Moderator: Moderafo's
marma schreef:André schreef:Lezen Marma, ik heb het voor de zekerheid nog maar even onderstreept, want wat heeft een PC in de woonkamer voor'n nut als je er niet altijd 'oppas' bij hebt?marma schreef:Jullie zien geen verschil tussen open internet in de huiskamer of op een slaapkamer van een 16 jarige jongen?
![]()
Het gaat naar mijn idee meer om de verleiding die op je zolderkamertje veel groter is dan in de huiskamer waar iedereen zo maar in en uit kan lopen. Dus al is er niet altijd die 'oppas', de kans is veel groter dat je 'betrapt' word.
JohnE schreef: Het wetticisme wat er vanuit gaat staat me erg tegen, altijd al. Bij belijdenis doen moest je bij voorbaat al beloven dat je:
- Geen TV zult nemen (die had ik al)
- Niet in competitie verband zult sporten (ben gelukkig niet sportief)
- Niet met het openbaar vervoer op zondag (heb gelukkig een auto)
- Twee keer per week naar de kerk zult gaan als dat kan
pol schreef:Wat verschrikkelijk erg dat er tegen kinderen op school word gezegd:
Jullie hebben tv, dus jullie gaan naar de hel.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld word.
Ik kan hier wel om huilen.
marma schreef:JohnE schreef: Bij belijdenis doen moest je bij voorbaat al beloven dat je:
Moest je deze dingen beloven bij het belijdenis doen?? Bij ons hebben ze het daar met geen woord over gehad. Twee keer op een zondag naar de kerk misschien wel maar je hoefde dat echt niet te beloven.
pol schreef:Wat verschrikkelijk erg dat er tegen kinderen op school word gezegd:
JohnE schreef:Het wetticisme wat er vanuit gaat staat me erg tegen, altijd al. Bij belijdenis doen moest je bij voorbaat al beloven dat je:
De gedachtegang blijft natuurlijk getuigen van een ongelooflijke bekrompendheid.JohnE schreef:pol schreef:Wat verschrikkelijk erg dat er tegen kinderen op school word gezegd:
Dat wordt niet gezegd, alleen dat als je TV hebt je niet in de hemel komt. Waar je dan wel naar toe gaat moeten de kinderen zelf maar begrijpen. 'Niet naar de hemel' klinkt minder erg dan 'naar de hel'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten