 2008 13:48

Mijn man vroeg het me spontaan. We hadden het al eerder besproken, maar hij hield altijd de boot af vanwege slechte ervaringen in een vorige relatie/verloving. Omdat hij wist, dat ik het wel graag wilde (en hij na veel wikken en wegen toch ook wel), stelde hij voor om toch te verloven.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 dec 2008 18:16

Wij zijn niet verloofd, maar mijn man heeft me wel ten huwelijk gevraagd. Omdat ik dat een beetje vond horen. Achteraf niet echt super bijzonder ofzo, omdat we toen al de halve bruiloft hadden geregeld, maar hoe hij het vroeg, vond ik wel echt heel lief, hij had er echt over nagedacht (ik heb altijd geroepen dat ik gevraagd wil worden in een luchtballon, hij vond dat stom, omdat er dan altijd iemand bij is. Daarom heeft hij een alternatief gekozen: bovenop de toren van onze kerk. Met uitzicht over onze toekomstige woonplaats). Beetje jammer dat het tussen zijn werkzaamheden door moest, en hij toen we beneden waren snel weer verder moest met zijn auto repareren, maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer stoer aan hem, dat hij zich niet anders voordoet dan ie is, omdattie gewoon niet zo romantisch is aangelegd ;) ) Maar dat wist ik dus niet van tevoren (al had ik wel vermoedens, en vond ik het niet perse nodig)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 dec 2008 23:51

Hier ook heel spontaan. Ik wist dat het een keer zou komen, maar zo snel had ik niet verwacht. Was dus een enorme verrassing.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 22 dec 2008 10:14

Wij hadden samen ringen uitgezocht en besloten dat we wilden verloven..
Eerst wilde mn vriend mij echt helemaal verrassen, maar omdat we vrij moesten vragen, werd dat een beetje lastig. Dus ik wist wel dat we afgelopen vrijdag zouden verloven :mrgreen: Alleen had ik geen idee waar we heen zouden gaan, wat we zouden gaan doen, waar hij me zou vragen etc. Dus twas toch nog een beetje een verassing :D
En zeker voor de mensen om ons heen, niemand wist het en niemand wist ook dat we het van plan waren :wink:

@LauraC, we hebben nog geen datum, maar willen eigenlijk wel proberen om over een jaar lekker getrouwd te zijn!!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2008 00:31

Van harte, Dine!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 dec 2008 10:30

Wij hadden het ook al eens over verdere, serieuzere stappen gehad, maar ik wist die ene avond niet dat mijn vriend me ging vragen, met (familie)verlovingsring en al! :lol:

Agenita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agenita » 26 jan 2009 19:59

Op een dag werd er gebeld. Toen ik open deed stond de bakker voor de deur met een gebaksdoos. Toen ik de doos open deed was er een slagroomtaart en dan met chocolade was er gespoten. WIL JE MET ME TROUWEN. Echt heel lief. We zijn later verlovingsringen gaan uitzoeken.

Om 12 uur s avonds toen eigenlijk de nieuwe dag begon zijn we al verloofd. Ik had een pad door de achtertuin van waxinilichtjes gemaakt en dan helemaal tot achter in de tuin en daar stond dan in waxinilichtjes I LOVE YOU 4-EVER

Daartussen had ik wat kleine cadeautjes. Mijn man, had eerst een kaart, met een gedicht, toen was er een briefje dat leidde naar een cadeau, dat cadeau had weer een betekenis, weer een briefje naar het volgende cadeau, en daarna kwam ik bij een doosje en daar zaten de ringen in.

Toen zijn we gaan slapen. De volgende dag, we verloofden in gala kleding, snel naar de fotograaf, die een fotoshoot van ons maakte. Echt heel leuk ik heb nu een heel leuk boekje met foto`s daarvan.

S avonds gewoon thuis gevierd.

Iemand deed de catering laat maar zeggen, we hadden twee tafels neergezet. Eerst konden mensen dan koffie thee en fris pakken, en zelf uitkiezen welk gebak.

Daarna veranderde de tafel in fris e.d en zoutjes, en snacks. Erg makkelijk op deze manier.
Ik zal U niet begeven en U niet verlaten Jozua 1:5

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 jan 2009 22:22

Leuk hoor. Ik zit af en toe ook nog eens te kijken naar de foto's die we aan het eind van de dag gemaakt hebben en de spullen waarmee hij mij ten huwelijk heeft gemaakt. Het geeft echt een leuke herinnering. Ik denk er niet zo heel vaak meer aan in de drukte, maar toch ben ik erg blij met die dag.
Maar jij bent nu getrouwd begrijp ik?

Agenita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agenita » 26 jan 2009 22:31

@ kirsten

ja klopt ik ben inderdaad getrouwd. Ik denk vaker aan de trouwdag terug dan aan de verloving. Gewoonweg omdat dat groter was. Alleen gelukkig heb ik nog een speciaal boekje met statie foto`s das echt wel heel leuk om naar te kijken.

Maar jij bent ook getrouwd? Hoe vroeg hij jouw ten huwelijk?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 jan 2009 22:45

Ik ben nog niet getrouwd. Wij gaan over 8 maanden trouwen 8)

Ik ben ten huwelijk gevraagd in een restaurant. We hadden een prive stukje en opeens ging hij op zijn knieeen. Alle obers waren ook een beetje nerveus geloof ik, want ze kwamen om de haverklap vragen of alles naar wens was. Ze werkte in ieder geval erg leuk mee.

ennuh, welkom op dit forum!

Agenita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agenita » 26 jan 2009 22:53

Hee das wel heel leuk!! dan weet je ook niet wat je meemaakt! En leuk dat ze zich dan voor je inzetten.

en dank voor je welkom

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 29 jan 2009 09:17

Wij zijn naar dezelfde plek teruggegaan als waar we verkering kregen. Voor mij was het een (geslaagde) verrassing! Omdat het te slecht weer was is hij niet op z'n knieën gegaan, maar het was wel heel lief, compleet met toespraak enzo :wink:
Daarna hebben we kaartjes verstuurd voor een feestje, gewoon in een klein zaaltje in de buurt. Ongeveer 40 mensen uitgenodigd, super gezellig! En mensen die verderweg van ons stonden hebben we hetzelfde kaartje gestuurd, maar dan alleen met de mededeling dat we verloofd waren. Echt ook leuk om al die kaarten enzo in te plakken en later weer terug te kijken! En de foto's uiteraard :)

Rinus88
Verkenner
Verkenner

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor Rinus88 » 10 feb 2009 10:48

Ik ben niet ten huwelijk gevraagd, wij zijn in overleg verloofd
Dat ging ongeveer zo:

We zaten achter de computer (samen) om even iets op internet te laten zien en toen begonnen we over wanneer we zouden gaan trouwen. We hadden eerst bedacht in september 2009 maar vonden dit te lang duren. We kwamen toen uiteindelijk uit in juni 2009 wat eigenlijk nog te lang duurde voor ons :lol: Ik zei dat ik het wel leuk vond om ons te verloven en daar een feestje van te maken dus we hebben een datum geprikt *toevallig kenden we elkaar die datum precies een jaar, 7 maanden verkering* en die dag hebben we ons 's morgens op een speciaal plekje verloofd (ringen omgedaan) en 's middags hadden we een feestje voor vrienden en familie.
Helaas ben ik dus niet ten huwelijk gevraagd!! :(
26 juni is onze grote dag!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 11:01

Wij hebben het ook in samenspraak gedaan ;)
Aan niemand verteld, kaarten zelf gemaakt en ook geen feest gegeven. We vonden het wel goed zo. We verloofden voor ons zelf en niet voor anderen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”