de wil van mijn oma is wet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 13 dec 2003 21:18

Waarom zou je je naar de kerk anders kleden dan door de weeks, ik vind het heel hypocriet om door de week in een spijkerbroek te lopen en zondag ineens in een rok of een net pak. God is niet alleen voor de zondag en voor in de kerk. Elke moment van elke dag is van God en voor God, waarom zou je dan jezelf op zondag anders kleden dan op de andere dagen van de week. En God ziet het hart aan, want menig zwart pak en zwarte rok denken heel de kerkdienst aan hun bezigheden buiten de kerk (niet alleen die mensen) dus kleding zegt niets.

Waarom aanpassen als jij een overtuiging heb die toevallig niet aansluit bij die van je grootouders. Al zou ik me bij een bezoek aan haar huis wel aanpassen omdat het haar huis en en zij wel met repect behandeld mag worden. Maar zij hoeft er voor haar gemeente niet de schijn op na te houden dat haar kleinkids dezelfde overtuiging hebben als zij. Want God ziet het hart aan en als die gemeenteleden naar kleding en uiterlijk kijken, hebben ze niet helemaal begrepen hoe God (hun Vader?) het bedoelt

Succes met een keuze maken en met het uitkomen voor je eigen overtuigingen

Liefs Jardena
Unaware, I have been unfair
I've been unfit for blessings from above
But even I can see The sacrifice You made for me.
To show that I have never been unloved
It's because of you, And all that you went through
I know that I have never been unloved"

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 dec 2003 12:18

Jardena schreef:Waarom zou je je naar de kerk anders kleden dan door de weeks, ik vind het heel hypocriet om door de week in een spijkerbroek te lopen en zondag ineens in een rok of een net pak. God is niet alleen voor de zondag en voor in de kerk. Elke moment van elke dag is van God en voor God, waarom zou je dan jezelf op zondag anders kleden dan op de andere dagen van de week. En God ziet het hart aan, want menig zwart pak en zwarte rok denken heel de kerkdienst aan hun bezigheden buiten de kerk (niet alleen die mensen) dus kleding zegt niets.

En wat als je op bezoek gaat bij Beatrix, ga je dan ook in je spijkerbroek?
Zou je je dan in Gods Huis niet netjes kleden?

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 14 dec 2003 15:44

ALs ik bij Bea of Wim-lex op de koffie kom ga ik me niet anders kleden dan ik gewend ben. Gewoon een spijkerbroek.

En Bea wil ik nog niet vergelijken met God, als Bea een uitnodiging zou sturen, zet ze er vast een dresscode bij. Ïk kan in de bijbel geen Dresscode vinden, alleen een hart dat Gods wil doet en God in alles nodig heeft. Zoals ik al zei, God ziet het hart aan. Bea oordeelt hopelijk ook niet op uiterlijk en anders hebben we meteen het verschil tussen Bea en God te pakken.

Als jij je in de kerk netjes en anders dan door de week wil kleden, vind ik dat prima maar ik leg alleen even uit waarom ik dat zelf niet doe en dat ik me om mijn genoemde reden lekker bij voel.

Liefs Jardena.

ps. ik vind het leuk dat je vaak op mijn berichtjes reageer!!

joris

Berichtdoor joris » 14 dec 2003 15:53

Ik merk de laatste jaren nu ik wat meer centen heb dat ik het toch ook wel leuk vindt om er af en toe wat netter bij te lopen. En dat doe ik dan dus maar in de gemeente en op speciale avonden en op werkdagen dat ik afspraken heb gemaakt met externe factoren.

Op de verjaardag van mij oma trek ik ook iets leuks aan waarin ik mij lekker voel. Dus in de dienst doe ik dat ook.

Dat gezeur over koningin en God: rot toch op man. wat een gezeur. God kijkt tenslotten nog dwars door je kleren heen ook.

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 14 dec 2003 21:34

joris schreef:Ik merk de laatste jaren nu ik wat meer centen heb dat ik het toch ook wel leuk vindt om er af en toe wat netter bij te lopen. En dat doe ik dan dus maar in de gemeente en op speciale avonden en op werkdagen dat ik afspraken heb gemaakt met externe factoren.

Op de verjaardag van mij oma trek ik ook iets leuks aan waarin ik mij lekker voel. Dus in de dienst doe ik dat ook.

Dat gezeur over koningin en God: rot toch op man. wat een gezeur. God kijkt tenslotten nog dwars door je kleren heen ook.

Sorry :oops: , ik vond het ook niet echt een vergelijking. Ik loop er altijd netjes bij omdat ik gewoon van nette kleding hou, maar je hebt ook nette spijkerbroeken. Ik wilde er alleen mee zeggen dat je jezelf in de kerk niet ander hoef te kleden dan elders omdat je als je tot eer van God wil leven, dit tot uiting laat komen in heel je houding en heel je leven, elke moment van elke dag (hoewel dat best moeilijk is). En niet zondag netjes omdat je dan naar de kerk ga.

joris

Berichtdoor joris » 14 dec 2003 22:45

amen, sister Rihght

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 dec 2003 07:46

ik las laatst ook een mooi stukje uit het boekje 'de kleine profeet'. dat gaat over een jongentje van 9 of 10 ofzo die kanker heeft.
als hij ernstig ziek is gaat hij nog wel mee naar de kerk. samen met zijn moeder staat hij voor de spiegel zich klaar te maken... dan ineens ziet zijn moeder dat hij een oude, beetje kapotte spijkerbroek aan heeft. zij zegt tegen die jongen: zo kan je toch niet naar de kerk... maar aangezien dat jongentje daar niet naar wil luisteren, roept ze haar man,want ze wil dan dat hij zegt dat hij een andere broek aan moet doen. ze roept de naam van die man.. en dan zegt het jongetje tegen zijn moeder: mam, ik zing toch niet vanuit mijn spijkerbroek, maar vanuit mijn hart. waarop die vader zegt, die die opmerking hoorde,: daar heb je niet van terug he!!

wat een treffende opmerking van zo'n klein jongetje!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2003 16:16

Jardena schreef:
joris schreef: Dat gezeur over koningin en God: rot toch op man. wat een gezeur. God kijkt tenslotten nog dwars door je kleren heen ook.

