Moderator: Moderafo's
Esther89 schreef:Alles word toch door Gods wil gedaan? Hij laat niets toevallig of bijgeval toe. Of bekijk ik het dan verkeerd? Persoonlijk geloof ik niet in toeval en probeer overal Gods leiding in te zien hoe moelijk soms ook!
Esther89 schreef:Alles word toch door Gods wil gedaan? Hij laat niets toevallig of bijgeval toe. Of bekijk ik het dan verkeerd? Persoonlijk geloof ik niet in toeval en probeer overal Gods leiding in te zien hoe moelijk soms ook!
egbert schreef:Esther89 schreef:Alles word toch door Gods wil gedaan? Hij laat niets toevallig of bijgeval toe. Of bekijk ik het dan verkeerd? Persoonlijk geloof ik niet in toeval en probeer overal Gods leiding in te zien hoe moelijk soms ook!
Moeilijk onderwerp...
Hij laat niets toevallig of bijgeval toe... Dat is niet hetzelfde als iets bewerkstelligen...
Als God iets toelaat wil dat niet zeggen dat het Zijn wil is.
Ik geloof niet dat de val van Adam en Eva Gods wil/plan was... Had Hij het voorzien? Misschien... Ik weet het niet... En met 'misschien' bedoel ik niet dat ik twijfel aan zijn almacht... Ik twijfel er niet aan dat God alles kan voorzien. Ik vraag me alleen af of Hij dat ook altijd doet...
Als God almachtig is heeft Hij wellicht ook de macht om niet vooruit te kijken. Dit is zomaar een gedachtegang van mij. Misschien zit ik er helemaal naast... Ik weet alleen dat ik in de loop der jaren heb geleerd God niet vast te leggen in mijn beperkte begripsvermogen.
Maar ooit zal Hij het me allemaal uitleggen![]()
Dat er zonder Zijn wil geen haar van mijn hoofd kan vallen onderschrijf ik volledig. Dat hij elke haar doet vallen betwijfel ik.
Romeinen 8:28
Er staat: Wij weten nu, dat God alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn.
Er staat niet: Wij weten nu, dat God alle dingen veroorzaakt ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten