Ja heb ik soms ook last van. Dat vind ik eigenlijk best moeilijk. Op dat punt "moet" je best veel dingen laten qua taalgebruiksimone schreef:Ik let er wel op maar er flappen toch wel eens woorden uit die eigenlijk niet kunnen.
Moderator: Moderafo's
pol schreef:O, maar die woorden als gezeik, gel*l, geouwe..... gebruik ik ook heel vaak. Dat flapt er zo uit. En scheldwoorden zoals wat ben je toch een koei of zoiets.
Maar echt vloeken van gvd, nooit. Alleen grof in de mond met andere woorden. Dat moet ik eigenlijk afleren maar dat is errug moeilijk.
't Zal mijn brabantse achtergrond wel zijn, ik ben een flapuit en heb dingen al 10x gezegd, terwijl ze hier in zh daar raar van opkijken.
fem schreef:pol schreef:O, maar die woorden als gezeik, gel*l, geouwe..... gebruik ik ook heel vaak. Dat flapt er zo uit. En scheldwoorden zoals wat ben je toch een koei of zoiets.
Maar echt vloeken van gvd, nooit. Alleen grof in de mond met andere woorden. Dat moet ik eigenlijk afleren maar dat is errug moeilijk.
't Zal mijn brabantse achtergrond wel zijn, ik ben een flapuit en heb dingen al 10x gezegd, terwijl ze hier in zh daar raar van opkijken.
haha geweldig, o die boeken van toon kortooms, heerlijk is dat. Sorry maar ik zit dan echt te genieten van die scheldpartijen![]()
ben ik nu heel zondig?
TheKeimpe schreef:Vloeken doe ik nooit, verder zijn er wel collega's die mij wat stevig in de mond vinden. En ik denk dat ze gelijk hebben, ik kan me soms vrij cru uitdrukken. Echt lelijke krachttermen gebruik ik niet, maar soms flapt dat er wel eens uit. (Ooit een klas voor varkens uitgemaakt, wat ben ik blij dat ik niet op een islamitische school werk...)
Nou ja ik vond het wel leuk als mijn leraar 'doorflipte'. Gaf mij het idee dat hij ook maar mens isfem schreef:TheKeimpe schreef:Vloeken doe ik nooit, verder zijn er wel collega's die mij wat stevig in de mond vinden. En ik denk dat ze gelijk hebben, ik kan me soms vrij cru uitdrukken. Echt lelijke krachttermen gebruik ik niet, maar soms flapt dat er wel eens uit. (Ooit een klas voor varkens uitgemaakt, wat ben ik blij dat ik niet op een islamitische school werk...)
besef wel, dat in ieder geval in hogere klassen, de respectfactor voor een leraar grandioos daalt wanneer de leraar zichzelf niet in de hand kan houden en onbeheerst gedrag vertoont. En het is bijna nog erger dat ze net doen alsof ze heel beheerst zijn, maar dat je duidelijk ziet dat ze koken van woede. ik denk, ik zeg het maar even
Kaboutertje schreef:ik zeg wel jee.. en krijg hier soms ook commentaar op, maar ik vind het geen vloek.. dan kun je overal wel een vloek van maken![]()
MrGerwin schreef:Vloeken... zit je in een christelijk omgeving dan hoor je ze niet veel, en zul je zelf ook niet gauw gaan vloeken.
Maar wat als je in een on christelijke omgeving zit? En de, vaak nog wel gekuisde bij mij, vloeken je om de oren vliegen?
Reken er dan maar op dat het bij jezelf ook gauwer gebeurt. Helaas heb ik die ervaring, dat ik toch gauwer wat ruw in de mond wordt.
Toch denk ik dat je door niet te vloeken een krachtig getuigenis geeft, dat heb ik al wel mogen ervaren in mn schoolperiode op het mbo, niet vloeken geeft toch veel aan. Niet negatief maar juist positief dat je je inhoudt, en niet iedereen uitmaak voor alles wat mooi een lelijk is!
Ik mocht vroeger nooit zulke boeken lezen als er ook maar een woord in stond wat enigzins met vloeken te maken had. Toen ik wat ouder werd begon ik ze zelf door te schrappen en las ik er een "netter" woord als het ware overheen. Nu lees ik het wel maar het kwelt me ook, net zoals je zei. Ik probeer de boeken wel 'met zorg' uit te kiezen maar ik had laatst een boek van het internet besteld en daar kwam een vloek in voor dus ja.. Maar ik ben er wel meer op gaan letten sinds mijn schoonvader zei dat ik er wel eens wat uitfloepteGean schreef:wat me opvalt deze week:
heb een boek gelezen waar vaak het woord v*rd*mme in voorkomt. op zich niet dat ik nu de hele tijd dat woord roep. maar in mijn gedachten zit ik wel de heletijd met dat woord. het kwelt me als ware.
okey ik kan misschien op 2 manieren denken, niemand die het hoort dus wat is er erg aan?
maar God ziet me wel...en ziet mn gedachten.
zou vloeken niet veder gaan dan alleen het hard opzeggen, en vloeken komt niet alleen van andere mensen af. boeken tv internet hebben ook grote invloed er op.
ik geloof eigelijk dat niemand kan zeggen dat hij of zij nog nooit gevloekt heeft. misschien nooit hard op, maar in gedachten....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten