ik maak mezelf al meer als een jaar gek door verliefdheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

ik maak mezelf al meer als een jaar gek door verliefdheid

Berichtdoor Tirreg » 11 nov 2007 15:43

hallo mensen,
ik ben al meer als een jaar gek op een (vrouwelijke :wink: ) collega. ik heb echt zoiets van, zij is de ware voor me. ik probeer weleens een praatje met haar te maken, maar of ze heeft geen tijd, of het lukt wel, maar moet ik soms echt denken van, wat zal ik nu aan dr vragen of tegen dr zeggen. maar ik heb nog steeds nooit gemerkt of er ook wat van haar kant komt. en ik heb het idee dat ik soms best duidelijk heb laten blijken dat ik haar meer dan gewoon leuk vind. ook word ik er weleens moedeloos van dat ze met een andere collega wel een poos kan zitten praten enzo. ik heb steeds zoiets van, ik moet haar uit mn hoofd zetten, maar steeds weer als ik dr tegen kom spelen de vlinders weer hoog op.
wie kan me helpen.
groetjes Tirreg.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 nov 2007 19:58

Hmm, heel herkenbaar. Ik wil je één ding meegeven: hou voor jezelf voor ogen dat zij niet jouw enige hoop op geluk. Ik maakte die fout wel tijdens mijn studententijd en dat leverde 2 jaar depressie op. Niet dat dat jou nu ook zal overkomen, maar toch. Wees gewoon jezelf, ontspan en probeer het te laten gebeuren, of het nou goed gaat of minder.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 nov 2007 21:05

Ik zou haar uit mijn hoofd zetten. Desnoods dwing je jezelf ertoe. Het lijkt erop dat zij jou niet zo leuk vind als jij haar. Anders zou ze dat laten merken. Probeer door gebed de kracht te krijgen om haar los te laten. Ik weet wel dat het makkelijker is gezegd dan gedaan, toch kan het bestaan. Of, maar dat is helemaal eng, je zou recht op de man (in dit geval vrouw ;-) ) af kunnen zeggen dat je haar erg leuk vindt... en hoe zij jou vindt. Maar ik weet niet of dat verstandig is. Je weet dan wel waar je aan toe bent en je kunt dan, lijkt mij, haar sneller vergeten (je weet hoe het zit, hoop hoef je niet meer te koesteren).
Nou ja, ik weet het ook verder niet.. Succes ermee!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2007 10:48

Wat vervelend joh!
Ik heb zelf in een zelfde situatie gezeten. Ik ben in totaal, met een onderbreking, wel 2 jaar verliefd geweest op 1 jongen. En hij had me zelfs gezegd dat hij niets wilde.
Ik was er zo van overtuigd dat hij degene was die bij mij hoorde, maar helaas.
Ik weet nog dat mijn vader me heel serieus nam en ook zei:' Huwelijken worden in de hemel gesloten. Leg het in Gods hand dan komt het goed. En of goedkomen nu wel of geen verkering is, het is wel goed.'
Op dat moment vond ik het stom. Nu ik met deze jonge getrouwd ben denk ik er nog heel veel aan.
Het klinkt vaak een beetje goedkoop: 'Geef het over aan Jezus.' maar het heeft mij althans echt heel erg geholpen! En heb vertrouwen in Zijn 'keus' voor jou!
Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: ik maak mezelf al meer als een jaar gek door verliefdhei

Berichtdoor Bevlogen » 12 nov 2007 11:54

Tirreg schreef:hallo mensen,
ik ben al meer als een jaar gek op een (vrouwelijke :wink: ) collega. ik heb echt zoiets van, zij is de ware voor me. ik probeer weleens een praatje met haar te maken, maar of ze heeft geen tijd, of het lukt wel, maar moet ik soms echt denken van, wat zal ik nu aan dr vragen of tegen dr zeggen. maar ik heb nog steeds nooit gemerkt of er ook wat van haar kant komt. en ik heb het idee dat ik soms best duidelijk heb laten blijken dat ik haar meer dan gewoon leuk vind. ook word ik er weleens moedeloos van dat ze met een andere collega wel een poos kan zitten praten enzo. ik heb steeds zoiets van, ik moet haar uit mn hoofd zetten, maar steeds weer als ik dr tegen kom spelen de vlinders weer hoog op.
wie kan me helpen.
groetjes Tirreg.

