eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 15:56

John Knox schreef:Beste mensen,
Pas op voor de EO-Jongerendag. EO betekent Eeuwige Ondergang. Men laat de wet niet horen. Daarom kunnen de jongeren niet worden aangesproken op hun levenswijze. Het evangelie is puur arminiaans, dus kijk uit. De entourage en sfeer is ook eerder gelijkend op een disco dan op een kerk waar de waarheid gepreekt wordt.

Groeten,
John

als ik dit lees springen de tranen me in de ogen. pfff. lees jij soms niet de hele bijbel? stukje van "oordeel niet opdat gij niet..." of "verwijder eerst die balk in je eigen oog..."
ben ook erg benieuwd of je er wel eens geweest bent. zo niet, dan mag je 12 juni met me mee. je moet inderdaad naar de vruchten kijken, en ik kan je zeggen dat ik die ontdekt hebt. bij verscheidene bekenden. dan heb ik het nog niet eens over de onbekenden... en ook al kwam er "maar" 1 iemand tot bekering op die dag, dan is er al een groot feest in de hemel. bovendien ben ik verscheidene keren in een disco geweest, maar die sfeer en entourage is er TOTAAL NIET mee te vergelijken. ik heb nl in de disco God nooit gevoeld, op de EO-JD wel.
EO betekent zeker geen eeuwige ondergang, eerder Eeuwige Ontmoeting, met God. Maar blij vooruitzicht dat mij streelt! :D ik heb al zoveel mooie dingen meegemaakt met de EO, dat jou stelling erg pijnlijk is.

ik ben er inderdaad nog nooit geweest, maar er staat wel altijd een verslag in de krant

Dat is idd het RD, lees het ook altijd weer. jammer dat ze dingen weglaten en toevoegen. je krijgt een scheefgetrokken beeld. maar das logisch, als je er met een vooroordeel heenga, ipv biddend.

Trouwens iemand die denkt dat de Evangelische Omroep gevormd wordt door alleen evangelischen is abuis, er zijn denk ik meer traditionele kerken dan evangelische kerken vertegenwoordigd (het is Opwekking niet!) O.a. dominee van de Veer is gewoon christelijk gereformeerd.
dat klopt, en Wim Grandia is bv ook gewoon Hervomd, en Constantijn Geluk bijvoorbeeld ook. Henk Binnendijk is dan wel weg, maar die is ook Hervormd. zo zie je maar weer, niet allemaal evangelisch.

en ik hoop dat er wat meer respect mag zijn voor elkaar. we denken niet allemaal hetzelfde, so what?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 16:01

Ik vind het RD ook een sterk getinte mening over de EO hebben. Maar ja... Concurrent he? ;) Daarnaast heeft de EO ook weer een sterk getinte houding tegenover de reformatorischen. Wat dat betreft is het net als de broertjes thuis die lopen te ruzie maken. Grote en soms zelfs grove woorden tegen elkaar, maar als er 1 zou sterven, zou er toch wel heel veel verdriet zijn denk ik. (Behalve bij die geflipte dominees die vinden dat je beter naar een disco kan gaan dan naar de jongerendag, want dan ga je tenminste niet met een gewaande hemel naar de hel.)

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 16:48

ik geloof dat op grond van de bijbel men kan zeggen dat het spectakel van de EO-Jd niet goed is, zeker al die discolichten en het aanbidden van sprekers en artiesten is iets uit de hel.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 16:54

John Knox schreef:ik geloof dat op grond van de bijbel men kan zeggen dat het spectakel van de EO-Jd niet goed is, zeker al die discolichten en het aanbidden van sprekers en artiesten is iets uit de hel.

En het aanbidden van oudvaders en het kruipen voor en hielenlikken van de dominee?

Ik wordt er ook niet goed van als meisjes uit hun dak gaan bij een bepaalde artiest, maar daar is de eo ook niet blij mee hoor!
Discolichten komen niet uit de hel. Staat nergens in de bijbel. ;)

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 16:55

zouwen die discolichten dan uit de hemel komen?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 16:57

John Knox schreef:zouwen die discolichten dan uit de hemel komen?

Nee, het is gewoon van de aarde. Net als de mercedes van de dominee.

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:01

ik vind het schandalig dat de ds. in een mercedes rijdt. Johannes de Doper leefde toch wel wat anders, hoe kan dat?

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 17:04

John Knox schreef:ik geloof dat op grond van de bijbel men kan zeggen dat het spectakel van de EO-Jd niet goed is, zeker al die discolichten en het aanbidden van sprekers en artiesten is iets uit de hel.

jij mag mij uitleggen waarom je dat op grond van de bijbel kan zeggen. ben benieuwd!

ik zou niet zomaar zeggen dat dingen uit de hel komen als ik jou was. vergelijk het met een glas. daar kun je water in doen, ice-tea, of een drankverslaafde kan er zijn alcohol in gieten. maar kun je dan zeggen dat dat glas uit de hel komt? nee. discolichten is op zich niks mis mee. ik ga er tenminste van uit, dat jullie thuis ook lampen hebben, en niet back to basic zitten :mrgreen: ligt er alleen aan waar die lichten zitten.

aanbidden van sprekers is zeker niet goed nee! en hier zou ik amen op willen zeggen!:

En het aanbidden van oudvaders en het kruipen voor en hielenlikken van de dominee?

maar John, ga nu niet generaliseren, want niet iedereen aanbidt sprekers of artiesten. je kan nooit 30.000 man over 1 kam scheren!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 17:04

John Knox schreef:ik vind het schandalig dat de ds. in een mercedes rijdt. Johannes de Doper leefde toch wel wat anders, hoe kan dat?

Dit komt omdat de ds. ook een mens is en dat hij de mercedes mooi vind glimmen naast de villa waar hij woont. (ge)refomeerden hebben een zwak voor het materialisme. Vaak mag je over alles preken, behalve over dat. Het is toch een zegening dat we zo rijk zijn?

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 17:05

John Knox schreef:ik vind het schandalig dat de ds. in een mercedes rijdt. Johannes de Doper leefde toch wel wat anders, hoe kan dat?

omdat er toen nog geen mercedes-dealer was :mrgreen:

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:07

maar Johannes d. D. reed oook niet op paard of ezel dus de mercedes is wel veel te hoog voor een ds.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 17:10

John Knox schreef:maar Johannes d. D. reed oook niet op paard of ezel dus de mercedes is wel veel te hoog voor een ds.

dat vind ik dus geen vergelijking. Jezus heeft ook op een ezel gereden. ik vind het wel belachelijk dat dominees in dure bakken rijden. en ik kasten van huizen wonen. maar dat moeten ze zelf weten. maar vergelijk dat niet op die manier met een ezel... :roll:

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:12

ik zou niet weten waarom ik de vergelijking niet mag maken. De apostelen waren veel minder bedeeld dan de ds's van tegenwoordig.

Wil jij graag dominee worden, zo ja waarom, zo nee, waarom niet?

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 17:16

John Knox schreef:ik zou niet weten waarom ik de vergelijking niet mag maken. De apostelen waren veel minder bedeeld dan de ds's van tegenwoordig.

Wil jij graag dominee worden, zo ja waarom, zo nee, waarom niet?

mmmh, ook al zou ik ds willen worden, dan schat ik zo in dat jij het daar niet mee eens zou zijn... ben nl een vrouw :mrgreen:

en zullen we maar on-topic gaan?

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:18

maar toch de EOJD is niet goed,
discolichten
arminiaans
ds's met dikke auto's
zonden worden niet aangewezen
zingen met muziekinstrumenten
veel vleselijkheid