Drie-eenheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Night
Moderator
Contacteer:

Re: Drie-eenheid

Berichtdoor Night » 01 jan 2004 13:08

Eliyahu schreef:
Bs'd

Net als prof Talstra komen jullie niet verder dan jammeren over mijn discussie techniek.
Maar jullie gebruiken dat ook nog is als een excuus voor censuur.

En als ik dan een hoop tijd en energie steek in de discussie, en het christendom bijt in het stof, net als in de discussie "JC was niet de messias", dan gaat er niet alleen een slotje op, maar wordt de meest gelezen en langste discussie even van het bord geveegd.

En dan wordt ik in een ander onderwerp uitgenodigd weer opnieuw te gaan beginnen?

Ik denk er nog even over na.

Eliyahu

Je valt weer in herhaling.
Met kromme redeneringen en verdraaiingen probeer je weer het gelijk aan je kant te krijgen.
Sneu hoor.

Er is hier niemand die je gevraagd heeft zoveel tijd hierin te steken.
Begin daar dan ook niet over te jammeren.

Er is er maar 1 die vindt dat het Christendom in het stof bijt. Gebaseerd op eigen geschreven en "verzonnen" teksten. Wankele basis om een global conclusion aan te verbinden. Lachwekkend bijna.

Er is er maar 1 die vindt dat hijzelf gecensureerd wordt. De anderen noemen het het einde van een eindeloos geduld. Weer een verschil in interpretatie van woorden. Gebruik jij de Van Dale of Kramers?
Misschien ligt het daaraan.

Eliyahu,
besteedt je kostbare tijd aan het lezen in Gods woord. Desnoods dan alleen maar je eigen voorkeur voor het OT volgend. Misschien worden je ogen geopend voor nog andere zaken...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 02 jan 2004 15:09

caprice schreef:
Lalage schreef:Ik denk dat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest uitingsvormen van God zijn, maar God heeft wel meer dan drie uitingsvormen.

De Drie-eenheid is voor ons niet te begrijpen.

Bs'd

Dat snap ik dat het niet te begrijpen is: Het gaat tegen alle logica in.

Voeg daaraan toe dat het in de hele bijbel niet te vinden is,

Voeg daaraan toe dat JC de messiaanse profetieen niet vervuld heeft,

En dan weet je wel hoe laat het is.

Eliyahu

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 02 jan 2004 15:11

ja dat jij weer opnieuw begint met je aanval op het christendom.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 jan 2004 16:57

Eliyahu schreef:Voeg daaraan toe dat het in de hele bijbel niet te vinden is

Hee wat leuk...we beginnen opnieuw! http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=150158#150158 :mrgreen:

Ik herinner je ook nog even aan het feit dat je dit de vorige keer niet kon weerleggen 8)
Verander je dit ook nog even op je website? ;-)

Op naar de 48 pagina's!! :lol:

caprice

Berichtdoor caprice » 02 jan 2004 17:12

Eliyahu schreef:
caprice schreef:
Lalage schreef:Ik denk dat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest uitingsvormen van God zijn, maar God heeft wel meer dan drie uitingsvormen.

De Drie-eenheid is voor ons niet te begrijpen.

Bs'd

Dat snap ik dat het niet te begrijpen is: Het gaat tegen alle logica in.

Voeg daaraan toe dat het in de hele bijbel niet te vinden is,

Voeg daaraan toe dat JC de messiaanse profetieen niet vervuld heeft,

Eliyahu

Wel eens gehoord van Christian Salomon Duijtsch?

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 05 jan 2004 18:40

Net als prof Talstra komen jullie niet verder dan jammeren over mijn discussie techniek.

En deze man riep dat al in 1999......
Heb je je al die tijd nou nooit eens afgevraagd dat het wel eens aan jouw manier van discussieren kon liggen?

Als ik jou was geweest, dan had ik allang andere wegen bewandeld om met andersdenkenden in gesprek te komen, en ik geloof dat dat ook veel vruchtbaarder is.
De manier waarop jij op alle forums binnenkomt is op een manier dat iedereen gelijk in de verdediging schiet.

Ik heb me dit weekend verdiept in de discussie die je met Reinout van Rees hebt gevoerd, ik zal ongetwijfeld wel niet de enige zijn, en ik vond je in deze discussie veel opener en meer openstaan voor wederzijds respect. Ook al deel ik je ideeen zeer zeker niet.

