Denkertje21 schreef:
Neem me niet kwalijk, ik bedoel het met heel veel respect, maar ik wil even heel eerlijk zijn en de bodem van mijn hart raken: nee zoals je het nu stelt, verlang ik daar niet echt naar:
Je heb eerlijk antwoord gegeven, want wij verlangen daar inderdaad niet naar. Uit de grond van ons hart moet iedereen zeggen, hoofd voor hoofd, dat wij verlangen naar deze tijd waarin wij nu leven met een tijdsperiode. Dat is tevens ons besef omdat wij God niet meer begrijpen, wij leren er iets van begrijpen indien het God behaagd ons de wedergeboorte te schenken en dan begrijpen wij er nog maar zo’n klein beetje van als de uiterste punt van een naald.
Hem dienen, aanbidden,vereren, verheerlijken, bewieroken, loven, prijzen tot in alle eeuwigheid. Ik heb al geen idee wat in alle eeuwigheid is. Zoals jij het zegt ben je met eerbied gesproken toch wel eens klaar met loven en prijzen... Een eeuwigheid??? Moet je het hier eens een week continu proberen! Ja, ik wil wel heel dicht bij mijn Schepper zijn, ik wil wel heel graag dit verdraaid zondige lichaam kwijt, maar hoe ik God moet voorstellen, ook op de nieuwe aarde, is nog steeds zo moeilijk...
Nee, inderdaad denkertje21 wij kunnen het niet meer bevatten wat wij eens geweest zijn.
Al stamelende kunnen wij er nu iets van meedelen en dan gebeurt dat ook soms fout, omdat wij het niet meer begrijpen en recht verstaan. ‘In alle eeuwigheid’ kunnen wij ook inderdaad niet begrijpen, dat komt dat wij nu in tijdsperiode leven en zonder dat, bestaat voor ons niet. In de Bijbel komt het woord eeuwigheid heelveel voor, voornamelijk in de Psalmen. In Psalm 136 komt het in al de 26 verzen voor, die verzen eindigen alle met ‘want Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid’. Het is de bedoeling om daar een tijdsbegrip voor ons aan te verbinden. Eeuwigheid is zonder tijd. Dit geld ook voor onze geest, die is voor de eeuwigheid geschapen. Als wij bij de dood ons lichaam afleggen, gaat de geest door en komt tot het besef wat eeuwigheid inhoud, omdat wij er dan zijn gearriveerd.
Om enigszins de eeuwigheid voor te stellen kunnen wij alleen maar in beeldspraak er iets van zeggen. Eeuwigheid betekend dan: ‘het Koninkrijk’, ‘de kracht’, en ‘de heerlijkheid’. Jezus de Christus heeft eens gezegd: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Maar nu is Mijn Koninkrijk in der eeuwigheid. Christus heeft op aarde laten zien wat ‘in der eeuwigheid werkelijkheid’ zal zijn. Dat was om kort te zijn in het dienen van Zijn Vader. Daar moeten wij ook terecht komen in de tijd dus in het dienen van de Vader, want Christus heeft gezegd: volg Mij.
God is alles en in allen.... Ik kan het niet bevatten, ik kan het alleen maar ondergaan...
Misschien dat je dat denkt, maar toch is dat ‘ondergaan’ nog maar een oppervlakte van de punt van een naald.