Ik heb thuis wel een tv en pasgeleden digitaal gegaan, nu nog 42 kanalen erbij

ik kijk het meest tv voor films, ook wel wat sport en boeiende dingen, maar er komen ook goei films, vanavond het ik er weer 3 gezien.
(en nu ga ik pitten)
groeten marcel
Moderator: Moderafo's
GG-er schreef:TV is het probleem niet, internet niet, maar wat er doorheen komt.
Wie weet, als er een filter komt voor de TV, gaan de refo's ook wel over op de TV. Alhoewel? Wat blijft er dan over: Alleen maar wat je via een gefilterd internet ziet via www.uitzendinggemist.nl.
Dus dan is internet voldoende.
GG-er schreef:Je wilt toch niet dat je gebed verhinderd wordt?
GG-er schreef:Durf gewoon eens kritisch na te denken over alles.
GG-er schreef:En durf ook eens te luisteren als anderen regels geven die tegen je eigen ik in lijken te gaan.
rosalie83 schreef:GG-er, in het begin van je reactie dacht ik 'hee, hij nuanceert de boel een beetje!', maar toch begin je weer met allerlei opmerkingen die nergens over gaan en scheer je iedereen die een tv heeft over één kam.GG-er schreef:TV is het probleem niet, internet niet, maar wat er doorheen komt.
Wie weet, als er een filter komt voor de TV, gaan de refo's ook wel over op de TV. Alhoewel? Wat blijft er dan over: Alleen maar wat je via een gefilterd internet ziet via www.uitzendinggemist.nl.
Dus dan is internet voldoende.
Voldoende? Waarom? Dat vind jij! Ik kijk de programma's die ik wil zien (samen met mijn man) liever gezellig op de zaterdagavond zelf (bijvoorbeeld) op de bank in de huiskamer, dan dat ik het later 'moet' gaan kijken op www.uitzendinggemist.nl. Dus wat dat betreft heeft tv (voor mij/ons) wel toegevoegde waarde boven internet/www.uitzendinggemist.nl.GG-er schreef:Je wilt toch niet dat je gebed verhinderd wordt?
Dat gebeurt bij ons ook niet! Jij stelt dit zo alsof het standaard is dat je gebed verhinderd wordt als je tv hebt
Alsof je niet kritisch nadenkt over alles als je een tv hebt!!
GG-er schreef:En durf ook eens te luisteren als anderen regels geven die tegen je eigen ik in lijken te gaan.
Wat een onzin! Natuurlijk kun je nadenken over andere meningen! Niks mis mee! En natuurlijk kan je daardoor soms van gedachten veranderen. Maar alsof je standaard moet luisteren naar de 'regels' van een ander. Sorry, maar ik denk liever zelf na.
rosalie83 schreef:Voldoende? Waarom? Dat vind jij! Ik kijk de programma's die ik wil zien (samen met mijn man) liever gezellig op de zaterdagavond zelf (bijvoorbeeld) op de bank in de huiskamer, dan dat ik het later 'moet' gaan kijken op www.uitzendinggemist.nl. Dus wat dat betreft heeft tv (voor mij/ons) wel toegevoegde waarde boven internet/www.uitzendinggemist.nl.
vragenrubriek schreef: “Mensen zeggen vaak ‘er zit een knop op die televisie en daarvan ben ik de baas’, maar die knop heeft Eva in het paradijs met de appel opgegeten.” Daar zit het probleem: wij kunnen een tv wel aanzetten, maar moeilijk weer uitzetten. Ik ken maar heel weinig mensen die op een verantwoorde manier met een tv kunnen omgaan.
vragenrubriek schreef:De vraag die je jouw vriend kan stellen, is heel scherp: “Lieve vriend, denk je dat je God eert door een tv te kopen?” Ik kan me niet voorstellen dat hij deze vraag met “ja” beantwoordt.
vragenrubriek schreef:Als je aan tafel gaat bidden “Leidt ons niet in verzoeking”, kun je dan nog met een gerust geweten de tv aanzetten?
vragenrubriek schreef:Als je later kinderen krijgt en je belooft dat je hen in de Bijbel zult onderwijzen, kun je dan met een gerust geweten ook een tv in huis hebben?
vragenrubriek schreef:Denk je echt dat je een tv nodig hebt: volgens mij kun je best zonder, want alles wat je weten moet, staat ook in de krant.
GG-er schreef:Je wilt toch niet dat je gebed verhinderd wordt?
