Refo-toeslagen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 dec 2006 20:46

Jort schreef:
cire schreef:
Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.

Er zullen zeker reformatorische jongeren zijn met veel geld, vooral de Gereformeerde Gemeente komt altijd op mij over als een geloofsgemeenschap waar bakken vol met geld zit. Zal wel door hard werken, opleidingsniveau etc. komen, het geld zal echt niet uit het niets of drugshandel tevoorschijn komen. There ain't no such thing as a free lunch en indien wel was iedereen al refo.

Ik vraag me een beetje af of het niet allemaal stereotype is. Iedereen die hier reageert plaats zichzelf namelijk niet in de 'rijke' groep. Bestaat die 'rijke' groep dus wel?

Volgens mij kan het gewoon niet dat deze groep rijker is dan Nederland gemiddeld. Het enigste wat zou kunnen is dat het bestedingspatroon anders is...

Ik denk dat ze wel degelijk rijker zijn dan gemiddeld. In HP de Tijd las ik laatst een artikel over Genemuiden waarin dat ook werd beweerd. hard werken én een ander bestedingspatroon. Het is natuurlijk maar waar je het mee vergelijkt. Rijker dan de gemiddelde stedeling, armer dan de gemiddelde Gooiling, rijker dan gemiddeld.

@Evelien: da s idd geen vetpot :oops: Maar een telefoon bijv., die heb ik niet. Spaart hoop geld

Kijk dan noem je ook een plaats. (net zoals in rijssen en noem dan nog maar een paar van datsoortplaatsen op). Snap je?

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 03 dec 2006 20:48

Evelien schreef:
Jort schreef:
cire schreef:
Jort schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat er min of meer reformatorische kledingzaken zijn met juist heel goedkope kleding, of zoeits als een kledingbus ofzo.

Er zullen zeker reformatorische jongeren zijn met veel geld, vooral de Gereformeerde Gemeente komt altijd op mij over als een geloofsgemeenschap waar bakken vol met geld zit. Zal wel door hard werken, opleidingsniveau etc. komen, het geld zal echt niet uit het niets of drugshandel tevoorschijn komen. There ain't no such thing as a free lunch en indien wel was iedereen al refo.

Ik vraag me een beetje af of het niet allemaal stereotype is. Iedereen die hier reageert plaats zichzelf namelijk niet in de 'rijke' groep. Bestaat die 'rijke' groep dus wel?

Volgens mij kan het gewoon niet dat deze groep rijker is dan Nederland gemiddeld. Het enigste wat zou kunnen is dat het bestedingspatroon anders is...

Ik denk dat ze wel degelijk rijker zijn dan gemiddeld. In HP de Tijd las ik laatst een artikel over Genemuiden waarin dat ook werd beweerd. hard werken én een ander bestedingspatroon. Het is natuurlijk maar waar je het mee vergelijkt. Rijker dan de gemiddelde stedeling, armer dan de gemiddelde Gooiling, rijker dan gemiddeld.

@Evelien: da s idd geen vetpot :oops: Maar een telefoon bijv., die heb ik niet. Spaart hoop geld

Kijk dan noem je ook een plaats. (net zoals in rijssen en noem dan nog maar een paar van datsoortplaatsen op). Snap je?

aha gesnapt :wink:

Josephus
Verkenner
Verkenner

Re: Refo-toeslagen

Berichtdoor Josephus » 03 dec 2006 21:15

Lijntjuh schreef: (...) Tuurlijk, als je hard werkt, mag je ook genieten van je geld. (...)

Daar valt ook nog wel wat op af te dingen... Dat we mogen, nee moeten genieten van alle mooie dingen die God ons geeft, is zeker een opdracht in ons leven. Maar is het resultaat van dat harde werken vooral aan ons zelf te danken, of toch ook weer niet? En is dat geld wel echt van onszelf? Of is het eigenlijk "geleend geld"? Het wordt wellicht wat filosofisch nu, maar bovenstaande quote (die overigens niet per se de mening van de oorspronkelijke poster weergeeft, excuus voor het "knippen") wordt in zijn algemeenheid naar mijn idee iets te vaak gebruikt (lees: misbruikt) om een al te materialistische levensstijl te vergoelijken.

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Re: Refo-toeslagen

Berichtdoor Lijntjuh » 03 dec 2006 21:54

Josephus schreef:
Lijntjuh schreef: (...) Tuurlijk, als je hard werkt, mag je ook genieten van je geld. (...)

Daar valt ook nog wel wat op af te dingen... Dat we mogen, nee moeten genieten van alle mooie dingen die God ons geeft, is zeker een opdracht in ons leven. Maar is het resultaat van dat harde werken vooral aan ons zelf te danken, of toch ook weer niet? En is dat geld wel echt van onszelf? Of is het eigenlijk "geleend geld"? Het wordt wellicht wat filosofisch nu, maar bovenstaande quote (die overigens niet per se de mening van de oorspronkelijke poster weergeeft, excuus voor het "knippen") wordt in zijn algemeenheid naar mijn idee iets te vaak gebruikt (lees: misbruikt) om een al te materialistische levensstijl te vergoelijken.

Blij dat je je excuses voor het knippen maakt, scheelt mij een hoop typewerk :P
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 dec 2006 22:30

Evelien schreef:
*Annet* schreef:Heb ooit wel eens naar College Style geweest om es flink te shoppen. Dat was een eenmalige gebeurtenis. Voor een zondags stel en een zomerjas was ik toendertijd bij elkaar 500 gulden kwijt. Paar weken later loop ik in mijn eigen dorp beetje winkels te bekijken, zelfde kleding voor dezelfde prijs........... College Style heeft de naam van duur te zijn, dat is hij ook. Maar in andere winkels kun je dezelfde merken kopen voor dezelfde prijs. Zoals al opgemerkt vergeten hun de goedkopere merken toe te voegen. Daarom koop ik er nu niet meer.

Ik vraag me ook vaak af hoe al die reformatorische gezinnen aan zoveel geld komen. Als je kijkt in wat voor huizen ze wonen, wat voor auto's ze rijden....... vaak vraag ik me af: wat doen wij anders als hun? Het zijn stellen van onze leeftijd of nog jonger. Misschien krijgen hun geld van hun ouders om die huizen en auto's te kunnen kopen?

ik hoorde pas nog van iemand die had zelfs op meubels een hypotheek staan. :shock: :shock:

Een hypotheek krijg je naar het inkomen en eigen geld wat je hebt. En een hypotheek krijg je alleen voor onroerende goederen. Voor de meubels zullen ze dus wel een lening hebben.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 03 dec 2006 23:56

*Annet* schreef:Een hypotheek krijg je naar het inkomen en eigen geld wat je hebt. En een hypotheek krijg je alleen voor onroerende goederen. Voor de meubels zullen ze dus wel een lening hebben.

Nee, hoor! Je kunt wel degelijk een hypotheek op meubels etc afsluiten. Je huis staat dan als onderpand voor de meubels, en de rente kun je niet aftrekken van de inkomstenbelasting. Hier eindigt de les... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 dec 2006 15:40

mw schreef:daarom ga ik noooooooit naar college style :wink:

Wordt College Style dan ook daadwerkelijk door refo's gerund?

Machiavelli schreef:Ik heb nog nooit bewust wat bij een 'refo'wikel gekocht, maar ongetwijfeld heb je gelijk.

Nietwaar, hij twijfelt er zelf al aan. 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 dec 2006 19:19

Aragorn schreef:
mw schreef:daarom ga ik noooooooit naar college style :wink:

Wordt College Style dan ook daadwerkelijk door refo's gerund?

Jazeker. (En die fam. zit er niet arm bij.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 dec 2006 19:43

Tot slot: 5 km verderop zit een refowinkel met een duur assortiment kleding. Laatst kocht een kennis er een kostuum. In de mouw kriebelde er wat, dus keken ze wat het was. Een labeltje van C&A (Blijkbaar vergeten eruit te knippen) Dus terug naar de winkel. Zeggen ze daar: als je je mond houd mag je het pak gratis houden! Niet dus; teruggegeven en de mond niet gehouden.

Ik zeg je....ik ruik een complot :lol:

Enfin, het geld in refo kringen...tja, hier werd ook een nieuwe kerk van ettelijke miljoenen neergezet, de gemeenschap hoestte dat geld in enkele weken op. En ik moet eerlijk zeggen, de mensen die ik van die club spreek, idd, veel beunhazen die overal nog even zwart bijverdienen. Hard werken doen ze zeker, niets op af te dingen, maar geheel volgens de regels? Mwah, blijkbaar wordt dat daar gedoogd. Enfin, er zal zeker een ander bestedingspatroon zijn. Geen TV, niet uitgaan enz.

Maar wijlen mijn grootvader zei altijd al: een ander kan je toch nooit in de portemonnee kijken of narekenen.

En merkkleding, tja, ik draag het ook graag hoor. Maar het verschil zie je toch echt wel hoor. Hoewel ik in Italie ook wel eens peperdure schoenen heb gekocht, en die moest ik binnen het jaar 2 keer laten verzolen, dus een merkje met een dure prijs zegt niet ALTIJD wat. (hoewel dat bij leerproducten dus wel zo is, hoe duurder, hoe beter de kwaliteit is).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 04 dec 2006 19:44

De fam van het zogenaamde C&A pak -maar dan 3x zo duur- ook niet.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 04 dec 2006 20:31

Lijntjuh schreef:De fam van het zogenaamde C&A pak -maar dan 3x zo duur- ook niet.

De fam van C&A zelf is trouwens ook niet arm... :lol:

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 04 dec 2006 21:19

Nee dat zal niet :P

Misschien zitten er bij de C&A wel ralph loren labeltjes in de pakken, maar dan uit de collectie van 3 jaar terug.. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 dec 2006 21:56

Katlheen schreef:Enfin, het geld in refo kringen...tja, hier werd ook een nieuwe kerk van ettelijke miljoenen neergezet, de gemeenschap hoestte dat geld in enkele weken op. En ik moet eerlijk zeggen, de mensen die ik van die club spreek, idd, veel beunhazen die overal nog even zwart bijverdienen. Hard werken doen ze zeker, niets op af te dingen, maar geheel volgens de regels?

Ach, ze besparen de Belastingdienst gewoon de nodige rompslomp: ze geven het geld gelijk aan de kerk ipv eerst de inkomsten op te geven en daar belasting over te betalen om vervolgens weer maximale giften aan de kerk van die belasting af te trekken zodat ze alsnog niets betalen. Win-win-situatie dus. 8)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 dec 2006 00:16

Ik zeg het je....ik RUIK EEN COMPLOT.....* paranoia modus uit.... :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 dec 2006 10:39

Hebben jullie wel een erfenissen gedacht? De meeste jonge refo's hebben wel een paar centen gekregen van opa's en oma's of van hun ouders.

Terug naar “Archief”