stroobeer schreef:mijn vriend zag zijn kerk de ger gem als de enige ware kerk, en ik ben hersteld hervormd dus......
Tsja, de enige ware kerk is net zoiets als de heilige graal, en gezond roken. Het bestaat hier niet...
Moderator: Moderafo's
stroobeer schreef:mijn vriend zag zijn kerk de ger gem als de enige ware kerk, en ik ben hersteld hervormd dus......
'Het zoude hem nuttiger zijn, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en hij in de zee geworpen, dan dat hij een van deze kleinen zou ergeren.'stroobeer schreef:mijn vriend zag zijn kerk de ger gem als de enige ware kerk, en ik ben hersteld hervormd dus......
Optimatus schreef:Arco schreef:Ga naar de kerk waar je je thuisvoeld. Ga naar de kerk waar Christus je roept.
Daar heb je het al. Ik ben in twee kerkgenootschappen organist en ik voel me geroepen om dat vooralsnog zo te houden.
TKF schreef:Ik hoorde onlangs van iemand een verhaal waarbij de één GGiN was en de ander HHK. De ouders van de GGiN-jongen kwam niet bij de kerkelijke bevestiging van het huwelijk - waarbij in feite Gods zegen over dat huwelijk gevraagd werdt (!) - enkel en alleen omdat het in een HHK-kerk was bij een HHK-dominee. En plat gezegd was het nog een 'zware' ook...
marina87 schreef:TKF schreef:Ik hoorde onlangs van iemand een verhaal waarbij de één GGiN was en de ander HHK. De ouders van de GGiN-jongen kwam niet bij de kerkelijke bevestiging van het huwelijk - waarbij in feite Gods zegen over dat huwelijk gevraagd werdt (!) - enkel en alleen omdat het in een HHK-kerk was bij een HHK-dominee. En plat gezegd was het nog een 'zware' ook...
Wat erg zeg! Maar ook triest...sommigen kunnen er erg in doordraven. Waarschijnlijk zien een aantal mensen 'hun kerk' als geloofsleven zelf. Dat merk ik wel eens.
topkok schreef:marina87 schreef:TKF schreef:Ik hoorde onlangs van iemand een verhaal waarbij de één GGiN was en de ander HHK. De ouders van de GGiN-jongen kwam niet bij de kerkelijke bevestiging van het huwelijk - waarbij in feite Gods zegen over dat huwelijk gevraagd werdt (!) - enkel en alleen omdat het in een HHK-kerk was bij een HHK-dominee. En plat gezegd was het nog een 'zware' ook...
Wat erg zeg! Maar ook triest...sommigen kunnen er erg in doordraven. Waarschijnlijk zien een aantal mensen 'hun kerk' als geloofsleven zelf. Dat merk ik wel eens.
dat is idd zo triest hea, ik heb aan al dat gezeik zo'n gigantische hekel gekregen, ik ben zelf pkn, en mijn oma is hhk, kwam ik daar pas heel leuk op bezoek, begint ze me daar te meuren over de kerkscheuring, beetje jammer hoor, het doet alleen maar afbreuk aan je geloof, als je al de tijd die je loopt te meuren over kerk scheuring zal besteden, door te bidden te lezen, en je tijd met God door te brengen zal je best wel groeien denk ik in je geloof.
ik heb geen relatie dus ook geen gemiep over 2 verschillende kerken!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten