Moderator: Moderafo's
MrSokkie schreef:ach rai, ik moet jou toch de kans geven mij af te zeiken. het lijkt er namelijk op alsof jij alleen maar hier bent om dat te doen. Een normale reactie van jou op mij heb ik in ieder geval al heel lang niet meer gezien.
Veel plezier ermee verder hoor.
Dus kom jij hier om dat feit te verkondigen (ijdelheid?) of om anderen van jouw gelijk te overtuigen (dat wordt een teleurstelling). Zeg het maar...
Maar open staan voor nieuwe ideeen, open staan voor twijfel, open staan voor het idee dat ook jij niet de Waarheid in pacht hebt, open staan om in een gesprek met een ander te leren en te groeien
MrSokkie schreef:
Ik vermoed nog steeds dat zelfs de meest uitgebreide universitaire bibliotheken het niet in hun collectie hebben opgenomen, sorry.
En waarom zal dat zijn denk je? Misschien omdat het een boek is wie vanuit de bijbel spreekt, en dat ze daar nou niet veel van moet hebben.
Gaat niet over de persoon Hovind, maar over de dingen wie hij verteld
hoeveelheid boeken over geloof en de Bijbel, zeker als er een faculteit filosofie/theologie is.
On-topic a.u.b
Maar waar lees jij dat ze dat ook moeten doen omdat ze anders geen echte christenen zijn?
We spreken ergens af en we gaan dan naar zieke gelovigen toe. Jij gaat hen genezen in Jezus naam.
En zo kan je mij overtuigen van mijn ongeloof!
Jakob was ziek en stierf daardoor. Izaak was lange tijd blind. Elisa, de profeet van God, was ziek en stierf aan die ziekte
Jij wordt niet beter dus jij doet iets niet goed, anders zou je wel genezen
Er zijn mensen die nog lang niet de leeftijd hadden om te sterven maar die rust hebben op hun sterfbed omdat ze weten dat God hen bij zich neemt, dat ze voor eeuwig bij Hem mogen zijn
God belooft mensen hier geen leven zonder ziekte, zonder dood, zonder moeiten.
Maar dat wil nog niet zeggen dat Hij dat dus ook altijd doet
Anthony schreef:open staan voor twijfel???? Hier raak je dus precies de kern van waarom ik niet naar die dingen luister....omdat het twijfel probeert te zaaien in mijn geloof!
In een gesprek sta ik altijd open voor een ander zijn ideeën maar ik vergelijk andere "wijsheden" wel altijd met wat er in de bijbel staat. Jezus is het licht de WAARHEID en het leven.
ja zolang het maar theologie blijft en het vooral niet stimulerend is om echt radicaal Jezus te gaan volgen. Niet alles en iedereen die iets over het geloof schrijft is daadwerkelijk een volgeling van Jezus...Ik denk ook dat door dat soort mensen in jou omgeving jou geloof is afgestorven omdat jij nooit een echt levend geloof heb ervaren....maar dat weet ik natuurlijk niet want ik ken je verder niet.
Anthony schreef:waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.
Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.
Niks mis met twijfel in geloof, sterker nog, twijfel is een stuk gezonder dan zogenaamde absolute zekerheid
Dus sta je helemaal niet zo open voor een ander zijn ideeen
Als je weet dat je dat niet weet, onthou je dan van dit soort domme opmerkingen.
Anthony schreef:
waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.
Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.
Wat deed iedereen de afgelopen zondag eigenlijk? Zomaar een vraag hoor.
Twijfel in je geloof is wat anders dan twijfelen aan God of aan je geloofVind jij... ik vertrouw liever op God dan op mensen.
Ik vraag mij soms wel af wat mensen bedoelen met 'Jezus Ideeën´ vaak zijn het menselijke gedachten over uitspraken van Jezus Christus die voorkomen in de Bijbel. God is meer dan Jezus, reduceer je op zo´n manier God niet tot een Een-Eenheid in plaats van een Drie-Eenheid?Niet als die tegen Jezus' ideeën ingaan nee. Ik wil er wel naar luisteren maar ga ze niet aannemen.
Wanneer je geloofd in een Almachtige God, waarom zou het an niet 'Gods bedoeling' zijn, Hij gebruikt zoveel dingen, ook negatieve geloofsbelevingen.Ik zeg ik denk.... die opmerking was niet zomaar bedoeld om wat te roepen maar jou te laten zien dat wat jij met het geloof mee heb gemaakt (wat dat dan ook mag zijn) waarschijnlijk niet is zoals God het bedoeld heeft...dus dat jij slachtoffer van de verkeerde mensen bent geworden
Anthony schreef:waarbij alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD in eenheid God zullen aanbidden.
Wat deed iedereen de afgelopen zondag eigenlijk? Zomaar een vraag hoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten