Jort schreef:Denkertje21 schreef:We zijn nu best al even bezig met dit topic.
Ik eigenlijk best heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met homo's en vooral: ken jij homo's of lesbo's in je gemeente en hoe gaat de gemeente daar mee om en hoe ga jij er mee om?
Zijn er bij jou in de gemeente mensen uit de kast?
Nee, niet zoveel ervaring mee en wat mij betreft blijft dat zo. Ik zou het althans niet bijzonder kunnen waarderen als mensen zo'n heel speciale rol voor zichzelf opeisen, laat de kast maar op slot. Het is een ziekte van deze tijd. Ieder mens heeft zijn of haar portie problemen, daar valt over te praten, maar liever geen aparte homo-en lesbo behandelingen. t Zijn mensen met een probleem, niks meer of minder.
Een vriendin van mijn ouders is lesbisch. Naar mijn bescheiden oordeel is e.e.a. veroorzaakt door zaken die in haar jeugd gebeurd zijn, gecombineerd met gekkigheid in het studentenleven van de jaren zestig. Erg jammer, een sympathiek en gevoelig persoon die goed zou zijn geweest voor kinderen. Herken er wel iets in van bovenstaande verhaal van dr. Vd Aardweg. Ik heb het niet voor het zeggen, maar ze zou bij mij niet moeten aankomen met een nieuwe vriendin.
Een jaar of 60 geleden sprak er ook iemand zo. Bah. Wat een naastenliefde gaat hier vanuit zeg.