Is ze knap? :mrgreen:

Wellicht zou je idd wat vaker een praatje met haar moeten gaan maken. Daarna vraag je d'r mee naar de bioscoop en als ze ja zegt, dan is er een mogelijkheid dat ze je leuk vindt. Als ze nee zegt, dan niet.

Was ooit ook een heel jaar lang op een en dezelfde persoon. 't Is erg om dat de hele tijd te zijn, maar het is nog erger om de hele tijd in onwetendheid te zitten over haar gevoelens. Uiteindelijk heb ik haar mee uit gevraagd en zei zij nee. Maar ik weet nu iig wel hoe zij zich t.o.v. mij voelt ;) Was ff een schok, maar binnen een paar maanden was de verliefdheid over.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 nov 2007 21:48

Ik denk dat de bijdrage van Mystery een goed advies is. Afhankelijk van de feitelijke situatie: o.m. hoe zeker ben je ervan dat zij jou niet speciaal leuk vind, hoe diep zitten jouw gevoelens en hoeveel lef heb je? Óf uit je hoofd zetten (wat natuurlijk niet eenvoudig zal zijn) óf haar mee uit vragen/vertellen wat je voor haar voelt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pelaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pelaap » 13 nov 2007 22:13

wees wijs, als zij nisk zegt, laat haar het dan maar helemaal duidelijk weten dat je haar mag, dan krijg je zoiezo een reactie, maar blijf niet nog maanden, of straks nog een jaar rond lopen met die gevoelens, het is verspeelde tijd, en er zijn vast nog meer vrouwen op deze aarde...
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

juuul
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor juuul » 14 nov 2007 21:02

Wie niet waagt, wie niet wint.

Ik zou een poging wagen, vraag haar mee uit ofzo...
Nee heb je en ja kun je misschien krijgen.
Uit het hoofd zetten kan altijd nog als ze niet wil.
Dan hoef je je later niet tegen je hoofd te slaan en te denken 'had ik nu maar wat geprobeerd'

Succes :D

Russell
Mineur
Mineur

Re: ik maak mezelf al meer als een jaar gek door verliefdhei

Berichtdoor Russell » 15 nov 2007 16:43

Tirreg schreef:maar moet ik soms echt denken van, wat zal ik nu aan dr vragen of tegen dr zeggen.

Dat zegt genoeg. Mensen waarbij je geen 'comfortable silence' kan hebben of krampachtig het gesprek op gang moet houden zijn over het algemeen geen ideaal relatiemateriaal.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 15 nov 2007 19:37

juuul schreef:Wie niet waagt, wie niet wint.

Ik zou een poging wagen, vraag haar mee uit ofzo...
Nee heb je en ja kun je misschien krijgen.
Uit het hoofd zetten kan altijd nog als ze niet wil.
Dan hoef je je later niet tegen je hoofd te slaan en te denken 'had ik nu maar wat geprobeerd'

Succes :D

Inderdaad, ik zou gewoon vragen. Je kunt vragen of ze uit eten wilt, antwoord ze nee zeg je gewoon dat je ook niet met haar uit eten wou, en zo houd je de eer aan je zelf. :lol:

Hannieh
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannieh » 15 nov 2007 19:41

Ik leef met je mee. Ben knotsverliefd op een knul maar hij hoeft me niet. Een ding is zeker: als je blijft hopen, contact zoeken, kijken en dromen, kom je er nooit vanaf en richt je jezelf te gronde. Zelf probeer ik het momenteel met een time-out. Het werkt na vier weken nog niet helaas....

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 16 nov 2007 15:42

Maak eens een praatje met haar, vraag haar uit Dan merk je vanzelf haar reactie.

