De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mei 2007 13:05

Ik vind het niet eerlijk als er denigrerend gedaan wordt over grote gezinnen.

Gebeurt dat hier dan?
pobody's nerfect

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 31 mei 2007 13:58

Quote:
Ik vind het niet eerlijk als er denigrerend gedaan wordt over grote gezinnen.

Gebeurt dat hier dan?

Mijn inziens niet. Volgens mij is er alleen geprobeerd om duidelijk te maken dat je met verstand met je lichaam om moet gaan. Zowel dat van jezelf als van je eventuele partner. Dit is denk ik niet altijd het geval binnen grote gezinnen.
Dolce far niënte!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 mei 2007 14:46

Memmem schreef:
rosalie83 schreef:Als je de pil slikt heb je een regelmatige cyclus, maar dan heb je geen NFP meer nodig 8)

Maar als ik de pil ga slikken ga ik hormonen innemen die niet natuurlijk zijn. Alleen daarom al zal ik niet vrijwillig aan de pil gaan. Ik vraag me altijd af waarom mensen medicijnen gebruiken voor iets wat de Heere zelf geregeld heeft. Dus waarom de pil slikken terwijl het ook op een natuurlijke manier te regelen is.

Het was een grapje 8)

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 31 mei 2007 15:40

En als je een onregelmatige cyclus hebt, wat dan?

:roll:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

André

Berichtdoor André » 31 mei 2007 16:18

Dreamster schreef:En als je een onregelmatige cyclus hebt, wat dan?

Dan heb je iets meer kans op een groot gezin :wink:

André

Berichtdoor André » 31 mei 2007 16:22

Memmem schreef:Ik vraag me altijd af waarom mensen medicijnen gebruiken voor iets wat de Heere zelf geregeld heeft.
Ik denk dat de Heere ook de mogelijkheid heeft geschapen om medicijnen als de pil te ontwikkelen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 31 mei 2007 16:26

André schreef:
Memmem schreef:Ik vraag me altijd af waarom mensen medicijnen gebruiken voor iets wat de Heere zelf geregeld heeft.
Ik denk dat de Heere ook de mogelijkheid heeft geschapen om medicijnen als de pil te ontwikkelen.

Eens. Daarbij was er in de oudheid ook al kennis van geboortebeperkende middelen....denkhier bij aan linnenzakjes....varkensblazen..etc etc
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 31 mei 2007 16:27

André schreef:

*grijns*

grote gezinnen zijn wél gezellig...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 31 mei 2007 17:10

Aragorn schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Bovendien, áls ik ooit de NFP-methode ga gebruiken (je weet nooit ;)), dan heb ik ook wel een heleboel cursussen nodig, denk ik :roll: :P

Als je graag kinderen wilt moet je iemand als jij aan NFP laten doen ja. 8)

:mrgreen:

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 31 mei 2007 17:12

Dreamster schreef:
André schreef:

*grijns*

:jaknikken: helemaal eensch
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 31 mei 2007 17:15

André schreef:

Dat vind een gevaarlijke redenatie, het feit dat we iets kunnen maken wil natuurlijk niet zeggen dat God het ook goed vind.
Ik noem een pil van drion, allerlei soorten harddrugs..........allemaal door de mens gemaakt, maar of het de zegen van God kan wegdragen???
Ik geef onmiddelijk toe dat er hier een grijs gebied is, maar laten we maar niet te snel zeggen dat God het wel goed vind omdat Hij schijnbaar niet heeft voorkomen dat het gemaakt werd.
En voordat iemand anders het doet zeg ik ook maar meteen dat we natuurlijk ook niet meteen alles hoeven af te keuren.
Maar laten we het wel aan de hand van de bijbel onderzoeken en alleen het goede behouden.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mei 2007 17:17

@Wullimpie: En waarom zouden voorbehoedsmiddelen niet binnen het Bijbelse 'met verstand bij je huisvrouw wonen' passen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

André

Berichtdoor André » 31 mei 2007 17:31

Wullimpie schreef:
André schreef:

Dat vind een gevaarlijke redenatie, het feit dat we iets kunnen maken wil natuurlijk niet zeggen dat God het ook goed vind.
Ik noem een pil van drion, allerlei soorten harddrugs..........allemaal door de mens gemaakt, maar of het de zegen van God kan wegdragen???
Ik geef onmiddelijk toe dat er hier een grijs gebied is, maar laten we maar niet te snel zeggen dat God het wel goed vind omdat Hij schijnbaar niet heeft voorkomen dat het gemaakt werd.
En voordat iemand anders het doet zeg ik ook maar meteen dat we natuurlijk ook niet meteen alles hoeven af te keuren.
Maar laten we het wel aan de hand van de bijbel onderzoeken en alleen het goede behouden.
Oh, ik wou ook het goede behouden hoor, onze God en Vader heeft ons ook verstand gegeven hoe we dit soort onderwerpen met Zijn Woord als leidraad gaan gebruiken, of niet.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 31 mei 2007 17:42

LeChat schreef:@Wullimpie: En waarom zouden voorbehoedsmiddelen niet binnen het Bijbelse 'met verstand bij je huisvrouw wonen' passen?

Ik zal niet zeggen dat dat niet zo is.
Ik wil er alleen voor waken om alles wat mogelijk is, ook op dit gebied, gelijk voor goed te houden. (geredeneerd vanuit het geloof)

@ Andre: gelukkig :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 mei 2007 17:50

Leej schreef:
Dreamster schreef:
André schreef:

*grijns*

:jaknikken: helemaal eensch
Jeps vind ik ook :) Ik zou een groot gezin willen maar ik sta nog in de jeugd van mijn leven. Ik zou eerst graag een opleiding willen doen, meerdere diploma's in de zorg, en nog meer leuke dingen enzo :D Maar als God andere plannen met mij heeft dan laat Hij het wel zien, op Zijn tijd. Daar vertrouw ik op.
En bovendien: mijn tante heeft 4 kinderen maar kan het eigenlijk psychisch niet aan... Het is net even te druk allemaal soms. Natuurlijk mag je kinderen niet tegenhouden, maar (en dat lijkt heel egoistisch te klinken maar zo bedoel ik het absoluut niet!!) je moet ook aan je eigen gezondheid denken!

(ik weet dat dit nogal gevoelig ligt, het spijt mij als ik hier met bovenstaande iemand tegen het been aan stoot want dat is NIET mijn bedoeling!!)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”