sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 18:15

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Ja, daar zit wel duidelijk verschil in natuurlijk :) Hoewel je zelf ook nog eens de overtuiging kunt hebben dat je een goede relatie had en die ander het voor de lol deed..maar dat is weer een ander verhaal.

Als zoiets mogelijk is heb je gewoon geen goede relatie. :P

Laat ik het zó zeggen; Dat je er zelfs geen spijt van hebt, terwijl je weet dat er bij die ander geen grijntje liefde bij zat. Dat bestaat. Onbegrijpelijk misschien, maar waar.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 18:18

Katlheen schreef:Ik begrijp je wel smurf....Ik spreek ook uit ervaring, en de sex was in een relatie en goed. Ik ga dan niet schijnheilig doen tegenover een nieuwe vriendin om er spijt van te hebben. Het was fijn, lekker en wat dies meer zij. Ok, het geeft een extra touch als je voor elkaar de eerste bent, maar dat komt tegenwoordig steeds minder voor. En ik ga geen spijt hebben voor een nieuwe vriendin, zodat zij zich beter kan voelen. Ik vind het ook niet aardig tegenover mijn ex-en, om nu ineens spijt te hebben, terwijl het toen gewoon heel fijn was. Zo van: "ik heb er toch wel spijt van, want mijn nieuwe vriendin vind het niet zo fijn en wil dat ik er spijt van heb. Toen was het inderdaad heel fijn en had ik er geen spijt van, maar ja, alles voor de nieuwe liefde he...."

Pfff...ontboezeming zeg..... :oops:

Dit is idd wat ik bedoel :)

@Dippie, precies, het blijven natuurlijk ook nog verschillende ervaringen. Wat voor relatie had je toen, wat voor relatie heb je nu, etc. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 18:36

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Ja, daar zit wel duidelijk verschil in natuurlijk :) Hoewel je zelf ook nog eens de overtuiging kunt hebben dat je een goede relatie had en die ander het voor de lol deed..maar dat is weer een ander verhaal.

Laat ik het zó zeggen; Dat je er zelfs geen spijt van hebt, terwijl je weet dat er bij die ander geen grijntje liefde bij zat. Dat bestaat. Onbegrijpelijk misschien, maar waar.

Ja ok, dat kan natuurlijk ook. Of dat je het allebei gewoon voor de lol deed (hehe, alsof je het anders niet voor de lol doet) en er geen spijt van hebt, alles kan. :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 21:23

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
Aragorn schreef:

Ja ok, dat kan natuurlijk ook. Of dat je het allebei gewoon voor de lol deed (hehe, alsof je het anders niet voor de lol doet) en er geen spijt van hebt, alles kan. :wink:

Idd, maar ik heb wel het idee dat dat vooral buiten een relatie omgaat. Als we er tenminste vanuitgaan dat, zoals jij zei, je 'het voor de lol doet' er nooit een echte relatie geweest kan zijn.
En buiten de 'kerkelijke kringen' om kom je al weer in de buurt van one-night-stands. Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar dat is meestal wel het geval.

arrebar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arrebar » 23 jun 2006 22:02

nou spijt heb ik zeker van, niet alleen omdat het m'n eerste keer was met iemand die niet de ware voor mij was maar ook tegenover God.
en hoe kan ik mijn ware vertellen dat dit gebeurd is.. als het de ware is zal ze me er niet voor dumpen maar toch als ik dan ooit sex met haar krijg zal ik er zeker veel moeite mee hebben denk ik.
ik vraag me alleen 1 ding af: zijn er geen mensen op dit forum die ook ervaring met sex voor het huwelijk hebben?

groeten arrebar
het leven is een feest! (je moet alleen zelf de slingers ophangen)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 22:11

Die zijn er genoeg ja. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jun 2006 22:12

arrebar schreef:ik vraag me alleen 1 ding af: zijn er geen mensen op dit forum die ook ervaring met sex voor het huwelijk hebben?

Dit -jouw eigen- topic nog maar 'ns een keer goed doorlezen zou ik zeggen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jun 2006 22:56

arrebar schreef:nou spijt heb ik zeker van, niet alleen omdat het m'n eerste keer was met iemand die niet de ware voor mij was maar ook tegenover God.
en hoe kan ik mijn ware vertellen dat dit gebeurd is.. als het de ware is zal ze me er niet voor dumpen maar toch als ik dan ooit sex met haar krijg zal ik er zeker veel moeite mee hebben denk ik.
ik vraag me alleen 1 ding af: zijn er geen mensen op dit forum die ook ervaring met sex voor het huwelijk hebben?

groeten arrebar

Zoals zovelen al hebben gezegt: wees eerlijk hier in. Vanaf het begin dat je het er over hebt samen. Vertel haar ook dat je er bang voor bent dat het tussen jou en haar in staat later als jullie sex met elkaar hebben. Op dat moment is het ook goed om rekening met elkaar te houden. Niet iedereen is er ook aan toe om direct in een huwelijk sex te hebben. Sommigen hebben daar binnen nog tijd nodig om daar naar toe te groeien.

