Moderator: Moderafo's
wimvers schreef:ik ga naar de hervormde kerk op gereformeerde grondslag in Goedereede(PKN) predikant: Ds de Mots, het is een kleine gemeente van sochtends tussen de 200 en 250 mensen (was vroeger groter maar door de kerkscheuring die bij ons onvermijdelijk was,omdat we er niet uitkwamen als kerkenraad en gemeente en tot grote verdriet van onze HEERE dat wij als 2 gescheiden gemeentes verder leven!, klassieke formulieren, niet-ritmisch, statenvertaling, Alleen ik hoop en denk dat dat in de loop van de tijd wel zal veranderen, kenmerkend is dat er aardig wat mensen net als ik uit ouddorp komen.
blaarkop schreef:wimvers schreef:ik ga naar de hervormde kerk op gereformeerde grondslag in Goedereede(PKN) predikant: Ds de Mots, het is een kleine gemeente van sochtends tussen de 200 en 250 mensen (was vroeger groter maar door de kerkscheuring die bij ons onvermijdelijk was,omdat we er niet uitkwamen als kerkenraad en gemeente en tot grote verdriet van onze HEERE dat wij als 2 gescheiden gemeentes verder leven!, klassieke formulieren, niet-ritmisch, statenvertaling, Alleen ik hoop en denk dat dat in de loop van de tijd wel zal veranderen, kenmerkend is dat er aardig wat mensen net als ik uit ouddorp komen.
Waarom ga je niet gewoon naar Dorpstienden,daar worden toch ook soortgelijke diensten in Ouddorp?? ik snap er niet zoveel van dat gereis van de ene naar de andere plaats op zondag.En de gemeente Ouddorp kan wel wat kerkgangers extra gebruiken.
nickk schreef:Ik kerk officieel in de CGK te Middelharnis. Er broeide echter al wat in mij betreffende het doen en laten in de gemeente en kerkdiensten. Ook met de komst van de nieuwe predikant ben ik totaal niet blij.
Zodoende kerk ik momenteel in CGK Zierikzee en voel me hier ook thuis.
Race406 schreef:nickk schreef:Ik kerk officieel in de CGK te Middelharnis. Er broeide echter al wat in mij betreffende het doen en laten in de gemeente en kerkdiensten. Ook met de komst van de nieuwe predikant ben ik totaal niet blij.
Wie is de nieuwe predikant dan en waarom ben je daar niet blij mee?
nickk schreef:Race406 schreef:nickk schreef:Ik kerk officieel in de CGK te Middelharnis. Er broeide echter al wat in mij betreffende het doen en laten in de gemeente en kerkdiensten. Ook met de komst van de nieuwe predikant ben ik totaal niet blij.
Ds. Egas van Urk.In zijn preken staat Jezus in mijn ogen niet centraal en het niet zwaar genoeg zijn. Verder ga ik er niet over uitweiden, dit vind ik niet reeel naar de ds. maar ik ga in ieder geval niet meer naar de beste man toe.
Race406 schreef:nickk schreef:Race406 schreef:nickk schreef:Ik kerk officieel in de CGK te Middelharnis. Er broeide echter al wat in mij betreffende het doen en laten in de gemeente en kerkdiensten. Ook met de komst van de nieuwe predikant ben ik totaal niet blij.
Ds. Egas van Urk.In zijn preken staat Jezus in mijn ogen niet centraal en het niet zwaar genoeg zijn. Verder ga ik er niet over uitweiden, dit vind ik niet reeel naar de ds. maar ik ga in ieder geval niet meer naar de beste man toe.
Ik weet wat je bedoelt. Maar ik heb hem eens op ene rouwdienst van een oom van mij gehoord, waar veel buitenkerkelijke mensen zaten, en daar was hij heel ruim. Hij nodigde iedereen om tot God te gaan, omdat er bij Hem altijd plaats is. Dus het kan wel....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten