Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 sep 2006 17:08

Eigenlijk zit ik nu al weer et wachten op een nieuwe 'bom' van boeken'lezer'. Ik merk namelijk dat hij dat steeds doet. Hij gooit er een harde stelling in en floept dan weer weg...

Ach, ik wil het ook wel doen hoor ;)

Stelling: homosexualiteit is smerig en verwerpelijk!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 01 sep 2006 17:10

CC heb je ook gevoel, zo ja, doe er eens wat mee :|

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2006 18:11

Welja, CC is nooit te beroerd om z'n loserigheid te openbaren.

Stelling: homohaters zijn seksueel gefrustreerd.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 01 sep 2006 18:17

Aragorn schreef:Welja, CC is nooit te beroerd om z'n loserigheid te openbaren.

Stelling: homohaters zijn seksueel gefrustreerd.
Ik zit nu te twijfelen of ik daar nou serieus op in moet gaan of niet...

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 01 sep 2006 18:30

Tja, iedereen reageert hier op z'n eigen manier.. laat hem of haar gewoon. En maak je er niet zo druk om. Ik reageerde hier tot nu toe bewust al niet, maar vraag me wel af waarom er zo lang over hetzelfde doorgezeurd word. We willen elkaar overtuigen, en dat lukt niet! De één kan dit niet verdragen, de ander dat niet. Het ene gezeur levert het andere op. Waarom stoppen we dan niet gewoon? :roll:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 sep 2006 18:30

Zareb schreef:Dat gesprek lijkt mij reden genoeg om het topic maar gewoon open te houden.

Vandaar mijn citaatje een pagina of wat terug (pag 45 alweer).

Over dingen als dit raak je niet uitgepraat...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 sep 2006 18:44

Poesje schreef:Tja, iedereen reageert hier op z'n eigen manier.. laat hem of haar gewoon. En maak je er niet zo druk om. Ik reageerde hier tot nu toe bewust al niet, maar vraag me wel af waarom er zo lang over hetzelfde doorgezeurd word. We willen elkaar overtuigen, en dat lukt niet! De één kan dit niet verdragen, de ander dat niet. Het ene gezeur levert het andere op. Waarom stoppen we dan niet gewoon? :roll:

Lees mijn posting op de vorige pagina. Trouwens, als je tot nu toe bewust niet reageerde waarom dan wel deze post? als je niet mee wilt praten prima, maar om daarmee anderen tot stoppen te dwingen lijkt me enigszins zinloos.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 01 sep 2006 19:00

Zareb schreef:Lees mijn posting op de vorige pagina. Trouwens, als je tot nu toe bewust niet reageerde waarom dan wel deze post? als je niet mee wilt praten prima, maar om daarmee anderen tot stoppen te dwingen lijkt me enigszins zinloos.

Die heb ik gelezen, en daar maak ik uit op dat jij het zinnig vind dat het topic open blijft. Dat is jou mening. Hierboven gaf ik míjn mening. Tja, en onze meningen verschillen blijkbaar. Maarrrr..ik dwing een ander niet om te stoppen. Ik vraag me alleen iets af, zo ik al aan gaf.

Herman Finkers

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 sep 2006 19:07

Pimz schreef:
Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef: Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.

Hier stijger ik dus echte helemaal van!! Natuurlijk is het heerlijk voor een hetero man om twwe vrowuen met elkaar te zien frutselen!! Maar dit gaat om het principe en dan is er geen verschil tussen twee mannen en twee vrouwen!

En ben je nou echt zo bang dat een homoman achter je aan zou gaan rennen?
Punt 1: Homo's hebben ook smaak, dus ik denk dat je niks te vrezen hebt.
Punt 2: elke vorm van afwijzing is voldoende
Punt 3: jíj bent niet fout bezig als een homo je leuk vindt, dus waar ben je bang voor?

Er wordt hier ook veel gesproken over naastenliefde, door zowel de homo's als de hetero's onder ons. Men vraagt respect voor elkaar.

Bovenstaande opmerking(en) vind ik ver beneden peil. Boekenlezer geeft zijn mening over het gedrag van homofielen. Wat hierboven gedaan wordt is op de persoon spelen en dat is zeer zwak en laf gedrag.

Dit is nog maar 1 quote, maar het is een hele pagina vol. zoals Meboy, Zareb en Pimz dingen uitleggen, dat getuigd van respect. Maar het lijkt erop dat vooral de hetero's met homovrienden onder ons hen willen verdedigen. Prima, maar niet op deze manier :|

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 sep 2006 19:17

Denkertje21 schreef:Eigenlijk zit ik nu al weer et wachten op een nieuwe 'bom' van boeken'lezer'. Ik merk namelijk dat hij dat steeds doet. Hij gooit er een harde stelling in en floept dan weer weg...

Toch ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie hier van vinden:

Ik heb een monogame relatie met mijn vriend. En met relatie bedoel ik iets met alles er op en eraan. We gaan samen naar de zelfde kerk waar we beiden belijdend lid van zijn. Ik belijd ook nu dat ik oprecht geloof en om het in traditionele termen te spreken, 'een nieuw hart heb'. Ik weet en ervaar dat onze relatie door God gezegend wordt. God nodigt mij uit aan Zijn Tafel. Dat mag en wil ik niet weigeren. Aan jullie de vraag: moet ik dat wel weigeren?

We gaan dus weer in herhaling. :) :wink:

Ja, je moet weigeren want wat jij doet gaat tegen de wil van God in.
De bijbel is duidelijk over de vorm van een huwlijkse relatie, namelijk man en vrouw.
* denkt er over om alles bekende bijbelteksten nog maar eens neer te gooien*
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2006 19:27

Boekenlezer schreef:Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.

Het definitieve bewijs dat je weerzin vooral met je eigen seksuele geaardheid te maken heeft die je dan lekker kunt camoufleren met wat bijbelteksten.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 01 sep 2006 19:33

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.

Het definitieve bewijs dat je weerzin vooral met je eigen seksuele geaardheid te maken heeft die je dan lekker kunt camoufleren met wat bijbelteksten.

Mwa, dat denk ik niet. Ik herken wat Boekenlezer zegt, en dat heeft niets met eigen seksuele geaardheid te maken. Komt doordat vrouwen over het algemeen closer zijn. Daardoor kijken we bij het zien van een lesbisch stel er minder van op, dan bij het zien van een mannenstel.

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 sep 2006 20:09

Hm, als het dan niet seksuele geaardheid is, dan is het wel wat je gewoon gewend bent, wat je altijd aangeleerd is als zijnde 'normaal'.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 01 sep 2006 20:10

Denkertje21 schreef:Eigenlijk zit ik nu al weer et wachten op een nieuwe 'bom' van boeken'lezer'. Ik merk namelijk dat hij dat steeds doet. Hij gooit er een harde stelling in en floept dan weer weg...

Toch ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie hier van vinden:

Ik heb een monogame relatie met mijn vriend. En met relatie bedoel ik iets met alles er op en eraan. We gaan samen naar de zelfde kerk waar we beiden belijdend lid van zijn. Ik belijd ook nu dat ik oprecht geloof en om het in traditionele termen te spreken, 'een nieuw hart heb'. Ik weet en ervaar dat onze relatie door God gezegend wordt. God nodigt mij uit aan Zijn Tafel. Dat mag en wil ik niet weigeren. Aan jullie de vraag: moet ik dat wel weigeren?

Sorry, maar doe jij nu niet precies hetzelfde als Boekenlezer? Evenals Boekenlezer van te voren weet dat er reacties op zijn, soms denigrerende, bijdragen zullen volgen, weet jij drommels goed dat er op jouw vraag negatieve antwoorden zullen komen. En wat schiet je daar mee op? Of, anders gezegd, wat voor nut heeft dat voor “ons soort mensen”? Als belijdend lid van een kerk uit de catergorie “hoedjes en psalmen” (zoals je dat zelf meerdere malen hebt omschreven) weet je dat het H. A. een gevoelig onderwerp is. Het al dan niet aangaan aan de Tafel word in deze kringen tot een hoogte verheven die, al dan niet terecht, zaligmakend is. Logisch dat mensen dan direct in het verweer springen. Eerlijk gezegd vind ik dit dus niet zo slim.

Ik vergelijk het een beetje met hetgeen ikzelf in het eerste deel van dit topic meemaakte. Ik gaf aan dat Juan en ik gingen trouwen en heb kort aangegeven dat het hoogtepunt lag in de viering in de kerk. Daar kwamen negatieve reakties op. Wat mij gesterkt heeft is dat degenen die deze viering duidelijk afkeurden, de eersten waren die mij condoleerden na het overlijden van Juan. En dat heeft mij toen heel goed gedaan.

Het probleem vind ik, dat je nu twee lastige zaken, 1. homoseksualiteit en 2. Avondmaal bij elkaar gaat halen. De een vind dat je alleen aan het Avondmaal mag gaan als je zeker bent van je bekering, de ander zegt ( waar ik mij toe reken) het Avondmaal is een gedachtenismaaltijd die samen met iedereen die zich verbonden voelt gevierd mag worden. Zonder voorafgaande eissen. Alleen een vertrouwen in / hopen op.

Moet jij weigeren?
Nee, absoluut niet, als jullie in de kerkelijke gemeenschap waarin jullie leven de ruimte krijgen om deelgenoot te mogen zijn aan Zijn Tafel, dan denk ik, uitgaande van hetgeen je schreef, je niet eens mag weigeren.
Laatst gewijzigd door Zareb op 01 sep 2006 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 01 sep 2006 20:11

Aragorn schreef:

Afkeer komt vaak voor uit angst, en dat is bij afkeer voor homseksualiteit ook bijna altijd het geval. Vooral bij jongens en meisjes van rond de 14 jaar is dat zo, omdat ze zelf nog heel erg op zoek zijn en vaak twijfelen. Ook iemand van 33 kan nog twijfelen. Mischien niet door verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht, maar door het helemaal niet verliefd worden. Ook dat komt voor. Mischien leidt dat tot twijfels, angst en daardoor afkeer.
Het zou mij niets verbazen als die angst om homo te zijn juist komt, of versterkt wordt, door wat de bijbel zegt over homoseksualiteit. Het moet voor iemand die homo's afkeert door wat de bijbel er over zegt vreselijk zijn om er achter te komen dat hij zelf homo is.

Terug naar “Archief”