Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 sep 2006 13:28

ja klopt.
vaak is het beeld van anoraxia: brood magere meisjes die zo ongeveer aan sondevoeding moeten om aan te sterken.
tuurlijk zijn zij er ook, maar het zo vele malen breder. Waar exact de grens ligt weet ik ook niet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 13 sep 2006 13:55

Als jij stopt met eten omdat je niet meer wilt eten of kunt eten heb je anorexia dacht ik.
Dik of dun maakt niet uit.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 sep 2006 15:04

Ik denk dat het vaak begint met niet willen maar op een gegeven moment lukt het je dan ook niet meer om dat te doorbreken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 13 sep 2006 15:45

Daarom zeg ik ook, of kunt eten.

Ik ken een vrouw van 50 nu en die heeft ooit een spijker in haar maag gehad. Ik weet niet of ze het nog heeft, maar ze is bijna aan anorexia doorgegaan door die spijker en het trauma erna...

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 13 sep 2006 16:25

L'être extraterrestre schreef:Als jij stopt met eten omdat je niet meer wilt eten of kunt eten heb je anorexia dacht ik.

Je hoeft niet te stoppen met eten om anorexia te hebben.
Heb ik ook nooit gedaan.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 sep 2006 17:37

Bloemenkind schreef:
L'être extraterrestre schreef:Als jij stopt met eten omdat je niet meer wilt eten of kunt eten heb je anorexia dacht ik.

Je hoeft niet te stoppen met eten om anorexia te hebben.
Heb ik ook nooit gedaan.

Wat was/is jou manier dan?

Tegenwoordig hou ik wel van eten. Soms val ik nog weleens terug en hekel ik het eten, en vind ik het een goed gevoel om controle over m'n lichaam te hebben door niet te eten, het hongergevoel voel ik dan ook niet echt. Verder heb ik nu door dat ik dunner schijnt te zijn dan dat hoe ik mezelf zie. Maar ik merk dat ik er steeds beter mee om kan gaan. Ik wil niet dunner meer worden, maar eerlijk gezegd ook niet echt dikker. Dat lijkt me echt niet mooi. Verder weet ik met m'n verstand dat dat nergens op slaat. Gelukkig ben ik er achter dat eten ook genieten kan zijn. :)

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 14 sep 2006 10:12

marina87 schreef:Wat was/is jou manier dan?

Tegenwoordig hou ik wel van eten. Soms val ik nog weleens terug en hekel ik het eten, en vind ik het een goed gevoel om controle over m'n lichaam te hebben door niet te eten, het hongergevoel voel ik dan ook niet echt. Verder heb ik nu door dat ik dunner schijnt te zijn dan dat hoe ik mezelf zie. Maar ik merk dat ik er steeds beter mee om kan gaan. Ik wil niet dunner meer worden, maar eerlijk gezegd ook niet echt dikker. Dat lijkt me echt niet mooi. Verder weet ik met m'n verstand dat dat nergens op slaat. Gelukkig ben ik er achter dat eten ook genieten kan zijn. :)

Ik vind het heel fijn te horen dat je tegenwoordig kunt genieten van eten :)

Ik weet niet of het verstandig is dat ik hier neerzet wat 'mijn manier' is.
Ik wil nl. niemand op ideeën brengen :?
Ik hou het er voorlopig maar op dat ik altijd ben blijven eten en nooit heb gebraakt of gelaxeerd.
Enigszins afwijkend van het 'gangbare beeld' dus.
(Waardoor ik zelf eigenlijk - nog steeds - niet snap hoe ik zoveel af heb kunnen vallen :roll:)

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 14 sep 2006 10:54

MrSokkie schreef:
(..) Ik kwam laatst een artikeltje tegen in het NRC wat best schokkend was. Er is een nieuw fenomeen in Nederland opgedoken, de zogenaamde pro-ana websites. Dat zijn websites waar (voornamelijk) jonge meiden anorexia als levensstijl promoten. Elkaar adviezen geven en elkaar ondersteunen in het nog verder afvallen. Aan dat artikeltje moest ik denken toen ik bovenstaande opmerking maakte.

ff korte reactie: dat is nx nieuws hoor.. Dat bestaat al een aantal jaren, maar wordt indd wel steeds erger... Zelf probeer ik me er absoluut verre van te houden, maar soms krijg je wel ns reacties van dat soort meiden op een forum, das dan wel moeilijk.. Zeker als ik dan zo hard zit te vechten en me rot voel onder wat ik heb gegeten, en dan krijg je zoiets te lezen..
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 14 sep 2006 11:00

Bloemenkind schreef:Ik weet niet of het verstandig is dat ik hier neerzet wat 'mijn manier' is.
Ik wil nl. niemand op ideeën brengen :?
Ik hou het er voorlopig maar op dat ik altijd ben blijven eten en nooit heb gebraakt of gelaxeerd.
Enigszins afwijkend van het 'gangbare beeld' dus.
(Waardoor ik zelf eigenlijk - nog steeds - niet snap hoe ik zoveel af heb kunnen vallen :roll:)

Ik wel denk ik.. maar dat ga ik niet zeggen..(lijkt me indd niet slim..)

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 14 sep 2006 11:07

Heey mensen,

Ik zal jullie weer ff updaten:) Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik hulp aangevraagt bij De Hoop. Het heeft best een tijd geduurd voor ik hoorde dat ik in aanmerking kom voor hulp daar, eerst moesten die artsen overleggen enzo.. Maar goed, nu weet ik dus dat ik in aanmerking kom voor hun meest intensieve hulpvorm, namelijk 24 uurs behandeling. Dat betekend dus een opname.. Best heel heftig vind ik.. Ik zie er dan ook echt wel tegenop.. Maar het gaat nog een tijd duren, eerst zeiden ze ongeveer een half jaar, maar dat blijkt wschijnlijk niet eens haalbaar.. De w8lijst is zo lang dat het nog wel 8 maanden kan duren, zelfs al krijg ik iets voorrang.. Dus ik kan er nog heel lang tegen opzien :?

Verders gaatie wel.. Wisselend.. Kmoest vanmorgen naar de huisarts (niet hiervoor) maar die vroeg ook wel hoe het ging enzo.. Het meest vervelend vind ik altijd als ze willen weten wat je weegt.. ) Maar goed.. nu blijk ik de ziekte van Lyme te hebben opgelopen. (Btje off-topic, ik stop al)

Maar dan zijn jullie weer ff op de hoogte, dat had ik beloofd..
groetjes, girlie :wink:

Terug naar “Archief”