Hier volgt een recensie van het boek ‘Wacht op mij’ van Rebecca St. James: Echt een AANRADER
God is heel romantisch en Zijn plan over liefde is ook erg romantisch!
Rebecca heeft weer een boek geschreven. ‘Wacht op mij. Gedachten voor mijn toekomstige echtgenoot.
In het boekje vertelt Rebecca waarom het zo belangrijk is dat je met seks wacht totdat je ‘de ware’ hebt gevonden en met hem of haar getrouwd bent. Rebecca haalt de belangrijkste reden om seks te bewaren voor binnen het huwelijk niet uit een of andere Bijbeltekst. Ze laat juist zien (door middel van brieven die zij van jongeren krijgt) dat het heel vaak schade en verdriet aanricht als je met seks aan de slag gaat buiten het huwelijk.
Rebecca is altijd erg met het onderwerp 'seksuele zuiverheid' bezig, ook in haar concerten. Toen ze 16 jaar was, maakte ze kennis met de ‘Ware Liefde Wacht’- beweging. Sindsdien zet ze zich in om tieners ervan te doordringen wat de consequenties kunnen zijn van 'gerotzooi' en hoe je dat kunt voorkomen.
Het boekje is heel mooi geschreven, met persoonlijke getuigenissen, mooie Bijbelteksten, praktische tips om met dit onderwerp om te gaan, songteksten en veel wijze raad voor tieners die de mist in zijn gegaan met hun relatie. De kern van dit boekje is denk ik het vertrouwen op God. Hij kent jou, heeft een plan met je leven. Kun je geduldig zijn en wachten tot je toekomstige partner in beeld komt?
Het boek wordt uitgegeven door Uitgeverij Medema en kost 9,95 euro.