GG-er schreef:beste Rosalie,
Het gaat over regels die gelden in eigen gemeente. Is het zo moeilijk, zo lastig daarin te volgen? Ik vel geen oordeel over hen die opgegroeid zijn zonder regels rondom de TV. Het gaat mij erom dat er geschopt wordt tegen hen die de keuze gemaakt hebben, vanaf het allereerste beginn dat de TV er was, om deze te weren. Ik heb aangegeven waarom. En desondanks wordt het enkel afgedaan met dwang, het eigen ik als enige norm om keuzes te maken. Geen enkele ruimte om liefdevol de TV op te offeren voor de onderlinge liefde in een gemeenschap. Zo maak je als vanzelf de TV tot een breekpunt. Dat is een apparaat dat enkel de ontspanning biedt toch niet waard? Want die zaken rondom nieuws, informatie etc, die stelde ik in het kader van internet. De TV is hooguit een ontspannend medium ,vergeleken met internet. En als dat alles is, waarom dan als christen zoveel moeite doen als het omwille van ziel en zaligheid wordt geweerd in je eigen kerk. En als buitenstaanders daar dan nog eens in gaan stoken, is de liefde nog verder weg.
rosalie83 schreef:GG-er schreef:beste Rosalie,
Het gaat over regels die gelden in eigen gemeente. Is het zo moeilijk, zo lastig daarin te volgen? Ik vel geen oordeel over hen die opgegroeid zijn zonder regels rondom de TV. Het gaat mij erom dat er geschopt wordt tegen hen die de keuze gemaakt hebben, vanaf het allereerste beginn dat de TV er was, om deze te weren. Ik heb aangegeven waarom. En desondanks wordt het enkel afgedaan met dwang, het eigen ik als enige norm om keuzes te maken. Geen enkele ruimte om liefdevol de TV op te offeren voor de onderlinge liefde in een gemeenschap. Zo maak je als vanzelf de TV tot een breekpunt. Dat is een apparaat dat enkel de ontspanning biedt toch niet waard? Want die zaken rondom nieuws, informatie etc, die stelde ik in het kader van internet. De TV is hooguit een ontspannend medium ,vergeleken met internet. En als dat alles is, waarom dan als christen zoveel moeite doen als het omwille van ziel en zaligheid wordt geweerd in je eigen kerk. En als buitenstaanders daar dan nog eens in gaan stoken, is de liefde nog verder weg.
Sowieso begrijp ik gemeenten niet waarin een tv niet mag en internet wel.
Daarnaast begrijp ik gemeenten niet dat één van beiden verbieden of allebei, omdat het daar niet om gaat in het leven.
Maargoed, ik zou niet willen horen bij een gemeente die zoiets verbiedt, dus in geval wat jij schetst zou ik op zoek gaan naar een andere gemeente.
GG-er schreef:Jammer ook om te zien hoe er wordt omgegaan met de vragenrubriek. Kennelijk mag er alleen geantwoord worden wat we van te voren al weten en graag bevestigd willen zien. Eigen mening wordt zo neergezet, ten koste van die van de ander. Zonder enig respect voor een anders denkende. Het is nogal vijandig. En dat om zo'n apparaat...
GG-er schreef:En al ben je het er niet mee eens, zou je omwille van eenheid in het geloof, de TV niet willen weglaten? Ik begrijp dit niet. Werkelijk.
Columbus schreef:het is bewezen dat tv mensen beinvloed.
Optimatus schreef:Columbus schreef:het is bewezen dat tv mensen beinvloed.
Toon mij de bewijzen dan.
elbert schreef:Optimatus schreef:Columbus schreef:het is bewezen dat tv mensen beinvloed.
Toon mij de bewijzen dan.
Hier is al zoveel onderzoek naar gedaan dat het ondoenlijk is om alles op te noemen. Zoek bijvoorbeeld eens hier:
http://scholar.google.com/scholar?hl=nl ... ur%2Bstudy
of hier
http://scholar.google.com/scholar?q=tel ... i=scholart
Om verder een hint te geven: waarom worden er jaarlijks miljoenen euros gespendeerd aan tv-reclames?
Antwoord: omdat het wel degelijk uitmaakt of je als bedrijf naamsbekendheid geniet. Hoe bekender je bent, des te positiever imago je kunt krijgen, des te meer er van je product verkocht wordt.
Hetzelfde geldt voor ideeen, opvattingen enz. Hoe meer iets in de aandacht staat, hoe meer mensen er bekend mee zijn, maar ook hoe meer mensen er door beinvloed worden.
Waar je mee omgaat (en dat geldt ook voor opvattingen en ideeen), daar word je mee besmet.
Machiavelli schreef:Och, ook erkennend dat je beinvloedbaar bent kun je nog steeds kritisch kijken.elbert schreef:Ah, oke, dus je zit nog in de ontkenningsfase.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten