AikonGirl schreef:Ik zou juist knettergek worden als ik m'n meissie weg zou moeten brengen omdat ik zonodig zou moeten werken.
Nee hoor, doe dan maar lekker traditioneel.
Ik zie niets verkeerds in het 'wegbrengen' van kinderen voor een paar dagdelen. Maar die discussie is op andere plekken al uitgebreid gevoerd.
Als wij kinderen hebben, dan kunnen we ze in het begin sowieso niet 'wegbrengen': na de adoptie willen we ze eerst maar eens laten wennen! Maar daarin zal mijn man een grote rol gaan spelen, en we gaan dan allebei wel wat werken (we moeten immers ook eten).
Nu is het zo dat ik er echt niet aan moet denken de verantwoordelijkheid van de huishouding te dragen en ik zoek toch echt graag wat intellectuele uitdagingen. Verder kan ik heel gemakkelijk meer of minder gaan werken, zonder dat dat nadelige effecten heeft op mijn salaris, bij mijn man moeten we dat nog maar even afwachten. Als hij dat in zijn huidige baan niet kan doen, dan zal hij iets anders moeten zoeken en dan verdient hij waarschijnlijk niet wat hij nu verdient (in verhouding dan he). En dan is het waarschijnlijk beter dat ik zo veel mogelijk werk, want dat levert het meeste op.
Maar los van dat alles: ik zou niet eens thuis willen zitten de hele week, dan word ik echt gek. En manlief niet, die is niet gek te krijgen...