Sommige dingen zijn moeilijk en erg hard voor de ander om te vertellen, maar openheid daarin vanaf het begin brengt je een heel eind op weg in je relatie!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2006 23:57

Ach, het een maakt de weg vrij voor het ander...

*telt wisselgeld* :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 24 jun 2006 00:24

Wat denk ik heel belangrijk is: Biddend het gesprek in gaan. Als jij oprecht spijt/berouw hebt over wat je hebt gedaan, omdat je weet dat het niet goed is, bidt dan om vergeving en het zal je gegeven worden.
Als je met de zekerheid van die vergeving het gesprek in gaat, dan mag je ook weten dat God mee zal gaan in het gesprek. Vraag God om Zijn zegen over het gesprek en dat Zijn wil zal geschieden. Ik geloof dat als het meisje voor jouw bestemd is, dat God haar gedachten dan zo zal buigen, dat ze naar jouw kijkt zoals je bent en niet naar je verleden.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 24 jun 2006 00:39

Ff nog wat betreft dat ze er moeite mee zal hebben: Daarin herken ik me wel. Toen ik verkering kreeg met mijn huidige vriend, spraken wij ook over onze vorige relaties. Het bleek dat mijn vriend meerdere losse relaties had gehad. Hij had niet daadwerkelijk seks gehad, maar was wel verder gegaan. En ik was echt nog een groentje, had veel minder ervaring op seksueel gebied als mijn vriend.
Daardoor heb ik me heel lang ongemakkelijk gevoeld. En soms nu zelfs nog, terwijl we al 4,5 jaar verkering hebben en bijna gaan trouwen. Eén meisje met wie hij eerder een losse relatie heeft gehad, ken ik goed. Het is een knap meisje en als ik naar haar kijk en bedenk dat hij haar lichaam kent, dan voel ik me onzeker, bang dat mijn vriend me niet voldoende en knap genoeg vindt.
Ik ga me dus vergelijken met de vorige meisjes die hij heeft gehad. Dat heeft als gevolg, dat ik heel vaak heb gevraagd of ik wel mooi genoeg ben. En dan benoemde ik ook daadwerkelijk: (...) heeft grotere borsten, of; (...) zij is slanker, enz, enz....
Maar ik moet zeggen, dat de angst me af en toe aanvliegt, maar dat ik weet hoe mijn vriend er over denkt en naar mij kijkt, want daarin zijn we van begin af aan eerlijk over geweest. Was hij dat toen niet geweest, dan weet ik niet of onze relatie stand had gehouden. Eerlijkheid op het gebied van seks is zooo belangrijk! Het is de meest intieme manier om met iemand samen te zijn; dat mag je niet achter houden voor je huidige vriendin.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 24 jun 2006 00:45

Wat ik me ook nog bedenk: Zorg dat als je er over praat, je het niet plompverloren zegt. Zoals ik merk aan je vorige berichten, is het gebeurd in een tijd dat je leefde zonder God. Vertel er dan ook bij dat je nu met God leeft en dat je weet dat dit niet samen kan gaan en jouw persoonlijke beleving hierbij.
Voor mij is in elk geval het persoonlijk geloof een heel belangrijk aspect hierbij!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jun 2006 10:10

ik wil me even aansluiten bij bloempie: er is inderdaad vergeving en genezing mogelijk... Praat hierover lekker veel met God. Ga eens een eind wandelen om het uit te praten met Hem. Uit ervaring weet ik dat zulk soort ervaringen ook erg tussen God en jou in kunnen gaan staan. Ik weet niet of jij dat ook zo ervaart, maar dan is er dus zeker verzoening nodig. Geef het maar over aan Hem!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 jun 2006 12:33

Ik geloof dat ik toch best duidelijk was...? :|
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 24 jun 2006 15:03

Gewoon zo snel mogelijk alles vertellen als daar gelegenheid voor is. Dat is denk ik wel het beste.
Anders wordt het steeds lastiger ook denk ik.
Ik vind in elk geval dat een eventuele nieuwe vriendin het wel móet weten voordat je daar ook weer te ver mee gaat. Dat vind ik dus niet kunnen.

Terug naar “Archief”