Ik hoop en bid, dat God je veel wijsheid zal geven, ik geloof zeker dat Hij je wil gebruiken. Ook met jou heeft Hij een persoonlijk en groot plan.
Sta open voor andersdenkenden, ook dat brengt je dichterbij de Waarheid, op eigen kracht kunnen we dat toch niet.
Ook met betrekking tot Jezus Christus hoop ik dat je standpunten zullen veranderen. God is zeker in staat om dat bij je te doen.

Voor mezelf kan ik leven met de gedachte, dat alles misschien wel eens heel anders zou kunnen zijn als we straks voor God staan. Hij gaat ons verstand ver en ver te boven. Ook voor mij is dit een kwestie van elke dag dicht bij de Here leven, en naar Hem te gaan met mijn vragen.
Ik geloof dat Hij me wil vergeven vanuit Zijn liefde als ik hierbij fouten maak, en ik zie Jezus Christus hierin als de Middelaar.
Voor mij is dat de kern van mijn geloof, ik hoop dat het dat bij jou ook wordt.

Tom

Carlo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Carlo » 08 jan 2004 19:41

****Voor je met Eliyahu in discussie gaat: je bent gewaarschuwd!**

Ode aan Eliyahu:

Leuk 'The Return of the Legend' oftewel Eliyahu, meester van de herhaling. Deze meneer heeft 50 stukjes op zijn computer staan die hij naar believen knipt en plakt. Op specifieke vragen gaat hij niet in, nee hij pakt weer een van de 50 en viola weer een post!

VOorbeeld van een discussie:

Eliyahu:
JC was niet de Messias

reactie:
Hij was dat wel want heeft Messiaanse profetieen vervuld ( en dan volgen er 10 teksten)

Eliyahu's reactie:
Nee Hij was niet de Messias want hij heeft geen profetie vervuld

énz. enz. enz. enz.

Eliyahu gebruikt ook Bijbelvertalingen naar believen: vooral ene Nieuwe Wereldvertaling van jawel de Jehova's Getuigen: want wat van ver komt MOET wel goed zijn!

**Voor je met hem in discussie gaat: je bent gewaarschuwd!***
----Kijk vooruit voordat je eeuwig achteruit moet kijken---

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 09 jan 2004 05:26

Carlo schreef:En dit: "reactie:
Hij was dat wel want heeft Messiaanse profetieen vervuld ( en dan volgen er 10 teksten)" vind ik erg interessant.
Kan jij die 10 teksen is hier op het bord gooien?
Ik weet namelijk van geen 10 messiaanse profetieen vervuld door JC.

Bs'd

En waar blijven nou die teksten met 10 messiaanse profetieen vervuld door JC?

Eliyahu.
Laatst gewijzigd door Eliyahu op 10 jan 2004 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Carlo » 09 jan 2004 08:38

Bs'd

HIer komt weer een stukje, geknipt en geplakt uit mijn computer (gang is alles!) overgehouden uit een antwoord op een aantal mensen die het roerend met elkaar eens waren dat de de Nieuwe Wereld Vertaling van de J-H-V-H getuigen absoluut niet deugde, dit dankzij het feit dat zij niet gehinderd werden door enige kennis van zaken, want geen van hen kon hebreeuws lezen: Bs’d

Ik meen dat jij toch over deze tekst (ps 22:17) flinke discussie heb gehad met Messiasbelijdende Joden die wel Hebreeuws konden lezen.... beetje denigrerend he?

Ik ga niet weer met jou in discussie want op het moment dat jij er niet meer uitkomt reageer je niet meer en das zonde van mijn tijd. Bovendien zijn je antwoorden toch weer knip en plak werk... ik vond het trouwens indrukwekkend om te zien dat je botweg weer de hele samenvatting van je verhaal van 48 kantjes op internet zet................ zodat men weer opnieuw gaat reageren.......

en zo wordt het volk bedon... o nee....van zijn kostbare tijd berooft!

o ja ik verheug me er al weer op dat jij zo gaat klagen dat men niet met jou in discussie wil!!!
----Kijk vooruit voordat je eeuwig achteruit moet kijken---

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 09 jan 2004 10:09

Carlo schreef:
Bs'd

HIer komt weer een stukje, geknipt en geplakt uit mijn computer (gang is alles!) overgehouden uit een antwoord op een aantal mensen die het roerend met elkaar eens waren dat de de Nieuwe Wereld Vertaling van de J-H-V-H getuigen absoluut niet deugde, dit dankzij het feit dat zij niet gehinderd werden door enige kennis van zaken, want geen van hen kon hebreeuws lezen: Bs’d

Ik meen dat jij toch over deze tekst (ps 22:17) flinke discussie heb gehad met Messiasbelijdende Joden die wel Hebreeuws konden lezen.... beetje denigrerend he?

Bs'd

Het zou alleen denigrerend zijn als zij hadden kunnen aantonen dat ik ongelijk had. En dat was niet het geval.
Het staat er gewoon niet.

Messianics klampen zich wanhopig vast aan 1 of 2 manuscripten waar het wel in staat, net zoals de statenvertaling in Joh 5:7 de drie-eenheid weergeeft, die in 4 van de ongeveer 30.000 manuscripten voorkomt.

Ik ga niet weer met jou in discussie want op het moment dat jij er niet meer uitkomt reageer je niet meer en das zonde van mijn tijd. Bovendien zijn je antwoorden toch weer knip en plak werk... ik vond het trouwens indrukwekkend om te zien dat je botweg weer de hele samenvatting van je verhaal van 48 kantjes op internet zet................ zodat men weer opnieuw gaat reageren.......

en zo wordt het volk bedon... o nee....van zijn kostbare tijd berooft!

o ja ik verheug me er al weer op dat jij zo gaat klagen dat men niet met jou in discussie wil!!!

Maak je geen zorgen: Ik heb nog discussies zat lopen overal.

Eliyahu

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2004 10:14

waarom doe je de moeite hier nog dan....

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 09 jan 2004 10:28

trijntjejohanna schreef:waarom doe je de moeite hier nog dan....

Bs'd

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar ik doe hier al die moeite niet meer.

Die anderhalve post die ik hier nog neerzet stelt niets voor.

Het heeft geen zin om hier tijd en energie in een discussie te stoppen als hij toch van de aardbodem verdwijnt op het moment dat het christendom het niet meer weet en bang is dat er teveel mensen van hun geloof vallen.

Het geeft natuurlijk wel het failliet van het christendom aan als je een discussie niet alleen op slot doet, niet alleen wegwerkt in het archief, maar hem TOTAAL WIST.

Dat geeft toch wel aan dat ze als de dood zijn dat iemand hem leest.

Eliyahu

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jan 2004 10:31

zal ik je dan een advies(goede raad) geven... verdwijn van refoweb.. er is niemand die nu nog op je zit te wachten.. je bent wel welkom hier.... maar ga dan op een normale manier bezig met discussies.... je begon aardig goed eerlijk gezegd.. maar nu reageer je zo selectief en verzin je allerlei SMOESJES om overal maar onderuit te komen, ook door het op ons af te schuiven...

ik zou zeggen zet de discussies voort op andere fora... verveel ze daar... hier hoeft het zo niet meer...

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 10 jan 2004 18:43

Eliyahu schreef:Het heeft geen zin om hier tijd en energie in een discussie te stoppen als hij toch van de aardbodem verdwijnt op het moment dat het christendom het niet meer weet en bang is dat er teveel mensen van hun geloof vallen.

Het geeft natuurlijk wel het failliet van het christendom aan als je een discussie niet alleen op slot doet, niet alleen wegwerkt in het archief, maar hem TOTAAL WIST.

Dat geeft toch wel aan dat ze als de dood zijn dat iemand hem leest.

Ik hoop en bid dat je er niet achter komt dat de Bijbel, oude en nieuwe testament, van kaft tot kaft waar is, wanneer je voor Gods troon moet verschijnen, want dan is het te laat.
Als er zoveel zijn die het niet met je eens zijn, dan zou ik, als ik jou was, me toch eens gaan afvragen of je het zelf wel bij het rechte eind heb.
Laatst gewijzigd door Poolrev op 15 jan 2004 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 11 jan 2004 05:19

Carlo schreef:En dit: "reactie:
Hij was dat wel want heeft Messiaanse profetieen vervuld ( en dan volgen er 10 teksten)" vind ik erg interessant.
Kan jij die 10 teksen is hier op het bord gooien?
Ik weet namelijk van geen 10 messiaanse profetieen vervuld door JC.

Bs'd

En waar blijven nou die teksten met 10 messiaanse profetieen vervuld door JC?

Eliyahu.

Terug naar “Archief”