Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 25 jan 2004 15:44

mm qua kleding ben ik er niet echt 100% mee eens dat je daaraan kan zien of iemand christen is ja of nee.
ik deaag ook rokken welliswaar zwarte rode en paarse :P maar er word nooit tegen mij gezegd hey daar loopt een christen ofzoiets, meervan satanist en van die evangelisten die na je toekomen dat je naar de hel gaat als je je nu niet bekeerd tjah dan vraag ik me weleens af hoe bevoordeeld zijn mensen als het om kleding :arrow: aka christen gaat. en maria wel gelijk dat je de meeste wel kan herkennen aande lange simpele rokken, lang haar en een rustige uitstraling alleen jammer dat dat niet voor idreen geld....

Alice
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Alice » 26 jan 2004 11:01

Ja ik denk ook dat dat vooral uitstraling is. Dat de mensen dan 'jaloers' worden op het christen zijn. :wink: En dat moeten we benadrukken. En ik denk niet dat de tattoo van een ichtusvis op de rug laat zien dat je christen bent. :roll: Ik zelf draag ook een WWJD armbandje maar er zijn ook mensen die het gewoon voor het erbij horen dragen. :oops: Dus...

Groetjes

Alice
Man's way leads to a hopeless end, God's way leads to an endless hope <><

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 jan 2004 11:17

En is de discussie al wat zinvoller geworden? ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2004 13:23

Jazeker :)

Ja ik denk ook dat dat vooral uitstraling is. Dat de mensen dan 'jaloers' worden op het christen zijn. En dat moeten we benadrukken. En ik denk niet dat de tattoo van een ichtusvis op de rug laat zien dat je christen bent. Ik zelf draag ook een WWJD armbandje maar er zijn ook mensen die het gewoon voor het erbij horen dragen. Dus...

Hm ik weet het niet... Er wordt vaak door ongelovigen nogal spottend gedaan over de hoedjes, rokken, zwarte kousen. Zouden mensen daar jaloers van worden of zou het juist een negatieve invloed kunnen hebben, dat mensen er door worden afgeschrikt of zo?

Ik vind het persoonlijk wel mooi als je op deze manier heel openlijk voor je geloof uitkomt, ik heb wel respect voor mensen die dat door hun kleding laten zien. Aan de andere kant denk ik niet dat het hier om gaat en vind ik het prima als vrouwen bijvoorbeeld een broek dragen, want je kunt op een heleboel manieren aangeven dat je christen bent, uiteindelijk zit hem dat niet in je kleding maar in je hart. Ik denk wel dat dat kerken wat laagdrempeliger zou kunnen maken en ik denk dat dat wel belangrijk is omdat je als kerk ook een evangeliserende functie hebt.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jan 2004 13:25

of het zinvol is weet ik niet? Maar verschillende reactie's kunnen wel verhelderend zijn, als men maar serieus post!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jan 2004 15:54

Marnix schreef:
Hm ik weet het niet... Er wordt vaak door ongelovigen nogal spottend gedaan over de hoedjes, rokken, zwarte kousen. Zouden mensen daar jaloers van worden of zou het juist een negatieve invloed kunnen hebben, dat mensen er door worden afgeschrikt of zo?

Maar het hoeft niet altijd tuttig te zijn, of zo. Van mij denken ze soms dat ik een hippie ben, en mijn hoedje is een lederen Marrokaans cowboyhoedje, en met bv een spijkerrok staat dat countryachtig.
En ik heb een zwarte een groene en een paarse velours rok, waarvan ze denken dat dat gothic is, terwijl ik juist een hekel aan gothic heb, want dat is volgens mijn geloof van de satan.
Mensen geloven mij soms niet eens als ik zeg dat ik Christen ben. Of ze zeggen dan dat ik zeker niet zo erg Christelijk ben, terwijl ik juist een van de meest fanatieke ben, omdat ik pas op latere leeftijd gedoopt ben...........

