lailahaillallah schreef:Denkertje21, ik hoop werkelijk dat meerdere christenen nu echt wakker worden en zich zullen realiseren dat de Bijbel slechts het handwerk is van mensen zonder geinspireerd te zijn door God.
Het aardige is, dat God de Bijbel niet heeft gedicteerd, maar mensen geïnspireerd heeft bepaalde gebeurtenissen te beschrijven. De belangrijkste heilsfeiten komen echter wel weer overeen: het offer van Christus, Zijn glorierijke verrijzenis uit de dood en zijn koningschap in de hemel.
De H. apostel Paulus schreef:4 Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen der anderen is.
5 Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was;
6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;
7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;
8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.
9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is;
10 Opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.
11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.
Hoewel ik de islam als zodanig nog als een geloof, door God gegeven aan mensen in Arabische woestijnen te hunner redding en overleving, erkennen kan,
hoewel ik geloof dat er slechts één God is, die voor een iegelijk een plan heeft uitgewerkt,
geloof ik onvoorwaardelijk aan de eenmalige offerdood Christi aan het kruis,
aan Zijn glorievolle verrijzenis,
aan Zijn koningschap over alles,
en aan Zijn heerlijke tegenwoordigheid in de Kerk.
De Bijbel moge een verzameling boeken met tegenstrijdigheden zijn, de weg ten leven wordt er glashelder en ontegenzeggelijk in beschreven. De koran moge een fraai boek met schone en goede woorden zijn, het blijft een spreukenboek zonder duidelijke lijn - de Koran is niet door God geschreven, wat tegensprekers hierover ook beweren mogen.
Ik geloof in de Drievuldig God, in de Naam
des +Vaders,
des +Zoons
en des +Heiligen Geestes.
Amen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.