Sorry :oops:

PS volgens mij reageerde Joris niet zozeer op Jardena, maar op degenen die het Beatrix-argument continu uit de kast trekken?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

joris

Berichtdoor joris » 15 dec 2003 22:02

yep

jvdk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvdk » 17 dec 2003 00:08

BESTE MARTIJN,

Het is netje om respect voor God te uiten Op zondag. Niet alleen op zondag, maar ook door de weeks!! Als je oma er moeite mee heeft, waarom pas je je niet een beetje aan?? Je kan een net pak kopen wat niet (volgens jou) 'zwaar refo' is maar toch netjes. Een beetje respect voor anderen(hier je oma) kan toch ook wel?? Neem haar mening serieus en pas je een beetje aan door bijv. geen spijkerbroek aan te trekken! Eigenlijk moet dit niet alleen van je oma afhangen..... respect voor GOD mag wel vind ik....

mijn kleding op zondag is:

een bruin vest
een zwarte nette broek
nette schoenen(geen sportschoenen ed)

Ik ben hier trouwens niet anders dan doordeweeks. Ik draag dit soms ook doordeweeks en ik heb meerdere vesten ed die ik draag.
Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God; Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want GOD IS LIEFDE
1 Johannes 4 :7-21

joris

Berichtdoor joris » 17 dec 2003 07:03

lever je het bonnetje gewoon in bij oma.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 dec 2003 07:27

Ik zou mijn oma eeen beetje terwille zijn maar niet teveel. Ik zou dus echt geen pak aantrekken als ik een jongen was.

Misschien wel een leuk colbertje met een gave col eronder en een gekleurde jeans. hoeft niet perse spijker te zijn. kan ook zwart donkerblauw bruin beige en ga zo maar door.

Gewoon een lekker zittende broek met leuke trui of blouse kan denk ik ook wel.

Ik ben ook zo iemand die geen speciale kleren voor de zondag heeft, ik moet de hele week rdelijk netjes lopen dus mijn weekse kleren zijn mijn zondagse.

Ook van mijn oma kreeg ik vroeger al veel krtiek. te licht, te veel kleuren, te kermis achtig en dat soort onzin. Ben gewoon mijn eigen gang gegaan en heb gezegd als ze altijd kritiek heeft op mijn levensstijl dat ik dan niet meer kom. Nu zegt ze er niets meer over omdat 75% van de kleinkinderen niet meer kwam. Ze is veel te blij als ze weleen keertje komen datze geen tijd meer heeft om te zeuren.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2003 07:27

jvdk schreef:BESTE MARTIJN,

Het is netje om respect voor God te uiten Op zondag. Niet alleen op zondag, maar ook door de weeks!! Als je oma er moeite mee heeft, waarom pas je je niet een beetje aan?? Je kan een net pak kopen wat niet (volgens jou) 'zwaar refo' is maar toch netjes. Een beetje respect voor anderen(hier je oma) kan toch ook wel?? Neem haar mening serieus en pas je een beetje aan door bijv. geen spijkerbroek aan te trekken! Eigenlijk moet dit niet alleen van je oma afhangen..... respect voor GOD mag wel vind ik....

een bruin vest
een zwarte nette broek

Ik ben hier trouwens niet anders dan doordeweeks. Ik draag dit soms ook doordeweeks en ik heb meerdere vesten ed die ik draag.

en als mensen nou graag willen dat jij in de spijkerbroek naar de kerk gaat.. dan doe jij dat dus ook?? je kijkt niet naar wat jezelf wilt en wat jij denkt dat God goed vindt??

Unknown
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Unknown » 17 dec 2003 13:41

trijntjejohanna schreef:

een bruin vest
een zwarte nette broek

en als mensen nou graag willen dat jij in de spijkerbroek naar de kerk gaat.. dan doe jij dat dus ook?? je kijkt niet naar wat jezelf wilt en wat jij denkt dat God goed vindt??

Jah das een goeie :mrgreen: . Praat je daar maar eens uit jaap :wink: .
Als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

jvdk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvdk » 17 dec 2003 22:38

trijntjejohanna schreef:

een bruin vest
een zwarte nette broek

Er is ook nog zoiets van netheid!!! Een zwarte broek of pakbroek is altijd nog netter dan een spijkerbroek. Ook zeg ik dat je jezelf niet helemaal moet aanpassen aan andere meningen. Wel kan je er rekening mee houden, wat ik hier bedoel.

Ik vind dat je wel rekening kan houden met andere opvattingen die graag willen dat je er iets netter bij loopt. Ik vind niet dat je door de anderen minder netjes erbij moet gaan lopen.

Respect voor God is goed en dat kan je oa tonen in kleding. Daardoor mag je altijd netter erbij lopen dan je zelf wil als je daarmee ook andere respecteer.
Om dan minder nette kleren aan te trekken vind ik afdoen in eigen respect voor God. In dit geval gaat God voor de mens.(in het andere geval eigenlijk ook!!!).
Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God; Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want GOD IS LIEFDE

1 Johannes 4 :7-21

Terug naar “Archief”