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2004 16:46

Op die manier kan het inderdaad ook, alleen vaak gebeurt dat niet. Nogmaals, ik heb er wat gemengde gevoelens over, positief omdat je erdoor voor je geloof uitkomt, negatief omdat ik me afvraag wat voor invloed het heeft op niet-gelovigen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 jan 2004 19:30

hoe heette dit topic ook alweer?

is discussiëren over een rok/hoed goed?ofzo toch?

en, hebben we daar al antwoord op gegeven, voordat we ons naar hartelust weer in die discussie storten?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

joepie

Berichtdoor joepie » 26 jan 2004 20:22

Sinds ik ophet forum kom gaan er al diverse topic over dit onderwerp. Zinloos dus!
Zonde van je tijd.

Jo met de banjo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jo met de banjo » 26 jan 2004 20:43

Vind ik ook. Kijk, je blijft hier toch over discussieren. De een vind dat een rok onzin is terwijl de ander het echt nodig vind. Ik vind discussies over je uiterlijk altijd een beetje onzinnig. Niet dat het zo onbelangrijk of zo is, maar het zijn van die bijzaken. Als je het echte geloof maar hebt en dan blijkt dat vanzelf uit je manier van leven.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 09:58

Een rok is leuk en een hoedje ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 27 jan 2004 10:51

Melodious Tonk schreef:Als ik me niet vergis komt dat rok-bevel voort uit een tekst dat vrouwen geen mannenkleren mogen dragen. Nou, dat probleem is snel opgelost. Zelfs bij een potentieel unisex-item als de spijkerbroek zijn er mannen- en vrouwenmodellen hoor. En bovendien,dragen vrouwen en mannen niet allebei jassen, die soms op elkaar lijken?

Het feit dat andere bijbelvaste christenen iets anders doen zou kunnen inspireren er een ondergeschikt punt van te maken.Want iedere subcultuur heeft z'n eigen eigenaardigheden. Effe lekker generaliserend (op basis van mijn vriendenkring, dus ik garandeer geen algemene geldigheid): :wink:
REFO's: mogen errug weinig op zondag
EVO's : hebben geen probleem met een boodschap doen op die dag
REFO's: roken veel en drinken ook niet weinig
EVO's: zijn redelijk vaak geheelonthouders (en zeer intolerant tegen rokers)
REFO's: hebben kledingvoorschriften
EVO's: niet
REFO's: zingen langzaam
EVO's: zingen 1 liedje 10x achter elkaar

Flauw misschien, maar wat ik bedoel is: relativisme hoeft op een punt als dit niet verkeerd te zijn.

Hm, ik merk dat ik van beide walletjes eet: geen kledingvoorschriften, zondag zo gewoon mogelijk houden, lekker drinken en soms een sigaar, liedjes snel zingen en niet te vaak, ik probeer van beide kanten de goede punten eruit te halen :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2004 11:02

joepie schreef:Sinds ik ophet forum kom gaan er al diverse topic over dit onderwerp. Zinloos dus!
Zonde van je tijd.

Ik had de discussie nog niet eerder gevoerd en ik vind het ook wel leerzaam. Blijkbaar is het inderdaad wel goed om hier over te praten, vandaar dat we maar weer zijn begonnen :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 11:22

Ja, ik vind het ook leuk om daarover te praten. Want soms denk ik dat ik de enige ben die altijd in een rok loopt, en het is fijn, om te weten dat er ook nog meerdere vrouwen/meisjes altijd in een rok lopen. Ik heb onbewust toch meer respect voor zulke dames :P

Vin

Berichtdoor Vin » 27 jan 2004 11:28

Ik heb onbewust minder respect voor zowel meisjes die een rok aan doen omdat ze dat 'moeten' als meisjes die expres broeken dragen omdat ze vinden dat een rok niet moet.

Ik heb dus meer respect voor mensen die 't gewoon geen issue maken 8)

Terug naar “Archief”