Verstandelijk gehandicapten en de dood

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 25 apr 2008 21:30

Spr 17,15
Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden.

Je kan beter niets zeggen dan dat je je hieraan schuldig maakt.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 apr 2008 22:11

goofy1978 schreef:Spr 17,15
Wie den goddeloze rechtvaardigt, en den rechtvaardige verdoemt, zijn den HEERE een gruwel, ja, die beiden.

Je kan beter niets zeggen dan dat je je hieraan schuldig maakt.

Waar aan????

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 apr 2008 00:12

Moeten juist niet zorgen maken om onze naasten aangaande de dood en wat er op volgt?
Laten rusten is niet goed. Daarbij denk ik dat het heel goed is om over na te denken wanneer is het nu werkelijk geloven.

God laat een deel van zichzelf zien in de Bijbel en op grond daarvan mogen wij zeker hier over nadenken. Dat niet alleen maar ook hoop putten of iemand bij hem thuis mag komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Ron60

Berichtdoor Ron60 » 26 apr 2008 10:18

Hoi, goofy1978, we hebben het hier niet over vrijspreken of schuldig verklaren. Daar gaat het over in de tekst die jij aangeeft, dus heeft dat hier niets mee te maken.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 27 apr 2008 11:20

Als je al snel zegt dat iemand naar de hemel is en hij is dat niet, rechtvaardig je de goddeloze.
En ben je een gruwel voor God.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 apr 2008 18:09

Ten eerste: wie zegt dat ze NIET naar de hemel zijn?

Ten tweede: deze mensen krijg je alleen uitgelegd dat iemand overleden is door het woord hemel te laten vallen. Daar zit geen gedacht bij deze mensen en bij mij achter over de eeuwigheid. Waarom is dat dan verkeerd? Gaat het niet om wat je eigenlijk werkelijk zegt? Dus in de geval: die persoon is overleden alleen je drukt het uit in de woorden: die is in de hemel.

op deze manier oordeel je mij inziens absoluut niet, ondanks dat je het woord hemel gebruikt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 apr 2008 18:50

Ten eerste: wie zegt dat ze NIET naar de hemel zijn?

Ten tweede: deze mensen krijg je alleen uitgelegd dat iemand overleden is door het woord hemel te laten vallen. Daar zit geen gedacht bij deze mensen en bij mij achter over de eeuwigheid. Waarom is dat dan verkeerd? Gaat het niet om wat je eigenlijk werkelijk zegt? Dus in de geval: die persoon is overleden alleen je drukt het uit in de woorden: die is in de hemel.

op deze manier oordeel je mij inziens absoluut niet, ondanks dat je het woord hemel gebruikt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2008 07:22

Riska schreef:
Marnix schreef:Ehm, Gerdien, gaat het om gehandicapten in het algemeen? Of gehandicapte kinderen van christenen?

Over de tweede groep kunnen we heel helder zijn. Die komen in de hemel... net als kinderen van gelovige ouders die vroegtijdig overlijden.

Wat de eerste groep betreft, ik durf daar geen uitspraken over te doen. Ik weet dat niet, ik vind het ook lastig. Dat moeten we maar aan God overlaten.

Ik kan er niet bij met mijn verstand, dat er ook maar één seconde gedacht wordt dat misschien, heel misschien, verstandelijk gehandicapte kinderen van niet christelijke ouders verloren zouden gaan. Hoezo een barmhartige God? Hoe kunnen die kinderen (soms 50 jaar oud, maar door hun handicap kleuter gebleven) weten van God, weet hebben van Zijn liefde als het hen niet verteld is?
Inderdaad laten we het alsjeblieft aan God overlaten. Wij zullen nog versteld staan wat Hij doet...

Daarom liet ik het ook open en doe ik er geen uitspraken over. Ik kan er met mijn verstand niet bij.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”