Ik ben blij nu een wat redelijker Heiden terug te zien dan de Heiden die hier met veel stampij binnenkwam.
Religie=oorlog.
Ik zie veel van mijn mening in de posters hierboven terug. Maar ik wil er graag aan toe voegen dat haat puur ontstaat uit de mens zelf, want het is, hoe je het went of keert geen opdracht uit de bijbel. En volgens een moslimmeisss in mijn klas ook niet uit de Koran.
Wat betreft de bijbel: die roept op tot naastenliefde, zelfs tot de mensen die jou haten!!
Toch kunnen we niet ontkennen dat er in naam van religies waaronder ook het christendom veel waardeloze dingen zijn gebeurd. Niet alleen door kruistochten, oorlog maar ook persoonlijk naar bepaalde mensen toe.
Daarentegen zijn er, zoals Parsifal al zei, ook uiterst veel oorlogen in naam van ideologien, en uit machtswellust gebeurd.
Wat mij betreft zegt het gewoon iets over de mens. Een christen is net zo goed tot slechte dingen instaat dan een niet-gelovige. maar daarnaast denk ik dat wat oorlogen betreft mensen volgelingen nodig hebben om macht te krijgen dus om oorlogen te voeren en die macht uit te breiden. Niets is makkelijker dan dit in naam van een religie te doen. Je rechtvaardig je egocentrische eerzucht en slechte daden door te zeggen dat het een opdracht van God is, je hersenspoelt de mensen, belooft een paradijs en hoppa: je hebt volgelingen en je trekt ten strijden.
Maar hoe kan dat ooit een opdracht van God zijn die Zelf zegt dat de Liefde de meeste is en het grootste gebod??
Een ieder die een ander vermoord of pijn doet in naam van de bijbel, heeft een zeer groot probleem als hij zijn daden ooit aan God moet uitleggen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King