Wullimpie schreef:Serenity schreef:ik vind dat je met "politiek leider" iets teveel speculeert...
Ik moest denken aan Bush.
waarom bush?
Moderator: Moderafo's
Yael schreef:Wullimpie schreef:Serenity schreef:ik vind dat je met "politiek leider" iets teveel speculeert...
Ik moest denken aan Bush.
waarom bush?
salty schreef:Serenity schreef:ik vind dat je met "politiek leider" iets teveel speculeert...
Het zal zeker een politiek gebeuren zijn !
zulke dingen verwachten wij, wij zien de tekenen van de tijd
De vijgeboom - bloeit.
Zowat 2000 jaar vóór Christus schreef een Egyptische priester: ‘Wij zijn in de afgelopen jaren wel diep gezonken. De kinderen denken er niet meer aan hun ouders te gehoorzamen. Het einde van de wereld is nabij!’
Omdat de zoveelste voorspelling van het einde van de wereld (toen al!) niet uitkwam, schreef de dichter Hesiodus uit Klein-Azië (700 vóór Christus): ‘Er is wat dat betreft geen hoop meer voor ons volk, als ik denk aan de lichtzinnigheid van het opgroeiende geslacht. De jeugd tegenwoordig is onuitstaanbaar, wijsneuzig, hard en koud. Toen ik zelf jong was, leerde ik dat wij ons behoorlijk moesten gedragen en dat wij eerbied voor onze ouders moesten hebben, maar tegenwoordig weten jonge mensen alles beter en hebben zij het hoogste woord.’
Weer wat later, zowat 450 vóór Christus, schreef Socrates: ‘Onze jeugd heeft een sterke aanhang naar luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor het gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom. Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders voortdurend tegen. Zij praten luid en hinderlijk in gezelschap, zij smakken bij het eten en zij tiranniseren hun leraren.’ Blijkbaar zijn wij er in al die tijd nog niet veel op vooruitgegaan. De tijden veranderen vlug, bij mensen ligt het blijkbaar anders. Wellicht ligt het einde van de wereld nog niet direct in het verschiet.""
Serenity schreef:weinig tot niets lijkt me. Isa was een belangrijke profeet, geen "messias".
Asalaam Aleikum broeder,
Nu je het trouwens over de Mahdi hebt, is dat trouwens niet iets wat bij de Shiëten voorkomt en niet bij de Soennieten? Klopt het dat Shiëten hem als de Messias zien? Of zien Shiëten Isa (vrede zij met hem) als Imam Mahdi? Klopt het dat Ahmadinneyad zichzelf probeert te profileren als Imam Mahdi?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten