Vriendin keurt je vriend af

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 07 jun 2006 10:38

Ten eerste erg bedankt voor de reacties die al weer geplaats zijn na mijn laaste antw!! Met alle reacties kan ik wel wat!!!

Jullie laten me allemaal merken dat ik haar niet moet laten vallen, maar dat zal ik ook zeker niet doen!! Ze is mijn beste vriendin!!!
Ook dat ik gewoon apart met haar om moet gaan zonder mijn vriend erbij, daar ben ik het volkomen mee eens. Toch zit er een 'maar' aan. We zijn alle twee druk met school en ook in de weekenden zijn we druk bezig. Elke zaterdagavond zijn we wel te vinden op een plek waar we met jongeren dan zijn. Een christelijke hangplek zo gezegd. Maar daar is zij, mijn vriend en ik. En waar mijn vriend ook is, ook al ben ik op dat moment niet bij hem in de buurt, en waar zij ook is, is ze gewoon anders. Negeren is het net niet, maar lijkt er wel te komen. Toch doet ze dit niet, want alles is uitgepraat, al voelt dit voor mij niet zo. Wel lijkt dit zo op haar over te komen...

Ik vind het gewoon erg moeilijk, en laat het nu even voor wat het is. Ik ben bang om fouten te maken zowel naar mijn vriendin als naar mijn vriend. Ik heb het bij God neergelegd en vertrouw op Hem. En als er iets mis zou gaan, dan geloof ik dat het zo moet zijn!

Of zie ik dit alles helemaal verkeerd??

Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn vriend is het erg moeilijk. Hij wil gewoon vrienden met haar zijn, of tenminster normaal met haar om kunnen gaan. Ook voor mij vind hij het niet leuk. Sinds ik verkering met hem heb, is het namelijk al zo... En ook hij wil niet dat ik mijn beste vriendin kwijt raak!!..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jun 2006 10:51

Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik had een goede vriendin en via haar leerde ik iemand kennen haar beste vriendin. Wij kregen verkering en prompt ging onze gezamelijk vriendin moeilijk doen, wij waren altijd samen (één keer per twee weken, dus als ik eens op de vriendengroep was was mijn vriendin er bij ja). Wij waren echter nauwelijks klef in gezelschap omdat ik daar zelf een bloedhekel aan had als het om anderen ging.

Ik geloof dat het een vorm van jaloezie is, dat die persoon dat niet heeft en dat zij voor jou nu opeens op plek 2 (of 3) staat. Het is iets waar zij aan moet wennen, maar het is niet anders.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 07 jun 2006 11:14

ik denk dat je gelijk hebt ja... Iemand heeft dit ook al tegen mij gezegd.

Een jaar terug kreeg zij zelf ook verkering. En dan is het gewoon zo, dat ze minder met je omgaat. Dit geldt dus ook voor mij naar haar. Maar het is niet zo(!!) dat ik haar laat gaan of wat dan ook. Misschien een idee om dit ook zo tegen haar te zeggen? Al is haar verkering allang weer uit... ((niet dat, dat er iets mee te maken zou hebben))

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 jun 2006 12:00

Misschien is je vriendin ook wel een tikkie jaloers? Wil zij ook graag verkering (en dan bedoel ik niet met jouw vriend hoor).
Ikzelf vind het een logisch gevolg dat als je verkering hebt je minder tijd met je vrienden door gaat brengen. Je wilt ook tijd alleen doorbrengen met je vriend en dat lijkt mij normaal. Je hebt verkering en je wil elkaar beter leren kennen. En het is fijn om samen tijd door te brengen. Mijn ervaring is dat je je vriendinnen dan minder ziet. Je moet je tijd delen. Dat betekend niet dat je de ander dan moet laten vallen. Mijns inziens komen er van zulke momenten nog wel meer in je leven, bv als je gaat werken (minder tijd als op school), als je gaat trouwen, als je kinderen krijgt...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2006 12:23

Het is ook wel logisch dat er dingen veranderen. Je moet nou eenmaal iemand 'delen' om het zo maar te zeggen.
Eén van mijn beste vriendinnen heeft verkering met een vriend van mij. Via mij dus. In het begin is dat hartstikke wennen. Het is een hartstikke gaaf stel en ik ben ontzettend blij voor die twee. Toch heb je wel es van die momenten dat je denkt: ja, als ze nou geen verkering had dan...
Maar, dat hoort er nou eenmaal bij en het is alleen maar tof dat ze elkaar gevonden hebben.
Die lichte wrijving tussen vrienden is dus eigenlijk ook wel logisch. Op sommige momenten mis ik haar gewoon een beetje :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”