Snurken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 aug 2008 09:57

Sabra schreef:Als apneu niet wordt vastgesteld door een medicus, krijg je dus ook geen vergoeding. Snurken is niet enkel iets dat door apneu wordt veroorzaakt. Dan is hetgeen ik heb aangeschaf een zeer goed middel.

Maar het is juist tegen slaapapneu. Tenminste dat staat op hun site.
Dus waarom zou je iets aanschaffen wat je ook via je verzekering kunt krijgen. Alleen moet je dan wel eerst naar een KNO arts of longarts.
Ik zou echt niet zoveel geld uitgeven om niet te snurken.
Als het geen oorzaak heeft van slaapapneu, dus ongevaarlijk is, zou ik er gewoon mee leren leven.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 aug 2008 10:02

tante-tortel schreef:Als het geen oorzaak heeft van slaapapneu, dus ongevaarlijk is, zou ik er gewoon mee leren leven.

Als je partner gewoon 40 uur werkt en slecht slaapt, dan is 700 euro goed besteed.

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 21 aug 2008 10:08

Ben ik met je eens Sabra.

Maar het moet wel kunnen en hier kan het simpelweg niet.
Nu werkt mijn vrouw lang geen 40 uur, maar het is en blijft vervelend.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 aug 2008 10:13

Sabra schreef:
tante-tortel schreef:Als het geen oorzaak heeft van slaapapneu, dus ongevaarlijk is, zou ik er gewoon mee leren leven.

Als je partner gewoon 40 uur werkt en slecht slaapt, dan is 700 euro goed besteed.

Dus je neemt een behandeling tegen slaapapneu zonder dat je slaapapneu hebt? Beetje vreemd.
Dan zou ik toch eerder kiezen voor de goedkopere versie: oordopjes.
En wie ze in doet maakt dan niet uit.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 aug 2008 10:44

Je dramt nogal door. Hetgeen ik gebruik werkt, al het overige werkt niet. Als je voor 700 euro je partner een goede nachtrust kunt bezorgen dan doe je dat. Wat is nu 700 euro in ruil voor minimaal 10 jaar goede nachtrust? Dat is niets.

Bovendien verkeer ik wel in de omstandigheid om dit zelf te bekostigen, dus daarom heb ik dat ook gedaan.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 aug 2008 18:27

tante-tortel schreef:
Sabra schreef:

Dus je neemt een behandeling tegen slaapapneu zonder dat je slaapapneu hebt? Beetje vreemd.
Dan zou ik toch eerder kiezen voor de goedkopere versie: oordopjes.
En wie ze in doet maakt dan niet uit.

Het middel werkt niet alleen tegen apneu maar ook tegen snurken tante-tortel, dit staat op de site te lezen.
Iedereen mag hier zijn mening laten horen, maar laat een uiteindelijke
keuze over aan iemand zelf, en respecteer iemand´s mening ook!
Je reageerd erg veroordelend.

Ik ben het eens met Sabra als dit het enige middel is dat helpt bij iemand wie ben jij dan om te zeggen dat dit onnodig is. Zolang iemand bij jou niet om geld komt vragen, ....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 10:16

LeChat schreef:@MissF: loopt 'ie dan altijd met zijn mond open? Als je niet door je neus kunt ademen... toch vreemd... :wink:
mijn man kan niet snuiten, ik bedoel.... :lol: (sorry even offtopic)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 10:21

mijn man snurkt gelukkig niet alleen ademt hij zo zacht dat je het niet hoort en ziet.
In het begin gaf ik hem nog weleens een duw of ging ik heel lang naar zijn gezicht kijken of hij nog wel ademde haha.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 10:22

2x
Laatst gewijzigd door liefie op 26 aug 2008 12:51, 3 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 10:22

mijn man snurkt gelukkig niet alleen ademt hij zo zacht dat je het niet hoort en ziet.
In het begin gaf ik hem nog weleens een duw of ging ik heel lang naar zijn gezicht kijken of hij nog wel ademde haha.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 aug 2008 12:46

hehehe, dat is 3 keer :)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 aug 2008 13:57

Sabra schreef:Je dramt nogal door. Hetgeen ik gebruik werkt, al het overige werkt niet. Als je voor 700 euro je partner een goede nachtrust kunt bezorgen dan doe je dat. Wat is nu 700 euro in ruil voor minimaal 10 jaar goede nachtrust? Dat is niets.

Bovendien verkeer ik wel in de omstandigheid om dit zelf te bekostigen, dus daarom heb ik dat ook gedaan.

Heb je dan al eens een onderzoek gehad naar slaapapneu?

Verder zei ik dat je het ook gratis kunt krijgen via de verzekering. Dat jij er € 700,00 voor wil betalen moet jij weten. Het was meer voor degene die zeggen dat niet te kunnen betalen.

Gisteren was hier trouwens nog de consulent en begeleider van mijn man voor zijn apneu behandeling. Ik heb toen nog eens gevraagd of het nu echt zo gevaarlijk is.
Hij vroeg toen aan mijn man hoe oud hij is, en die is dus bijna 56, toen zei hij: dan heeft u wel russiche roulette gespeeld.
Maar dat was dan niet een gekozen roulette spelen want hij wist dus niet dat al zijn lichamelijke klachten te maken hadden met slaapapneu.
Dit nog maar even om aan te geven dat het dus wel degelijk iets is om mee naar de arts te gaan.
Ook als je denkt dat je alleen maar snurkt dan is het verstandig om je te laten onderzoeken op apneu.
Mijn man slaapt trouwens met een masker zoals op deze site:
http://www.eu-pap.nl/maskers-c-1.html

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2008 16:03

is dat wat?

kun je nog lekker ff zoenen voor het slapen gaan met zo'n ding op je hoofd! Het lijkt mij nogal wat zeg, tjonge jonge. Het zal wel kwestie van wennen zijn maar moest je in het begin niet heel erg lachen dat ie dat opzette voor het slapen gaan? En dat je hem 's morgens weer zag, schrok je je een bult denk?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 aug 2008 16:20

Nu we noemen hem het varkentje ;-)
En tuurlijk moesten we er eerst lacherig om doen.
Maar nu na een aantal weken is het gewoon.
Hij heeft wel zijn derde masker al omdat de anderen elke keer valse lucht bliezen en dat was een rot gehoor. Plus dat hij er ook slecht door sliep.
Maar de afgelopen nacht heb ik niets gehoord en heeft hij heerlijk geslapen. Het is wennen maar als je dan smorgens wakker wordt zonder dat je moe bent is al een hele vooruitgang.

En we kussen niet met masker hoor, maak je geen zorgen. :mrgreen:
Pas als we uitgekletst zijn en alle ander noodzakelijke zaken voor het slapen gaan hebben afgehandeld doet hij het masker op.
Welterusten lieverd.....

Terug naar “Archief”