MissF schreef:parsifal schreef:Ik ben het met Raido eens. Openbare schuldbelijdenis doe je in principe van zonde waarvan iedereen weet dat je ze gedaan hebt. Je erkent dan ook voor iedereen dat je die zonde gedaan hebt en dat je het als zonde ziet. In principe zou dit denk ik ook moeten gelden voor bijvoorbeeld fraude.
Als de kerk iets heel duidelijk als zonde erkent en jij niet dan zit je fout in de kerk. Ik denk dat je op minder belangrijke punten je te onderwerpen hebt aan de kerk (Dat is waarin je niet ingaat tegen God en de waarheid), als de kerk iets als zonde ziet en jij niet dan heb je misschien toch de kerk te volgen, anders is het beter te vertrekken. Hierbij mag opgemerkt worden dat de kerk wel terughoudend mag zijn met het stellen van regels. Doel moet ten allen tijde blijven om God te verheerlijken als gemeente van de heiligen. Je moet niet als een sekte zoveel mogelijk mensen buiten houden.
Ik denk dat je dan neit meteen moet denken dat je fout zit in je kerk hoor.
Ik weet van erg veel mensen in mijn gemeente, inclusief de kerkenraad, dat ze ook tegen gemeenschap voor het huwelijk zijn.
Maar ga ik weg uit de kerk? Welnee, dan meot er echt veel gebeurden hoor
Verschil van meningen en interpretaties blijven toch in een gemeente? Daar zijn we toch mensen voor?
Ik vind het super dat mensen kritisch blijven denken en kijken, anders loop je er allemaal maar acheraan, das ook niet goed denk ik.
Ik denk dat je in principe niet uit een kerk moet stappen, zeker niet om meningsverschillen,maar pas als je echt denkt dat er geen waarheid wordt gepreekt...
Ik denk ook dat je niet uit de kerk moet stappen. Ook denk ik dat je in dit geval de kerkenraad moet volgen in hun mening zelfs als je zelf een andere mening hebt.