Moderator: Moderafo's
Atje schreef:God heeft de duivel geschapen en toen de rug toegekeerd en uit de hemel verbannen. Wel grappig dat dat hetzelfde verhaal is als de mens die uit het paradijs werd verbannen. Zou het stiekem hetzelfde verhaal zijn?
LeChat schreef:Waarom kun je er beter inkomen dat mensen ongehoorzaam zijn dan dat engelen ongehoorzaam zijn? Het principe is toch hetzelfde? Beiden zijn door God geschapen, beiden zijn goed -ja, volmaakt- geschapen en toch konden ze vallen...
Dat is de vraag waar Augustinus ook mee worstelde: God is volmaakt, alles wat hij doet/maakt is dus volmaakt en toch waren Zijn schepselen (mens én engel) "valbaar". Ik heb daar ook lang mee geworsteld, tot ik ging beseffen dat dit mij nergens bracht en dat ik het los moest laten, wilde ik mijn geloof niet verliezen. We moeten God God laten, Hij is zo groot, zo volmaakt dat wij Zijn beweegredenen nooit kunnen doorgronden.
(Van tijd tot tijd blijf ik er nog over piekeren, hoor, want zó gemakkelijk laat mijn verstand zich niet opzij zetten.)
zelf geloof ik dat de duivel nog steeds in de hemel is en bij de vergaderingen is in de hemel over het wereldgebeuren. hij heeft nog steeds toegang in de hemelse gewesten. alleen niet meer in Gods nabijheid. hiervan zijn diverse teksten voor aan te voeren. God overlegt zelfs met de satan.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten