Ik heb alleen de eerser post in dit topic gelezen, voor het geval ik onzin uitkraam op basis van later uitgesproken berichten, waarvoor indien nodig bij voorbaat mijn excuses
Die Vreugdehil is een keer bij ons in de kerk geweest om zijn praatje te doen, en ik vond het supertriest zoals ie het bracht. Hij kwam op mij over als iemand die niet wist waar hij het over had. Okay, hij heeft een beeld omdat ie er zelf in heeft gezeten, maar dan heeft ie in een omgeving gezeten waar het inderdaad er fout aan toe ging. Ik heb zelf ontzettend veel aan muziek, en de term 'popmuziek' vind ik niet echt een sluitende definitie hebben. Ik heb m in ieder geval niet gehoord, behalve "populaire muziek". In dat geval moet je jezelf tot in der eeuwigheid kastijden, want zodra je muziek cool gaat vinden is het popmuziek en als dat fout is, dan moet je het verwijderen.
Ik leef zelf in een wereld waarin ik veel muziek hoor. De muziek die ik zelf uitkies, vind ik prima aan te horen. In de eerste plaats vind ik dat muzikanten kunstenaars zijn (in iedere geval sommigen, anderen die bleren wat ontwerpers verzinnen puur voor het geld en dat vind ik estethisch gezien in- en intriest). Waarom moet een muzikant per se zijn geloof verwerken in zijn werk, terwijl van mij als programmeur niet wordt verlangd dat ik in elk stukkie software dat ik voor de baas schrijf het evangelie in wat schermpjes zet? Ik ken bands die zo supergoed in elkaar zitten zowel qua muzikaal talent, als boodschap, als getuigenis, dat honderd vreugdehillen mij niet van gedachten kunnen veranderen. Edoch, dit is weer een typisch geval van discussie waarbij je denkt dat je het over hetzelfde hebt, terwijl je allemaal een ander onderdeel van het grote geheel pakt.