Sterkte!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 nov 2007 19:30

Ik maak mezelf ook regelmatig gek van verliefdheid. Sinds een paar maanden mis ik het verkering hebben heel erg. Me relatie met me ex is nu een dik half jaar uit. Het is zeker voor mij dat ik hem niet terug wil. Het kon niet tussen ons beiden. Een 2 maand geleden was ik bij kennissen, zijn broertje kwam langs, het eerste wat die tegen hem zei was heb nog n lieve meid voor je in de kamer zitten :mrgreen:. Nadat ik weer thuis was, werd ik helemaal gek ervan. Was n hele lieve (en mooie :P) jongen (tenminste dat was m'n eerste indruk), hoe die ook met z'n nichtjes om ging :8>. Ik gezocht of hij ook hyves had. Maarja hier verder niks mee gedaan. Na een aantal weken was het gevoel weer wat minder geworden. Afgelopen zaterdag was er vlakbij een uitvoering van een Mannenkoor uit Urk. M'n oog viel gelijk al op een jongen, tijdens het zingen van een van de liederen zong hij solo. Er kwamen alleen maar meer vlinders omhoog, zo mooi hij zingen kon. Ik keek regelmatig naar hem, hij keek richting mij, lachte etc. Toen we na huis gingen liep ik nog eventjes langs hem, maar hij was druk in gesprek. Zegt me moeder in de auto, dat was wel n jongen voor jou. Ja roept me broertje hij had geen ring om :shock:...... Sinds zaterdagavond houd het me steeds maar bezig...... Weet alleen z'n naam, verder niks. Op hyves nog ff gezocht maar helaas zonder resultaat. De foto's kwamen niet overeen met hem die tevoorschijn kwamen :?.

Ik mis het verkering hebben heel erg, niet alleen het samen zijn maar op heel veel gebieden. Hoop dat er opnieuw een jongen op mijn pad komt waar ik wel m'n hele leven mee verder kan delen. Maak mezelf zo helemaal gek hiermee :roll:. Hoe kan ik dit proberen te voorkomen?
Wat de toekomst brengen moge........

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 nov 2007 22:50

@ Annette:

Hmm...beetje balen hoe je je voelt! Ik herken er wel iets in.. Onze verkering ging namelijk niet zo heel erg lang na elkaar uit. Wat mij erg heeft geholpen is om veel afleiding te zoeken. Juist ook als het al langer geleden is, omdat je dan idd graag die lege plek weer gevuld zou willen zien. Maar echt waar.....probeer daar niet op te focussen!! Het kan dan namelijk gebeuren dat je weer zo graag verkering wil hebben, dat je een jongen wel leuk vind en hij jou óók....maar dat het eigenlijk toch niets kan worden.....Als je heel graag verkering wilt, zie je deze dingen waarschijnlijk niet omdat je dan je kans wilt grijpen... Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ook al wil je nog zo heel graag verkering.....denk alsjeblieft goed na voordat je eraan begint. Je hebt nu ervaring, weet hoe het ook kán gaan... Ik had dat ook en ik heb er wel van geleerd. Gelijk al, ik wilde namelijk (als ik een jongen leuk zou vinden en hij mij) die jongen eerst beter leren kennen voordat ik uberhaupt aan een relatie zou beginnen. En gelukkig was dat zo....Ik kon hem namelijk uit mn vriendengroep (die ik eigenlijk door hem hem gekregen toen het net uit was).
Nogmaals: Ik weet hoe je je op sommige momenten kan voelen, maar probeer ook nog ff te genieten van het vrijgezel zijn! Zeker als je nu helemaal zeker weet dat het tussen jou en je ex nooit meer wat zou kunnen worden, geniet er dan nog ff van!
En heuswaar...op ieder potje past een deksel....ook op de jouwe!!!

Sterkte iig!!! HUGHUG!!
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2007 15:22

Precies, zo erg is vrijgezel zijn niet :) Geniet van de voordelen.... en hou je ogen open. Maar niet geforceerd. Dat schiet niet op, ga niet iedere man keuren of hij wel of niet geschikt is :)

En eh... dat mannenkoor treedt vast nog wel vaker op ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”