Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2008 20:06

ik doe helemaal geen deur op slot, zowel van de wc als van de badkamer niet. Alleen als ik ongesteld ben dan wil gewoon ff niet gestoord worden.. (hoezo bizarr) :oops: :mrgreen:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 nov 2008 20:20

... sinds we in ons eigen appartementje wonen doen wij de deur ook niet meer op slot, nee. Is altijd wel wennen als er dan mensen op bezoek komen... :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2008 20:26

elvira (gast) schreef:... sinds we in ons eigen appartementje wonen doen wij de deur ook niet meer op slot, nee. Is altijd wel wennen als er dan mensen op bezoek komen... :oops:

haha dat had mijn moeder. Zij is kraamverzorgster en was aan het kramen bij mensen die ook nooit de deur van de wc op slot deden (omdat die deur niet meer open wilde als je hem op slot deedt). Ze hadden het slot nog niet gemaakt, mijn moeder naar de wc daar. Je raadt het al deur op slot gedaan, kreeg hem niet meer van slot af. :mrgreen:

Kiwi1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi1986 » 07 nov 2008 08:38

Evelien schreef:
elvira (gast) schreef:... sinds we in ons eigen appartementje wonen doen wij de deur ook niet meer op slot, nee. Is altijd wel wennen als er dan mensen op bezoek komen... :oops:

haha dat had mijn moeder. Zij is kraamverzorgster en was aan het kramen bij mensen die ook nooit de deur van de wc op slot deden (omdat die deur niet meer open wilde als je hem op slot deedt). Ze hadden het slot nog niet gemaakt, mijn moeder naar de wc daar. Je raadt het al deur op slot gedaan, kreeg hem niet meer van slot af. :mrgreen:

Dan sta je ook gek te kijken! Ik zou het vreselijk vinden om opgesloten te zijn!Ze is vast snel weer bevrijd :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2008 08:43

gelukkig was de kraamvrouw op de douche, die zich boven de wc bevindt. En zo doende kon ze contact krijgen. :wink:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 nov 2008 09:20

Bij mijn zus en zwager kon de badkamer ook niet op slot toen ze net getrouwd waren. Als ik daar dan ging logeren vond ik dat helemaal niets. Zal idd wel wennen zijn dat je de deur gewoon open kan laten als je getrouwd bent, dit zijn wij allebei helemaal niet gewend nu! Zelfs als ik alleen thuis ben en ik ga douchen doe ik de deur nog op slot terwijl ik weet dat er niemand thuis kan komen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 nov 2008 09:37

Ik deed thuis ook nooit de deuren op slot waarom ik weet het niet. En als er iemand binnenkwam in de badkamer dan zag je dat toch niet wand je stond achter een wand.
In de wc heb ik vaak mijn broertje enz laten schrikken dan zat ik zonder licht en dan stapten ze binnen en dan schrokken ze zich rot haha.
Nu ik getrouwd ben doen we nooit de deur op slot.
Als we visite hebben doe ik wel de wc deur op slot wel zo netjes haha

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 07 nov 2008 10:01

Ik doe altijd de deur op slot als ik naar het toilet ga of onder de douche sta. Nog gewoonte geloof ik van huis uit. Behalve als ik 's nachts naar de wc ga, dan doe ik het niet.

Kiwi1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi1986 » 07 nov 2008 10:45

tZal sowieso allemaal wel heel anders worden als je getrouwd bent... Ik bedoel.. We wonen nu allebei bij onze ouders, nooit op onszelf gewoont en dan ben je opeens getrouwd en ook nog eens voor het eerst op jezelf.. Heel ander leven krijg je dan.....

Je kent elkaar wel, maar ook weer niet.. Tenminste dat is wat ik vaak hoor van pas getrouwde stelletjes.. Ben wel heel benieuwd hoe dat voelt zeg maar.. Komt heus wel goed.. Maar ik vind het best spannend als ik heel eerlijk ben :oops: :lol:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 nov 2008 10:55

.. mijn man en ik hebben eerst allebei een aantal jaren op onszelf gewoond, in studentenhuizen... dus dan ben je aardig wat gewend.
Nu we ons eigen appartement hebben, doen we wel de badkamerdeur dicht als een van ons daar is, maar niet op slot (het is ook zo'n ding met een sleutel, gaat een beetje moeilijk open en dicht)... we storen elkaar eigenlijk nooit, we lopen alleen bij het douchen bij elkaar naar binnen.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 nov 2008 11:19

Kiwi1986 schreef:tZal sowieso allemaal wel heel anders worden als je getrouwd bent... Ik bedoel.. We wonen nu allebei bij onze ouders, nooit op onszelf gewoont en dan ben je opeens getrouwd en ook nog eens voor het eerst op jezelf.. Heel ander leven krijg je dan.....

Je kent elkaar wel, maar ook weer niet.. Tenminste dat is wat ik vaak hoor van pas getrouwde stelletjes.. Ben wel heel benieuwd hoe dat voelt zeg maar.. Komt heus wel goed.. Maar ik vind het best spannend als ik heel eerlijk ben :oops: :lol:

Dat denk ik ook wel hoor! Wat ik vooral niet zo leuk vind is dat mijn vriend nu al in ons huis woont. Het is voor hem allemaal al eigen, en dan kom ik er straks bij en dan moet ik in mn eentje nog heel erg wennen terwijl voor hem de meeste dingen al normaal zijn! In plaats van dat we er echt met z'n tweetjes begonnen zijn, kom ik er alleen maar bij. Hij is nu ook al gewend aan het alleen wonen terwijl ik vanuit een huis kom waar nog 8 mensen thuis wonen..dus ik zal wel heel erg moeten wennen aan de stilte.

En natuurlijk moet je wennen aan elkaar, maar ik denk dat dat bij ons nog wel mee gaat vallen. Ik kook nu al regelmatig bij mn vriend en help hem met het huishouden, en dan ben je ook veel samen bezig met die dingetjes en dan weet je wel van elkaar hoe die iets aanpakt.

Ach ja, wennen blijft het toch! :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 nov 2008 12:12

Kiwi1986 schreef:tZal sowieso allemaal wel heel anders worden als je getrouwd bent... Ik bedoel.. We wonen nu allebei bij onze ouders, nooit op onszelf gewoont en dan ben je opeens getrouwd en ook nog eens voor het eerst op jezelf.. Heel ander leven krijg je dan.....

Ik herken dit helemaal niet. Wij zijn ook alletwee vanuit huis getrouwd en het was vanaf dag 1 gelijk helemaal eigen heerlijk alles zelf regelen enz
(ik had het SUPER naar mijn zin en goed thuis maar dit is nog veel beter)
:lol: :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 nov 2008 12:24

Op de ‚‚n of andere manier hebben wij er ook niet zo heel veel moeite mee gehad. We trouwden vanuit thuis (mijn man was zelfs al 26 en woonde nog thuis) allebei. Maar toch hebben we het niet echt lastig gevonden.
Ik vind het sowieso onzin als mensen zeggen dat je eerst op kamers gewoond moet hebben voor je samen kunt gaan wonen. Ik kon niks, niet koken, niet wassen, niet schoonmaken. Dat deed ik allemaal nooit. Maar als het moet, lukt het opeens echt wel hoor :D
En op de ‚‚n of andere vage manier waren wij zo gruwelijk overtuigd van onze relatie, dat wij gewoon vast en zeker bij elkaar horen, dat het ook heel natuurlijk was om samen te gaan wonen.
Scheelde ook wel dat we het thuis sowieso allebei zat waren. Dan is de stap ook iets kleiner. (en we wonen nog lekker dicht bij onze ouders, dus die zien we nog vaak genoeg :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 nov 2008 12:30

MissF schreef:Scheelde ook wel dat we het thuis sowieso allebei zat waren.

Oh ja!!! Ik ben het ook absoluut zat thuis! Het lijkt wel alsof ik me steeds meer aan dingen ga ergeren. Maar ja, dat komt ook omdat mn vader gewoon altijd wil weten wat je gaat doen enz, dan voel je je zo gecontroleerd en daar hebben we gewoon geen zin meer in! En ook al woont mijn vriend nu al op zichzelf, we proberen wel om de 2 weken nog het weekend naar mn schoonfamilie te gaan, maar zelf daar heeft mn vriend de laatste tijd al geen zin meer in.

Nog 4 maanden en 4 dagen..... :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 nov 2008 12:34

ik was het helemaal niet zat thuis ik heb super ouders. Maar ik vertelde altijd waar ik heen ging scheelt misschien ook wel.
Maar jij deed toch altijd het huishouden thuis missF? als ''bijbaantje''? heb je zelf verteld? dan weet je toch hoe je moet schoonmaken lijkt mij :wink:
Ik kon gelukkig alles omdat ik mijn ma altijd hielp die werkte ook en dat is echt makkelijk. En koken heb ik altijd op de middelbare school gehad en dat vond ik altijd erg leuk.
Ik zou niet terug willen naar huis want ik ben erg gelukkig maar stel dat dat zou moeten om een of andere reden zou ik dat makkelijk kunnen (is maar een voorbeeld hoor :mrgreen: )

Terug naar “Archief”