Moderator: Moderafo's
Datheen schreef:Welk een ware christen kan dan dat lichaam dat duur gekocht is door dat bloed van die lieve Heere Jezus Christus, en dat dus zijn eigendom niet meer is, zomaar toestemming geven om delen daaruit ter beschikking te stellen aan misschien wel vechters uit het kamp van de vijand van Hem?
En ook andersom, zou het lichaam niet ontheiligd worden als een kind van God (waarvan het lichaam een tempel van de Heilige Geest is) een orgaan kreeg van een onbekeerde zondaar?
Riska schreef:Klaar als een klontje? Ja, voor Datheen wel.
Maar ik vrees dat het theorie is en wanneer een kind of geliefde een nier nodig heeft valt veel van de zekerheid van de leer weg.
Riska schreef:Klaar als een klontje? Nee, voor mij niet. Als we Datheen volgen had dus de gehele medische wetenschap niet verder mogen komen. Dan is zelfs een blindedarmontsteking levensbedreigend.
Riska schreef:En ik snap helemaal niks van deze opmerking:Datheen schreef:Welk een ware christen kan dan dat lichaam dat duur gekocht is door dat bloed van die lieve Heere Jezus Christus, en dat dus zijn eigendom niet meer is, zomaar toestemming geven om delen daaruit ter beschikking te stellen aan misschien wel vechters uit het kamp van de vijand van Hem?
En ook andersom, zou het lichaam niet ontheiligd worden als een kind van God (waarvan het lichaam een tempel van de Heilige Geest is) een orgaan kreeg van een onbekeerde zondaar?
Ten eerste is ons lichaam sterfelijk en is onze ziel bewaard in God. Een lichaam vergaat, hoe dan ook - in het graf of bij een crematie.
En ten tweede: bedoel je dat dat orgaan apart bekeerd moet worden of zo? Ik snap er echt helemaal niks van.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten